TAB navigation i Chrome

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

TAB navigation i Chrome

Indlæg af david mondrup »

Jeg er ved at tjekke Chrome ud. Jeg er ret imponeret over dens hurtige loadtid, og no-nonsense interfacet. Men jeg er knap så imponeret over navigationen i mellem indstastningsfelter ved brug af TAB knappen. Jeg udfylder et felt i f.eks. et login vindue, trykker TAB, og venter ca. 1 minut på at markøren hopper videre til næste felt. Andre der har samme oplevelse, eller ved hvordan man kommer ud over det? OSX.6.4, nyeste Chrome (installeret i går).
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

I Java vinduer er den helt gal ... det tager en evighed. Til gengæld kan jeg sagtens klikke mig videre, men alt det musenavigation er voldsomt usundt.
David Mondrup

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem

Indlæg af GeorgeHayduke »

Jeg synes at Chrome er for irriterende pga. dets manglende sorteringsmuligheder. Hel 'tag'-systemet er meget irriterende. Typisk-programmør kæphest som bare er i vejen for hurtigt navigation og overblik.

Jeg vil gerne advare mod at gå over til Chrome, af den grund. Sorter efter dato, afsender, størrelse osv.? Nej da, hos Google søger man, man sorterer ikke. Seriøst, det er forklaringen :-x

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Det forstår jeg ikke .. hvornår har du brug for at sortere data i din browser?
David Mondrup

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Ahh, Gmail. Jeg gider ikke bruge webmail hvis jeg kan slippe for det. Jeg bruger Mail på OSX, og ville bruge Outlook Express hvis jeg stadig havde Windows som min primære platform.
David Mondrup

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

GeorgeHayduke skrev:Jeg synes at Chrome er for irriterende pga. dets manglende sorteringsmuligheder.
...
Jeg vil gerne advare mod at gå over til Chrome, af den grund.
Nu har jeg kigget lidt nærmere på det, og manglende sortering er ikke en Chrome feature, men derimod en Gmail feature, som også gør sig gældende når jeg bruger Gmail i Firefox.

At Google tilsyneladende fejler på et produkt, skal jo ikke afholde mig fra at bruge andre af deres produkter, hvis ellers de er gode. Og Chrome vinder stille og roligt i min anseelse. Selv det langsomme TAB problem jeg beskriv i OP synes at fortage sig, jo mere jeg bruger browseren.
David Mondrup

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem

Indlæg af GeorgeHayduke »

Haha, beklager total hjerneblødning hos undertegnede. Du har helt ret, jeg svarer helt hen i vejret, Google dit, google dat :lol: :oops:

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem
Sted: På landet :S

Indlæg af Kenneth »

syntes Chrome er rigtig fed og har også installeret det hos en del venner hvor det fungere fremragende..

men på min egen er den besat af en ond ånd.. efter at ha været glad bruger i 4 måneder begyndte den pludselig at fryse min computer ud af ingenting.. men windose har det jo os med at blive sløvere med tiden.. så efter jeg fik nyt lydkort og lånte en vens Cubase geninstallerede jeg min computer... og Chrome gør det stadig :(

men jeg er stadig glad bruger på venners computere :)

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Chrome er favorit herhjemme, hvor det er installeret på 2 stationære pc'er og 3 bærbare.

Der er virkelig kæmpe mærkbar forskel på firefox og chrome på de bærbare, endnu mere på de stationære!
Oplever ikke TAB problemet, hverken her på lydmaskinen, eller nogen andre steder. Har du prøvet at geninstallere?

Nu når du er i gang med at tjekke google ud, så tjek alle deres muligheder. Docs kan anbefales! Nemt at bruge, og faktisk bare en online version af OpenOffice.
Selvfølgelig hvis du er Microsoft villig betaler, siger jeg ingenting - men ellers er der virkelig meget at hente i googles nemme interface! :)

Medlemsavatar
Captain Chaos
Medlem
Sted: København

Indlæg af Captain Chaos »

Jeg er også glad bruger af Chrome, som længe har ligget et godt stykke foran de andre på hastighedsfronten.

Opera er dog efterhånden tæt på at være ligeså hurtig og Firefox er virkelig også ved at komme efter det i de nye beta'er af 4'eren. Jeg kan ikke mærke den store forskel mellem den nye beta 5 og Chrome. Der er også kommet nogle fine tab-muligheder, som eksempelvis app tabs. Stilmæssigt har Firefox 4 lært en del af Chrome og er blevet meget mere simpel.

Beta'erne fungerer upåklageligt. Danske versioner kan hentes her: http://www.mozilla.com/da/firefox/beta/

Personligt er dog stadig mere til Chrome, da jeg rigtig godt kan lide den ultra-minimalistiske stil.
Opera er også rigtig fin. Jeg har bare ikke behov for alle de ekstra funktioner den har.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

PelleB skrev:Nu når du er i gang med at tjekke google ud, så tjek alle deres muligheder. Docs kan anbefales! Nemt at bruge, og faktisk bare en online version af OpenOffice.
Selvfølgelig hvis du er Microsoft villig betaler, siger jeg ingenting - men ellers er der virkelig meget at hente i googles nemme interface! :)
Jeg tror, Chrome er det sidste Google produkt jeg manglede at prøve. Ellers er jeg flittig bruger af gmail, reader, maps og af og til også docs. Jeg foretrækker dog for det meste at bruge Open Office (eller NeoOffice, som min inkarnation på OSX hedder). M$ Office gider jeg ikke at spilde krudt og kroner på.
David Mondrup

Medlemsavatar
fridrikur
Medlem

Indlæg af fridrikur »

Skift imellem felter i online formularer ved brug af TAB taster sker øjeblikkeligt med Chrome. Ingen forsinkelse. Kører windows 7 og Chrome 6.0.472.55

Medlemsavatar
D-loader
Medlem
Sted: Odense

Indlæg af D-loader »

Bruger også udelukkende Chrome på både laptoppen ( windows 7 ) og den stationære ( snow leopard ). Det eneste man lige skal være opmærksom på er, at den suger en del ram.

Nyt svar