UVI

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

UVI

Indlæg af garcia »

Er der nogle herinde der bruger UVI instrumenter? Faldt over deres samplinger af gamle analoge synth og drummaschine legender. Må indrømme det er noget af det bedste jeg har hørt længe. Pros and cons?
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg har waverunner og deres mellotron ting samt lidt gratis halløj.

Er vild med det hele og synes deres sampleplayer fungerer eminent.

Jeg skal helt klart ha' flere ting fra dem i fremtiden.

Det er dog en god idé med en god portion ram, da de fleste patches er rimelig tunge.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Øv! Min MacBook pro kan ikke tage så mange så
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ram mener du? Hvor mange gb har du?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

16 gb
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

16 gb er rigeligt! Har selv 16 i min.

Ang. fordele og ulemper.

Ulemperne er selvfølgelig mere begrænsede muligheder for lyd design, mindre fleksibilitet, load tider samt harddisk/ram kapacitet.
Ilok er ikke en faktor mere, da de har indført lokal keys, så man er uafhængig af den skide usb stick. Man skal dog stadig ha' en ilok konto.

Fordelene er helt klart lydkvaliteten og cpu forbrug. Jeg har ikke prøvet noget software som leverer hvad f.eks. waverunner biblioteket gør i forhold til "autencitet" (hvilket selvfølgelig er lidt skørt at tale om når det er digitale maskiner materialet kommer fra, men der sker bare et-eller-andet når materialet har været igennem d/a og en indspilnings kæde).

Jeg lurer selv på nogle af deres andre biblioteker, bl.a det nye Prophet V halløj, men er slet ikke færdig med Waverunner, så jeg venter lige lidt. Er også sygeligt tiltrukket af Gypsy Jazzy biblioteket af en eller anden grund :-P

:-P

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ja, har selv luret på gypsy jazz. Det er svært at finde realistiske instrumenter, der lyder så godt og så er de samtidig lidt støvede. Det holder :-D
Jeg overvejer dog mest deres emuleringer af de gamle 80er klassikere. Specielt deres emu ting og deres jx kopier.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Havde jeg råd købte jeg hele skidtet.

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Glæder mig til de engang får gjort deres Eminent 310U emulering færdig. Skrev til dem får ca. et år siden ang. det og de skrev tilbage at den var med i deres planer.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Okay, jamen jeg må jo sgu lige få prøvet et par pakker og se hvordan min macbook tager i mod dem :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvis du har 16 gb ram vil du opleve et smooth ride. Cpu forbrug er minimalt.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Nå, for fanden. Jamen, så må jeg jo bare finde tegnedrengen frem :dollargrin:
Deaktiveret

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

De kører forresten regelmæssigt heftige tilbud, op til 2 gange om måneden endda, så det kan godt betale sig at vente lidt hvis der er noget man er interesseret i. Man kan sagtens være heldig at spare 50%.

Edit: Fluks som jeg skrev det fik jeg en mail om "Special offers" fra dem. Der er lidt at spare på udvalgte produkter:

http://www.uvi.net/en/specials

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Heldige mig, de har ikke tilbud på Sparkverb. :-D Og jeg har også masser af rumklange... :nono: :(

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

Christoffer I. N. skrev:Heldige mig, de har ikke tilbud på Sparkverb. :-D Og jeg har også masser af rumklange... :nono: :(
Ikke for at lokke, men jeg fik købt sparkverb sidst den var på bud. Og hold kæft hvor er den fed. Den samler mixet på en helt vildt fed måde uden at det kommer til at virke som om det hele er sovset til i klang. Det er blevet min nye go-to klang.

Du har formentlig prøvet demoen, men jeg kan kun opfordre andre til at teste den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej har ikke engang turdet prøve den. :-D

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Næsten alt koster 99 $. Det er vel kun en 600 mand. Det er godkendt, for en pakke med 3 synths :)

Slap af den sparkverb lyder fedt :shock:
Deaktiveret

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Det er egentlig spændende med UVI - de er ikke så kendte herhjemme, men de laver rigtig gode produkter.

Nu har jeg selv leveret samples til Waverunner og Vector VS, og deres styrke ligger i IKKE at lyde som originalerne (selvom jeg foretrækker ting der er autentiske).

De er virkelig gode til at tage udgangspunkt i de originale synths, polere dem lidt og smække nogle gode effekter på.

Der kommer mere fra min ydmyge samling gennem deres sound designers i nærmeste fremtid :-)

Kennethy 12bit
KennethA

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Spændende :-D Går ud fra du ikke kan løfte sløret lidt for hvad der kommer?

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Uncite skrev:Spændende :-D Går ud fra du ikke kan løfte sløret lidt for hvad der kommer?
Det kan jeg selvfølgelig ikke - men det har noget med synths og/eller trommemaskiner at gøre :-)

En af tingene er på plads, men to andre idéer jeg har skal jeg til Paris i starten af maj og forklare/forsvare.

God weekend;

Kenneth 12bit.
Senest rettet af KennethA fre 21. mar 2014 23:34, rettet i alt 1 gang.
KennethA

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ok, så vi kan helt udelukke jødeharpe, kazoo og gulvbas biblioteker fra din side? :-P

Er spændt på at se hvad du/Uvi kommer med næste gang, har overordentligt meget glæde af Waverunner.

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Uncite skrev:Ok, så vi kan helt udelukke jødeharpe, kazoo og gulvbas biblioteker fra din side? :-P

Er spændt på at se hvad du/Uvi kommer med næste gang, har overordentligt meget glæde af Waverunner.
Tak for det.

Hvis du kan lide Waverunner tror jeg også at Vector Pro vil passe dig fint med mindre du har 'early digital' nok nu.

Jeg får ikke betaling efter hvor mange enheder UVI sælger, så jeg prøver ikke at prakke nogen noget på - bare så det er på det rene.

Kenneth A
KennethA

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Vector pro er bestemt allerede i kikkerten.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Spændende :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

mvh

Peter P
--------------------------------------

Nyt svar