Cubase 7.5 kommer 4. december

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Takker :-)
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Er der nogen der køber upgrade fra steinbergs side direkte?

Jeg var inde og kigge, så længe jeg kunne, inden siden gik ned, men kunne ikke se hvor jeg køber en upgrade fra 7 til 7.5

Er det i MySteinberg eller?

Eller er det ikke muligt?
(jeg har tidligere købt upgrades fysisk i en butik)

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Du går bare ind i deres shop og vælger Cubase 7.5. Og så er der et sted du kan vælge om du vil have den fulde version - eller upgrade fra forskellige versioner.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Det er et lidt dårligt tidspunkt lige nu, at bruge steiny egen download feature. Steiny's site er stadig rimelig overbooked af de mange som pt. downloader, så ting tager langggggg.... tid at få hentet.

SLL

Medlemsavatar
midibass500
Medlem

Indlæg af midibass500 »

Nu har jeg testet updaten lidt og bortset fra at jeg lige skulle trashe prefs før, at det funkede, så er jeg ganske godt tilfreds.

Starter med de bedste ting:
Groove Agent se4 er superfed - og den alene er de 49€ værd. Udover lyde, er der nogle brugbare midi-patterns med også.
Track visibility, tab to transient og track versions er fornuftige updates, og det er noget der giver bedre workflow og større overblik.
Magneto II og den nye reverb virker begge ret cool...har egentlig ikke brug for flere rumklange eller tape, men tager det da med :-)

Instrument rack er også blevet opdateret, der er et par nye features, men er nok en af de ting jeg skal vænne mig til, mest på grund af at den tager meget mere plads på skærmen.

Halion Sonic SE2 har jeg ikke installeret, da jeg har Halion5. Loopmash rører jeg ikke. Score er vist også forbedret, men er ikke noget jeg bruger.
Variaudio skulle også være forbedret, men har ikke testet den endnu.

Mixeren har ikke længere mørkt metal-finish og det hjælper da lidt på designet, men der er stadig et stykke vej igen IMO. Jeg har dog for længst vænnet mig til den og synes den er ret fed mht. workflow/shortcuts etc.

Det var bare lige et par hurtige betragtninger på dag 2 :-)
Martin Ahm

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Har også fået leget lidt med de nye features synes de 50 € er klasser bedre givet ud end f.eks. 100€ for 6.5!

Magneto II er virkeligt lækkert og giver god luft på alt hvad jeg har brugt den til so far.

Revelation er blevet min nye favorit reverb. Har aldrig kunne li Roomworks, da jeg synes dens Wet/dry settings var sindsygt irriterende at arbejde med.

Groove Agent SE er super. Har dog en del forskellige drum machines, så ved ikke hvor meget jeg får den brugt, men tager den gerne med :)
[b]CASPER [/b]
[color=#004000][size=85]Jay Adams Prod.[/size][/color]
[size=85][url=http://www.soundcloud.com/jay-adams]Jay Adams' Soundcloud[/url][/size]

Medlemsavatar
Lasso
Medlem

Indlæg af Lasso »

Tror sgu jeg skider på Fætter BR mixeren og hopper på nu.

Alene re-record featuren er updaten værd.

Den nye Groove Agent SE ser mega fed ud - kunne nemt losse Battery ud.

Nye hitpoints feaures ser kreative ud.

Multi ins og outs på instrument tracks - ja tak.

Nice...

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Visibility thingy, er nok for mig, så man hurtigere kan scrolle vertikalt i arrange window :)

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Jeg har fået 7.5 og instaleret den og det ser jo fedt nok ud - men hvor søren er de nye VST plugins som er annonceret som en del af denne version? Jeg kan ikke finde dem ... Er der nogle der ved det?
Download min (1400 siders) SEO bog i den fulde version - [url=http://www.demib.dk/download-gratis-seo-bog/]helt gratis her[/url]

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator

Indlæg af SLL »

Du kan f.eks. indsætte et "Instrument track", og vælge den synth du vil bruge. Hvis du står i Cubase projekt vinduet, så bare klik på "+" tegnet (add track, og vælg "add instrument track") øverst i track listen, eller højre brug mus knap i track listen, og vælg "add instrument track".

Gør dig selv den tjeneste, at prøv to forskellige instrument visnings-layouts af. Du kan nemlig vælge, at sortere dine instrument after firma navn (bedste syntes jeg), eller ved default muligheden, som jeg syntes er mere rodet og forvirrende. Under - filer, preferences, VST, Plug-ins, "sort vst plugins after vendor..." muligheden, som jeg har sat hak i.

Dernæst skal du ned under "steinberg", hvor instrumenterne er placeret. Her finder du under - Drum kategorien, "Groove Agent SE", som er den nye groove box mange snakker om. Og den er ret fed. Men kik i PDF manualen "new features", hvor de nye plugins er beskrevet. På samme måde finder du de andre nye synths. Dog har steiny ikke benævn listen navn fuldt ud med de nye navne. Så "Groove Agent SE4" bare hedder "Groove Agent SE", og "Halion Sonic SE 2" hedder ""Halion Sonic SE". Men det er de nye versioner.

