Æv! Airport Express til Fullrates trådløse router virker ikk

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Sted: Odense

Æv! Airport Express til Fullrates trådløse router virker ikk

Indlæg af Båtbåt »

Hej Lydfolk.

I har hjulpet mig utallige gange før med ting som ikke har med lyd at gøre og tak for det :).

Nu er jeg i en situation hvor jeg med en 20Mbit forbindelse hos Fullrate - over deres trådløse router og derfra i min Airport Express - i bedste tilfælde har ustabilt netværk og i værste slet intet.

Jeg har fået en vejledning af Fullrate

"Hej.

Du skal gøre følgende:

Log ind på din egen routers interface.

Hvis din egen router har samme IP-adresse som vores router (192.168.1.1), skal du ændre den til fx 192.168.1.2
Du skal slå DHCP fra i din egen router.
Kablet mellem vores og din egen router skal kobles fra LAN-port til LAN-port.
Udover dette, yder vi ikke support på 3. parts udstyr. For en mere detaljeret beskrivelse henviser vi til vores forum.

Har du problemer med ovenstående opsætning, kan du altid tilkøbe en offentlig IP-adresse og derved slippe for opsætningen af din egen router.
Det vil få Fullrate-routeren til at fungere som et modem, og din egen router skal bare tilsluttes f ra LAN-porten i Fullrate-routeren til WAN- eller internet-porten på din egen."

Det har jeg gjort gennem Airport utility, men det virker ikke.

Har jeg gjort noget forkert og i så fald hvor?

Jeg har haft Airport Express til en af Fullrates ikke-trådløse gamle routere og det kørte upåklageligt, men efter vi fik Fullrate TV - og derfor så også ufrivilligt en trådløs router - opstod problemet.

Jeg er på Herren's mark, please help anyone. :cry:

Det har abstinenser uden Internet :shock:

Medlemsavatar
benjisan  
Medlem
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Gå ind i Airport Utility og vælg så Airport Express > Internet > Internet Connection > Og vælg så Off (Bridge Mode) i nederste drop down menu -det burde gøre tricket ;-) Det gør det i hvert fald på min Airport med Telias Router.

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Tak. Det virker vist nu :).

Det havde dog været nemt hvis Fullrate bare skrev det med bridge mode i stedet for den anden smøre.

Tak for hjælpen. Jeg krydser fingre for at det virker i længden.

Vh BB

Nyt svar