hvad er lydkort bedst

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
ha140409@hotmail.com
Medlem

hvad er lydkort bedst

Indlæg af ha140409@hotmail.com »

Jeg ville have fat på dette lydkort. hvad er bedst, det her lydkort = http://alfred-christensen.dk/studio-255 ... -6165.html ell det her lydkort = http://www.behringer.com/EN/Products/FCA202.aspx

På forhånd tak
Senest rettet af ha140409@hotmail.com man 14. feb 2011 19:02, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Jeg vil sige Lexicon lydkortet. Helt sikkert. Men det er mest fordi det andet link ikke peger nogen steder hen... :-P
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og hvis du så laver en overskrift, der giver mening, så er der garanteret flere på tråden. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vi har været inde på det nogle gange efterhånden: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=117 ;-) Husk det nu.

ha140409@hotmail.com
Medlem

det beklager jeg
Holger skrev:Vi har været inde på det nogle gange efterhånden: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=117 ;-) Husk det nu.

ha140409@hotmail.com
Medlem

undskyld det er det her lydkort
Luny Tune skrev:Jeg vil sige Lexicon lydkortet. Helt sikkert. Men det er mest fordi det andet link ikke peger nogen steder hen... :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

ha140409@hotmail.com skrev:det beklager jeg
Holger skrev:Vi har været inde på det nogle gange efterhånden: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=117 ;-) Husk det nu.
Prøv at læse punkt 3 igen.. især underpunkt 3.

Tak :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg ville vælge Lexicon lydkortet af de to.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Absolut Lexicon, hvis det er valget mellem de to.

ha140409@hotmail.com
Medlem

gs-dk skrev:Absolut Lexicon, hvis det er valget mellem de to.
super tak for hjælpen

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Måske skulle du kigge her mht. prisen?... http://www.thomann.de/dk/lexicon_omega_studio.htm

Zouki

Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Sted: København

Indlæg af unklekarma »

Undgå Behringer lydkortet

Medlemsavatar
djgambino1985
Medlem

Indlæg af djgambino1985 »

Heey!

kan være jeg burde overveje sådan et lydkort.. har selv et hvidt esi maya44 pci. Har lige købt et par adam a5 højtalere, men stemmen forsvinder ind i mellem på sangene som jeg afspiller... faktisk meget tit, også bunden, men højtalerene fungere fint. Fandt jeg ud af .. nogle som ved hvad dér kan være i vejen ?

og ellers et tip til et godt lydkort til omkring en tus, hvis ikke det er noget at gøre mht. til mit esi lydkortet :S

Mvh. C. Gambino

Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Sted: København

Indlæg af unklekarma »

Hvilken computer og styresystem?
Jeg anbefaler det nye Mackie Onyx Black Jack, det lyder sgu' fedt, og jeg har prøvet en del af de billige USB lydkort til mit mobile setup.

Medlemsavatar
djgambino1985
Medlem

windows 7 :) arh virkeligt.. cool, fordi tror ikke det hvide esi lydkort kan klare dem ;s selvom det burde være ok hmm... det virker når jeg bruger mine hovedtelefoner! Låne min ven's alesis io2, de fungere godt, dog med latency med mine daw's

På forhånd tak!

Medlemsavatar
Runen
Medlem

Indlæg af Runen »

Denne tråd er nok det værste gang rod jeg længe har set...love it :-D

Medlemsavatar
djgambino1985
Medlem

har set på det du skrev (Mackie Onyx Black Jack), ser interessant ud, mange tak.. (:

Medlemsavatar
ragras
Medlem
Sted: Slagelse

Indlæg af ragras »

Det som er lidt bedre med Behringer er at det kører over firewire, men jeg havde også valgt Lexicon, da jeg ville få flere muligheder i det lydkort og det ikke er behringer..:p

Medlemsavatar
djgambino1985
Medlem

Hey! unklesuperstar

Jeg fik købt Onyxblackjack, udmærket lydkort, mit problem er bare at, det ikke er godt nok til mit fl. hvergang jeg tage latency'en ned, så mit midi keyboard ikke har latency, så hakker lyden!

vil godt ofre omkring 1600-1700 ca., men hvordan kan man være sikker på man får et lydkort som virker til fl, altså hvor man undgår latency på sit midi keyboard! med efterfølgende Uden hak i lyden,

Mvh. C. gambino

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

djgambino1985 skrev:Hey! unklesuperstar

Jeg fik købt Onyxblackjack, udmærket lydkort, mit problem er bare at, det ikke er godt nok til mit fl. hvergang jeg tage latency'en ned, så mit midi keyboard ikke har latency, så hakker lyden!

vil godt ofre omkring 1600-1700 ca., men hvordan kan man være sikker på man får et lydkort som virker til fl, altså hvor man undgår latency på sit midi keyboard! med efterfølgende Uden hak i lyden,

Mvh. C. gambino
Det lyder mere som et problem med enten driverne, eller maskinen er en tand for sløv.

Har du husket at vælge de rigtige drivere i FL ? Altså de medfølgende ASIO drivere til dit lydkort?
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Er der nogen der vil købe en WW Golf2 ?

Medlemsavatar
djgambino1985
Medlem

hmm.. lige nu køre den med generic low letancy ASIO Driver, for den står med 661 smp/15ms, men vidste ikke man skulle køre med Asio driver, fordi så kan fx ikke bruge youtube på samme tid, og afspille filer i windows media player.

men hvad skal den ca stå i ms for at midi keyboard burde gøre perfekt, uden latency? min comp er en i7 med ssd HDD, så det burde ikke være comp, som skulle være prob.

På Forhånd tak!

Medlemsavatar
Højhus
Medlem
Sted: Herning

Indlæg af Højhus »

kizz skrev:Er der nogen der vil købe en WW Golf2 ?
Diesel eller benzin?
www.bricksite.com/brugtudstyr - brugt og nyt udstyr fra udlejningsfirma sælges.

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Diesel eller benzin?
Det er en TD turbo diesel...

Medlemsavatar
ragras
Medlem
Sted: Slagelse

Indlæg af ragras »

kizz skrev:
Diesel eller benzin?
Det er en TD turbo diesel...
Ikke for at være kedeligt eller løste med pegefingernen, men det er et forum om lyd, og en der leder efter et lydkort.., så tror det kunne være dejligt for mig og alle os andre at det fandtes en andet sted.

Nyt svar