Kan Nexus2 ikke købes/downloades online??

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Blixt
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Studie Smørum

Kan Nexus2 ikke købes/downloades online??

Indlæg af Blixt »

Har tjekket diverse tråde herinde... men får ikke et klart svar på om man kun kan købe den, hvor den bliver leveret fysisk med posten.
Vanguard kan købes elektronisk... Men kan Nexus 2 ikke???

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udfra www.refx.net ser det ikke ud som om at den kan købes som download, desværre. Det er som regel SÅ meget lettere bare at kunne downloade istedet for at vente på postmanden.. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det skyldes, at NeXus 2 kører med en fysisk dongle, som sendes samtidig med CD-ROM'en.

Du kan bebrejde alle de idioter der piratkopierer software.

Medlemsavatar
Blixt
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Studie Smørum

Indlæg af Blixt »

Ahh okay.... så har jeg set rigtigt! Øv.... altså at folk piratkopierer lortet! Til gene for os andre "lovlydige" mennesker...
Jeg må vente på postmanden... Det er dog det værd, det er et fedt plugin...

Medlemsavatar
Nagel
Medlem
Indlæg: 153
Sted: KBH NV

Indlæg af Nagel »

Det er faktisk ikke helt rigtigt, reFX giver dig nemlig mulighed for at hente hele pakken online, mens du venter på posten - MEN det kræver samtidig også, at du allerede ejer en USB dongle (eLicenser) - og eftersom du er Logic mand, er dette desværre nok ikke tilfældet. :?
reFX skrev:If you already own a USB dongle ('USB eLicenser' aka 'Steinberg Key'), you can also download the ISO of the installer DVD so you can use Nexus2 without waiting for the physical delivery. The activation code to download the license to the dongle and the download link for the ISO are provided via email. The details are also listed in your order history.
Så må vi bare håbe, at posten snart er fremme, så du kan komme igang med at lege. :)

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Holger skrev:Det skyldes, at NeXus 2 kører med en fysisk dongle, som sendes samtidig med CD-ROM'en.

Du kan bebrejde alle de idioter der piratkopierer software.
Hørt Holger, og alle dem der bruger piratsoftware :-x
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
deepFly
Medlem
Indlæg: 252
Sted: Københavnsområdet

Indlæg af deepFly »

Jeg købte online og fik efter købet nogle mails fra ReFX hvor de forklarede hvordan man kunne hente ISO-filerne fra deres side samt licensnøglerne og så installere hvis man selv havde en dongle. Jeg har en dongle fra Cubase så jeg kunne klare det hele på den måde.

Efter nogle dage kom der en pakke med posten fra Tyskland med det hele i inkl. en dongle hvis man skulle have behov for det... :)

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Hvilket vel betyder at du har en dongle til overs?

...Hint, hint ;-)

Medlemsavatar
deepFly
Medlem
Indlæg: 252
Sted: Københavnsområdet

Indlæg af deepFly »

Zaki skrev:Hvilket vel betyder at du har en dongle til overs?

...Hint, hint ;-)
Hehe det kan du godt droppe! :dollargrin:

Medlemsavatar
osxgeek
Medlem
Indlæg: 50

Indlæg af osxgeek »

Nexus2 Den må jeg vist også se at få bestilt.
Undrede mig også over man ikke kunnde Downloade den :(
Det sutter max at man skal have sådan en pind siddende i sin iMac før man kan køre denne.
Efter min mening så opfordre det da endnu mere til at nogle vil finde ting et andet steds fra.

Men nå jeg må gabe over det sure æble, vente til næste måned of få mig sådan en dongel

Medlemsavatar
deepFly
Medlem
Indlæg: 252
Sted: Københavnsområdet

Indlæg af deepFly »

osxgeek skrev:Nexus2 Den må jeg vist også se at få bestilt.
Undrede mig også over man ikke kunnde Downloade den :(
Det sutter max at man skal have sådan en pind siddende i sin iMac før man kan køre denne.
Efter min mening så opfordre det da endnu mere til at nogle vil finde ting et andet steds fra.

