Logic pro x og måske stadig logic 9

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Logic pro x og måske stadig logic 9

Indlæg af Kapello »

Har lige købt en ny iMac ... dejligt ... og installeret logic pro x ... også dejligt.
Ville I installere logic 9 også for at kunne være sikker på det lignende sig selv hvis man pludselig skulle åbne ældre projekter ... eller ville I holde maskinen så ren som muligt, og ikke installere 9'eren?
Hvis I synes der er grund til at installere 9'eren med, ville I så installere alle loops/jampacks m.m. også eller er det hele i den nye version ... har endnu ikke fået overblikket over de nye loops ting, ved ikke om noget af "det gamle" er udeladt til fordel for nyt?!
Bedste hilsner
S
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Det er vel bare et spørgsmål om, om du bedre kan lide LP9 eller ej. Ellers kan jeg da ikke se nogen grund til at gøre det.

Gamle projekter kan godt åbnes i LPX.
Legacy lyde kan også downloades i LPX :)

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Tak - ved godt at projecterne kan åbnes ... ved bare ikke liiige om jeg kommer til at savne noget ved det gamle og den måde det var sat op på, som det nye uden tvivl kan genskabe, men måske "laver om" på i opsætningen, eller om alt er 100% som i det gamle (bortset fra layoutet) når man åbner i pro x.

Og så har jeg lige fundet ud af at mine Flux compressor og limiter ikke kører 64 bit ... ved ikke om det kommer som uddatering lige om lidt, så det virker i pro x, eller om jeg bare skal købe nye plugins (det er jo altid dejligt) ... men så vil det jo være meget dejligt at kunneåbne gamle projekter og se/høre hvordan jeg havde sat comp/limiter i dem.

Ved ikke helt hvad du mener med legacy lyde?

Ha' det herligt
S
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Alt opsætning osv. skulle gerne være præcis det samme, når du åbner gamle projekter i LPX. Kun farven burde være ændret.

Efter min mening, så synes jeg du skal droppe de 32-bit only plugins. Om Flux har tænkt sig at gøre noget ved det, aner jeg ikke :)
Hvad du så skal skifte til, må en anden nok hellere svare på. Personligt bruger jeg mest Fabfilter/Waves.

Du kan jo også bare installere LP9. Så meget fylder det vel heller ikke. Så kan du også beholde dine 32bit plugins, så du altid kan åbne de gamle projekter.

Kapello skrev: Ved ikke helt hvad du mener med legacy lyde?
At de gamle lyde fra LP9 også kan fås i LPX :)

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Tak!
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Fik et tip til en lille pluging som virker som det har løst problemet ...
http://www.soundradix.com/products/32-lives
nu kan jeg se alle min FLux/32bits ting ... jubii :-)
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hvis du frygter at du kommer i situationer hvor du kan savne Logic 9, og samtidig har nogle 32 bit plugins, så installer det. Burde ikke have nogen nævneværdig konsekvens for dit system at have begge versioner - kontra at lige pludselig stå og mangle det :)

Nyt svar