Pro tools problem!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Sted: Aarhus

Pro tools problem!

Indlæg af beetlebum »

Jeg er ved at gå amok over min egen dumhed :)

Jeg er på en eller anden måde kommet til at ændre en indstilling i pro tools sådan at cursoren ikke bliver stående samme sted. Altså jeg trykker play - cursoren bevæger sig - jeg trykker stop. Før gik den så tilbage til der hvor den startede, og trykkede jeg play igen startede den fra samme sted, nu starter den i stedet fra der hvor den kom til sidst... Det er helt ufatteligt hvor irriterende det er :(

Det er sikkert bare en eller anden lille ting der skal vinges af men hvor?

Medlemsavatar
Viggo Steincke
Medlem
Sted: Nørresundby, Denmark

Indlæg af Viggo Steincke »

Hej beetlebum
Velkommen til - dejligt med en Pro Tools bruger.
Setup -> preferences -> slå flueben fra "Timeline insertions follows playback". Så er du tilbage på ret kurs igen.

Jeg tror der er en genvejstast for denne funktion. Pludselig sker det også her, hvis jeg fumler med tastaturet.
mvh Viggo
http://www.steincke.dk
Steincke Soundlab
Referencer: DR, Motorola, DGI, Kræftens Bekæmpelse, Lundbeck

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem

Indlæg af beetlebum »

:-D Tusind tak!

Du har lige reddet min dag! Tror også det må være en genvejstast jeg har ramt i farten!

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

beetlebum skrev::-D Tusind tak!

Du har lige reddet min dag! Tror også det må være en genvejstast jeg har ramt i farten!
Det er tasten "N" du har ramt ;)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Ziggy
Medlem
Sted: Århus

Indlæg af Ziggy »

Det er tasten "N" du har ramt
Nemlig! Den er så klassisk, at der burde være en advarsel på side 1 i manualen. :)

Man rammer den meget nemt, når man trykker på space... Især i starten, hvor man nok har en tendens til at "fumle" lidt en gang i mellem... :lol:

Hvis du har problemer en anden gang, så gå ind på Digidesigns forum (DUC) og indtast et ord der relaterer til dit problem i deres søge felt. Der er helt sikket nogen der har skrevet om det der. Eller kan hjælpe dig rimeligt hurtigt.

http://duc.digidesign.com/
Pro Tools HD 3, Mac G5 Quard 2.3 Ghz, Telefunken, Neuman, Calrec, Joemeek, Focusrite, Sensero, Nilfisk osv...

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem

Indlæg af beetlebum »

Tak for tippet med digi's forum, men en svartid her på 25 min er da også ok :-D

Det giver meget god mening at jeg ramte N da jeg sad og klippede med B da det skete... men nu funger det heldigvis igen!

Nyt svar