Men nå jeg må gabe over det sure æble, vente til næste måned of få mig sådan en dongel
Nexus2 er monster fed så skynd dig at få den bestilt! :)

Det med donglen... det blev jo netop indført som en sikkerhedsordning fordi folk, som du siger, fandt softwaren andre steder fra... Hvis folk ikke havde gjort det kunne det jo være det netop ikke havde været nødvendigt i dag for dig at have en dongle når du skulle købe din software over nettet ;)

Medlemsavatar
osxgeek
Medlem
Indlæg: 50

Indlæg af osxgeek »

deepFly skrev:
osxgeek skrev:Nexus2 Den må jeg vist også se at få bestilt.
Undrede mig også over man ikke kunnde Downloade den :(
Det sutter max at man skal have sådan en pind siddende i sin iMac før man kan køre denne.
Efter min mening så opfordre det da endnu mere til at nogle vil finde ting et andet steds fra.

Men nå jeg må gabe over det sure æble, vente til næste måned of få mig sådan en dongel
Nexus2 er monster fed så skynd dig at få den bestilt! :)

Det med donglen... det blev jo netop indført som en sikkerhedsordning fordi folk, som du siger, fandt softwaren andre steder fra... Hvis folk ikke havde gjort det kunne det jo være det netop ikke havde været nødvendigt i dag for dig at have en dongle når du skulle købe din software over nettet ;)
Jaaa så snart der er 2500 bobs så skal den dælme også købes det er helt sikkert.

Default avatar
taber
Medlem
Indlæg: 118

Indlæg af taber »

En hurtig søgning på google kommer med masser af steder det kan hentes på nettet så den dongle har da vist ikke den store effekt?

Medlemsavatar
deepFly
Medlem
Indlæg: 252
Sted: Københavnsområdet

Indlæg af deepFly »

taber skrev:En hurtig søgning på google kommer med masser af steder det kan hentes på nettet så den dongle har da vist ikke den store effekt?
Hvad kom først? Hønen eller æget?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg syntes kr. 2.000,00 er billigt for sådan en fed synth! Jeg fik muligheden for at lege lidt med den i et studie, og overvejer seriøst at købe den!

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Advarsel, nybegynder spørgsmål:
Er det ikke korrekt forstået, at man med Nexus ikke kan lave sine egne lyde, men at man bruger de samples der følger med? Og at man derfor skal købe en hel del udviddelses pakker for at få flere lyde ud af Nexus? Modsat en synth som Z3ta+ hvor man kan ændre på lyden via oscillators, og dermed slipper for at købe udvidelses pakker?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Wega skrev:Advarsel, nybegynder spørgsmål:
Er det ikke korrekt forstået, at man med Nexus ikke kan lave sine egne lyde, men at man bruger de samples der følger med? Og at man derfor skal købe en hel del udviddelses pakker for at få flere lyde ud af Nexus? Modsat en synth som Z3ta+ hvor man kan ændre på lyden via oscillators, og dermed slipper for at købe udvidelses pakker?
Det er helt korrekt. Nexus er en såkaldt "Rompler", og netop som du har fat i, færdig-"samplede"/indspillede lyde med de muligheder og begrænsninger det giver. At det så er Vengeance og ReFX der står bag og det giver et hak op, kvalitetsmæssigt, er et plus.
Men for folk der vil forme deres egen lyd fra scratch er det IKKE Nexus man skal ha' fat i.

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Tak Christoffer :)

Medlemsavatar
osxgeek
Medlem
Indlæg: 50

Indlæg af osxgeek »

Christoffer I. N. skrev:
Wega skrev:Advarsel, nybegynder spørgsmål:
Er det ikke korrekt forstået, at man med Nexus ikke kan lave sine egne lyde, men at man bruger de samples der følger med? Og at man derfor skal købe en hel del udviddelses pakker for at få flere lyde ud af Nexus? Modsat en synth som Z3ta+ hvor man kan ændre på lyden via oscillators, og dermed slipper for at købe udvidelses pakker?
Det er helt korrekt. Nexus er en såkaldt "Rompler", og netop som du har fat i, færdig-"samplede"/indspillede lyde med de muligheder og begrænsninger det giver. At det så er Vengeance og ReFX der står bag og det giver et hak op, kvalitetsmæssigt, er et plus.
Men for folk der vil forme deres egen lyd fra scratch er det IKKE Nexus man skal ha' fat i.
Så har jeg også lige et spørgsmål.

