ProTools LE

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Sted: Ama'r

ProTools LE

Indlæg af Morten Hjort »

Jeg overvejer at anskaffe mig Protools LE til at masterer i, så jeg kan bruge RTAS plugins, men kan man få fat i programmet uden at købe LE hardware? Skulle gerne funke med min Fireface400

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Du kan kun bruge digidesign hardware med LE (og m-audio med M-powered), så det kan ikke lade sig gøre. Men hvis det kun er til mastering så køb da bare en M-Box mini (http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=37593) inkl software til 2400,-

Medlemsavatar
Lars Winther
Forum Donator
Sted: København S

Indlæg af Lars Winther »

Eller en M-Audio Profire Lightpipe

http://www.m-audio.com/products/en_us/P ... -main.html

det er jo så M-Powered...

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Har du ikke prøvet Waveburner som du jo har i forvejen? Du kan ikke noget smart i PT som du ikke kan i Waveburner, men til masteringopgaver kan du livsnødvendige ting i Waveburner som du ikke kan i PT.

Og Audiosuite.....tja, måske lyder nogle af dem lidt bedre end deres VST pendanter...og måske ikke. Personligt synes jeg slet ikke det er dét værd at købe eksempelvis Lightpipe + pengene for PT M-Powered fo at få adgang til RTAS. Der var engang, men jeg synes sq ikke rigtig mere.

Næh, så synes jeg det ville være en langt bedre ide at bygge dig en passiv eq at sætte foran din GSSL. Så har du de helt dyre områder på plads for under 1.500,- inkl. fancy frontplade fra Schaeffer og et par Lundahl trafoer i inputtet, og brug så et godt eq plugin til de mere kirurgiske indgreb. Logics egen faselinære fungerer sq ok i mine ører, men Sonalksis f.eks. er jo ikke så dyrt igen hvis der skal noget andet til...

Den er værd lige at tænke over i hvert fald. :wink:
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Nyt svar