Mbox2 som lydkort i Logic..

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
H.Heiden
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Søborg

Mbox2 som lydkort i Logic..

Indlæg af H.Heiden »

Hej alle, jeg er ny bruger og den stolte ejer af en iMac og Logic express.. kæmper med manualen (men den er der vist ingen nem vej uden om, eller?) :lol: anyhue, skal ikke belejlige ret meget da jeg er helt udemærket klar over man ska sidde at nørd'e ting selv i starten, meeen ka azzå ik få lyd ud gennem min Mbox og det forstår jeg ik da det var meningen jeg netop skulle bruge den som lydkort, sidder li nu med hørebøffer koplet til mac'n, og det føles forkert, har os svært ved at finde de fede lyde(plug-ins), Hvis nogen har noget at bidrage med, (også generalt gode råd om oplæringsprocessen) vil jeg være meget taknemmelig?? Venlig hilsen Henrik.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du valgt dit lydkort som driver i Logics preference? Logic>Preferences>Audio>Drivers

Mht. fede lyde hvad tænker du så på?

Trommer og den slags, der skal du nok købe en sample cd.

Der følger et par synths med i Logic Express (men ikke så mange eller fede om i Pro), dem vælger du på et audio instrument spor i I/O feltet. Du kan også købe f.eks. Vanguard fra http://www.refx.com

Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Indlæg af Martin Winther »

Hvis du er ny i det hele og ikke rigtigt har erfaring med det, ville jeg gøre følgende:

Det første man skal gører at få fingrene i en/nogle fede sample cd'erer, alt efter hvilken genrer man gerne vil lave musik i. Her kan Hit Kit 3(all round) eller vengeance(house disco dance club) anbefales klart!! for
599,- får du meget for dine penge. Til de folk som stortset intet har(ligesom jeg selv i starten) er det dybt godnat ikke at bruge penge på det...

Find ud af hvad der findes af gode vst'er, igen alt efter hvilken genrer du vil producerer i.

Hvis du er helt grøn i Logic, vil jeg anbefale at du satte dig ned med en, der ved hvordan sådan noget gøres og få det ind 100 % rigtigt første gang, så man ikke skovler for meget rundt(får dårlige vaner). Vi er alle forskellige når det handler om indlæring på "gør det selv måden". Da jeg startede i Logic fik jeg 2 timers undervisning hos Holger, hvilket resulterede i timevis af besparelse på selv at lære det. Nu kendte jeg en del til musikproduktion i forvejen, ellers er det muligt at 2 timer måske ikke lige dækker en komplet tour i Logic.

Det er ikke noget jeg siger fordi Holger betaler mig for at sige det(endnu :-P ), Holger er bare skide dygtig til at lærer fra sig. Hvis ikke man har kendskab til Logic eller det tekniske i lydproduktion, kan det varmt anbefales. Det fede ved Holgers undervisning er at du ikke blot får en dybdegående og proffesionel vejledning, men at du samtidigt lærer nogle fifs, som du VIRKELIGT! kan bruge til noget i dine egne produktioner...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok Martin, så er checken på vej i posten. 8-)

Seriøst, så kan jeg naturligvis anbefale dig at følge Martins råd :)

Medlemsavatar
Martin Winther
Medlem
Indlæg: 678
Sted: Midtsjælland

Indlæg af Martin Winther »

Ser frem til den 8-)

Medlemsavatar
Tau Gundersen
Medlem
Indlæg: 2075
Sted: Nansensgade

Indlæg af Tau Gundersen »

Holger skrev:Har du valgt dit lydkort som driver i Logics preference? Logic>Preferences>Audio>Drivers

Mht. fede lyde hvad tænker du så på?

Trommer og den slags, der skal du nok købe en sample cd.

Der følger et par synths med i Logic Express (men ikke så mange eller fede om i Pro), dem vælger du på et audio instrument spor i I/O feltet. Du kan også købe f.eks. Vanguard fra http://www.refx.com
Hmm bare lige en sidebemærkning. ReFX' hjemmeside adresse hedder http://www.refx.net/, det ser ud til at .com er taget af en real-estate-ring. :)

Medlemsavatar
H.Heiden
Medlem
Indlæg: 11
Sted: Søborg

Indlæg af H.Heiden »

Tusind Tak, det sku brugbare råd jeg vælger at følge... hold dig nær telephonen Holger :-D

Nyt svar