Jeg har eks Vanguard og benytter Ableton live, jeg har med Vanguard da mulighed for at smække et midi clip ind og der efter spille på min Synth med valgte lyd fra Vanguard.


Har man SLET ikke den mulighed via Nexus2? hvis ikke så ville det da virker meget DYRT et produk hvis man ikke har mulighed for selv at lave sin egen melodi? men kun det som er preset i Nexus2?

Medlemsavatar
Lei
Forum Donator
Indlæg: 935
Sted: 1610

Indlæg af Lei »

jo, man kan sagtens spille sine egne melodier, men det er måden hvorpå lydene bliver frembragt der er forskellig. Det gør så at selve LYDEN (ikke melodierne) er mere fixeret, men til gengæld får man mulighed for flere TYPER af lyde, og de lyde der er med er nok mere "klar til brug" end hvis du sidder og skal lave din egen synth-patch :)
Producer, mixer og masteringdude

Medlemsavatar
osxgeek
Medlem
Indlæg: 50

Indlæg af osxgeek »

Lei skrev:jo, man kan sagtens spille sine egne melodier, men det er måden hvorpå lydene bliver frembragt der er forskellig. Det gør så at selve LYDEN (ikke melodierne) er mere fixeret, men til gengæld får man mulighed for flere TYPER af lyde, og de lyde der er med er nok mere "klar til brug" end hvis du sidder og skal lave din egen synth-patch :)
Super så fik jeg afklaret det :) Så kan jeg vist roligt smide en 3 killo efter den.

Default avatar
taber
Medlem
Indlæg: 118

Indlæg af taber »

deepFly skrev:
taber skrev:En hurtig søgning på google kommer med masser af steder det kan hentes på nettet så den dongle har da vist ikke den store effekt?
Hvad kom først? Hønen eller æget?
Ægget, men hvad har det med et elektronisk instrument af gøre? :)

Medlemsavatar
osxgeek
Medlem
Indlæg: 50

Indlæg af osxgeek »

Så lige et spørgsmål igen.
Er der nogen steder i København en musik butik, hvor man kan købe Nexus2? Siden denne nu ikke er til Download men man fysisk får en DVD samt USB sendt med posten fra steinberg i tyskland.

Eller er det post ordre kun?

Hvis ikke, så er jeg nysgerig efter den USB nøgle man skal have, hvor der skrives at har man en fra Steinberg vil man kunne downloade Nexus2 og aktivere denne via denne nøgle. Mit spørgsmål er så, er det denne USB nøgle her?
http://www.4sound.dk/shop/musiktilbehoe ... g-key.html

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

osxgeek skrev:Så lige et spørgsmål igen.
Er der nogen steder i København en musik butik, hvor man kan købe Nexus2? Siden denne nu ikke er til Download men man fysisk får en DVD samt USB sendt med posten fra steinberg i tyskland.

Eller er det post ordre kun?

Hvis ikke, så er jeg nysgerig efter den USB nøgle man skal have, hvor der skrives at har man en fra Steinberg vil man kunne downloade Nexus2 og aktivere denne via denne nøgle. Mit spørgsmål er så, er det denne USB nøgle her?
http://www.4sound.dk/shop/musiktilbehoe ... g-key.html
Ja, det er den dongle du skal have. :)

Medlemsavatar
osxgeek
Medlem
Indlæg: 50

Indlæg af osxgeek »

EmilZ skrev:
osxgeek skrev:Så lige et spørgsmål igen.
Er der nogen steder i København en musik butik, hvor man kan købe Nexus2? Siden denne nu ikke er til Download men man fysisk får en DVD samt USB sendt med posten fra steinberg i tyskland.

Eller er det post ordre kun?

Hvis ikke, så er jeg nysgerig efter den USB nøgle man skal have, hvor der skrives at har man en fra Steinberg vil man kunne downloade Nexus2 og aktivere denne via denne nøgle. Mit spørgsmål er så, er det denne USB nøgle her?
http://www.4sound.dk/shop/musiktilbehoe ... g-key.html
Ja, det er den dongle du skal have. :)
Så vil jeg da købe mig sådan en når jeg skal til KBH i morgen og bestille Nexus2 når jeg kommer hjem :) Så kan man da i det mindste bestille hente iso fil og se at komme i gang.

Super tak for INFO.

Nyt svar