SLL

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru

Indlæg af deMib »

Jeps, så langt er jeg med - problemet er, at de der nye plugins slet ikke er der.
Download min (1400 siders) SEO bog i den fulde version - [url=http://www.demib.dk/download-gratis-seo-bog/]helt gratis her[/url]

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Kan du se dem i

Devices > plugin information?

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru

Indlæg af deMib »

Nej, ikke de nye der skulle være med 7.5

Medlemsavatar
midibass500
Medlem

Indlæg af midibass500 »

Du kan evt. prøve at fjerne preferences. Det er nogle gange nødvendigt, hvis Cubase opfører sig mærkeligt efter update.

Link: https://www.steinberg.net/en/support/kn ... sequencer/
Martin Ahm

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Det lader til at jeg mangler presets i mine arps(arpache 5 og sx)

Hvis jeg følger guiden til fjernelse af Pref. mappen. ender jeg i min Cubase 7.5 mappe, hvor der ikke er en Pref. mappe.

Der er heller ikke nogen i de andre versioner(5,6.5,7)

Er der nogen der har nogle ideér?

Medlemsavatar
midibass500
Medlem

Indlæg af midibass500 »

Hvis du følger linket præcist så skal du bare flytte cubase 7.5-mappen ud på skrivebordet. Det kan være en god ide at fjerne de tidligere versioner også (du kan altid kopiere dem ind igen).
Martin Ahm

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator

Indlæg af lakris »

Ok, tak

De virker nu, jeg havde ikke lige fanget at det var hele Cubase mappen der skulle væk.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator

Indlæg af SLL »

deMib, mangler du stadig dine plugins? Er det både synths og effekter du mangler?

Per default skal de ligge i disse mapper:
---------------------------------------
Steinberg's egne indbygget program plugins (reverbs, comps, EQ's osv. 64bit):
c:\program files\steinberg\Cubase 7.5\VST3\*.* (det er den pakket fil "plugin set.vst3", som embedded indeholder de fleste plugins!)

3. parts synths & plugins + Steinberg, VST2.x, 64bit:
c:\program files\steinberg\VstPlugins\*.* (typisk denne mappe, men du bestemmer selv hvor mappen skal ligge. I Cubase sættes ref. op til plugins)

3. parts + Steinbergs separat solgte VST3 plugins 64bit:
c:\program files\Common files\steinberg\Shared components (Groove Agent SE4, Halion Sonic SE2)
c:\program files\Common files\VST3\steinberg\ (padshop, retrologue...)
c:\program files\Common files\VST3\*.* (diverse øvrige 3. parts plugins)

Som lakrids siger, skal du kunne se plugins, synths i plugin-information vinduet, før Cubase kan se dem / bruge dem.

SLL

Medlemsavatar
midibass500
Medlem

Indlæg af midibass500 »

Lige et tip som jeg selv havde overset, da jeg bare installerede Cubase updaten og ikke ny content til Halion Sonic.

Der er kommet en ny synth, Trip, som har en masse fede arpeggiator lyde :-)
Martin Ahm

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru

Indlæg af deMib »

Det viste sig, at der var to forskellige install filer i download-pakken af 7.5 - den ene (som jeg først brugte) instalerede ikke alle de nye plugins. Det gjorde den anden - hvis man valgte det. Det kunne Stenberg godt have fortalt :-)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator

Indlæg af SLL »

deMib skrev:Det viste sig, at der var to forskellige install filer i download-pakken af 7.5 - den ene (som jeg først brugte) instalerede ikke alle de nye plugins. Det gjorde den anden - hvis man valgte det. Det kunne Stenberg godt have fortalt :-)
Det må ha' været Halion Sonic SE v2 som du mener, eller? Halion Sonic SE v2 kommer som du siger med sin egen installer + sample lib.

SLL

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru

Indlæg af deMib »

Nej, det var også den nye tromme dims og den nye reverb, der ikke var med :-)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator

Indlæg af SLL »

Mystisk. Groove Agent SE4 og Revelation skulle meget gerne komme sammen med Cubase 7.5 setup programmet. Altså hvis man har sat hak udfor dem i installeren. Men okay deMib, det vigtigste er nu, at du har fået tingene til at spille :)

SLL

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru

Indlæg af deMib »

Ja, jeg er vist ved at have det hele på plads på maskinen. Så skal jeg bare igang med at fine tune den lidt, så den performer max :-)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator

Indlæg af SLL »

Man kan sige, at der heldigvis ikke er meget som skal tunes på windows siden. Jeg har selv prioriteret windows baggrunds processer over normale processer, som eneste indstilling jeg har ændret. Windows Aero og alle andre default settings er som da jeg installerede windows, og det funker maks. Jeg har lavet de fleste audio inst. på RME ASIO driveren, samt i Cubase's lydkort device setup.

SLL

Nyt svar