iPad som midi-keyboard til Logic?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

iPad som midi-keyboard til Logic?

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg har en MBP med Logic Pro 9 og Den nye iPad. Når jeg er ude at rejse kunne jeg godt tænke mig at blive fri for at tage mit store midi-keyboard med under armen, og bruge iPad til det i stedet.

Er der nogen her der har erfaringer med det - og hvorledes man kan? Jeg syntes ikke rigtig Google giver meget resultat, og fandt kun frem til iPad applikationen "Pianist Pro", men får ingen forbindelse.

Medlemsavatar
bogh
Forum Donator
Indlæg: 674
Sted: Where the sun don't shine

Indlæg af bogh »

Pianist Pro kan bruges.

Du skal have iPad & Mac på samme trådløse netværk. Hvis du ikke har et trådløst netværk, kan du skabe et fra din Mac (Create Network i wi-fi menuen).
Åben programmet "Audio MIDI Setup".
I MIDI vinduet er der en enhed, som hedder "Network".
Her skal du skabe forbindelse til din iPad - Pianist Pro skal være startet på iPad'en.
Hermed får du ført MIDI fra Pianist Pro til den valgte "Session". Denne session kan nu bruges som MIDI input i et hvilket som helst program på din computer.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

bogh skrev:Pianist Pro kan bruges.

Du skal have iPad & Mac på samme trådløse netværk. Hvis du ikke har et trådløst netværk, kan du skabe et fra din Mac (Create Network i wi-fi menuen).
Åben programmet "Audio MIDI Setup".
I MIDI vinduet er der en enhed, som hedder "Network".
Her skal du skabe forbindelse til din iPad - Pianist Pro skal være startet på iPad'en.
Hermed får du ført MIDI fra Pianist Pro til den valgte "Session". Denne session kan nu bruges som MIDI input i et hvilket som helst program på din computer.
Tak for hjælpen - det vil jeg prøve! (det lykkes ikke på mit normale trådløse netværk i huset, men skal netop bruges uden)

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Øh... hvad med touch sensitivity? Det bliver da vist et velocity automation helvede! Så kan du vist lige så godt bare tegne akkorderne/tonerne ind og lade være med at bruge et keyboard.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Bech5 skrev:Øh... hvad med touch sensitivity? Det bliver da vist et velocity automation helvede! Så kan du vist lige så godt bare tegne akkorderne/tonerne ind og lade være med at bruge et keyboard.
Ja, det er også min bekymring men det skal lige afprøves. Jeg kan også vælge at bruge tastaturet på MBP, men det kunne være fedt at bruge iPad til det formål - hvis det funker! :)

Medlemsavatar
bogh
Forum Donator
Indlæg: 674
Sted: Where the sun don't shine

Indlæg af bogh »

Rosenfeldt skrev:Tak for hjælpen - det vil jeg prøve! (det lykkes ikke på mit normale trådløse netværk i huset, men skal netop bruges uden)
Jeg har desuden erfaring med, at det kan give en del latency at køre igennem en router.
Her giver det de bedste resultater at oprette netværk fra din Mac.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Det her kunne være spændende hvis det ellers virker :wink:

http://www.wiksnet.com/

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Jeg kan bare stadig ikke se at man kan bruge pads og keys som andet end triggers uden touch sensitivity. Hvis iPad'en får det på et tidspunkt, så er jeg på. Indtil da synes jeg, at det er ubrugeligt som andet end sjov gimmick.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Der findes da apps med touch sensitivity, dog kun i 3 trin. Bla. Garageband har det. Er dog ikke lige sikker på hvilke midi controller apps som har det.

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

madsmac skrev:Det her kunne være spændende hvis det ellers virker :wink:

http://www.wiksnet.com/
De skriver : " True velocity sensitive (with the force of impact)"

Nyt svar