Slukket G5 sender stadig strøm ud til Usb ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Slukket G5 sender stadig strøm ud til Usb ?

Indlæg af raoul »

Hej .

Jeg har længe studset over om det er normalt at en slukket G5 (tower) stadig sender strøm ud til eksterne devices .
Min Korg MicroKontrol er tilsluttet mac´en via et USB kabel og selvom jeg lukker ned for computeren er der stadig lys/liv i controlleren ..

Er det normalt ?

Medlemsavatar
Darwich
Medlem
Indlæg: 575

Indlæg af Darwich »

Samme problem har jeg faktisk også,bare at jeg har en G4 med et firewire ekst. Hd som man ikke kan slukke på selve hd´en....så den står tændt konstant!?!?! :-x
-

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

hehe - ja det lyder straks værre !
Man skulle tro at styresystemet havde brug for en lille pause engang imellem ...

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Det lyder ikke normalt.
Jeg har selv en G5 med forskellige ting koblet via USB, og det slukker fint når computeren slukkes.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Tak Bo . :)

Default avatar
Zero

Indlæg af Zero »

raoul skrev:Hej .

Jeg har længe studset over om det er normalt at en slukket G5 (tower) stadig sender strøm ud til eksterne devices .
Min Korg MicroKontrol er tilsluttet mac´en via et USB kabel og selvom jeg lukker ned for computeren er der stadig lys/liv i controlleren ..

Er det normalt ?
Hmm nu er det vel ikke sådan at du er tidligere PC bruger? og "slukker" din Mac ved at trykke på knappen på kabinettet? for så slukker den ikke men går i "sleep mode" men har altså stadig strøm på...:wink:

Hvis det ikke r det, må du nok hellere lige få tjekket hos forhandleren, det ku være noget med strømforsyninger der ikke slukker som den skal...

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Chakaranda skrev:
raoul skrev:Hej .

Jeg har længe studset over om det er normalt at en slukket G5 (tower) stadig sender strøm ud til eksterne devices .
Min Korg MicroKontrol er tilsluttet mac´en via et USB kabel og selvom jeg lukker ned for computeren er der stadig lys/liv i controlleren ..

Er det normalt ?
Hmm nu er det vel ikke sådan at du er tidligere PC bruger? og "slukker" din Mac ved at trykke på knappen på kabinettet? for så slukker den ikke men går i "sleep mode" men har altså stadig strøm på...:wink:

Hvis det ikke r det, må du nok hellere lige få tjekket hos forhandleren, det ku være noget med strømforsyninger der ikke slukker som den skal...
Hehe nej den er skam lukket helt ned :)

Efter at have googlet lidt fandt jeg det her :
http://forums.macnn.com/archive/index.php/t-209803.html

Der er åbenbart nogle mac konfigurationer hvor strøm forsyningen er upåvirket af om computeren er tændt eller slukket ...

Min G5 er ikke dækket af garanti mere så jeg må jo nok bare ignorere "problemet" ..

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Du kan jo lave en "hoved"-afbryder i bordhøjde og slukke for den der. Det har jeg lavet.

Billede

Det er ihverfald en nem løsning på problemet


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Søren [niehans.dk] skrev:Du kan jo lave en "hoved"-afbryder i bordhøjde og slukke for den der. Det har jeg lavet.

Billede

Det er ihverfald en nem løsning på problemet
Ja det er smart javascript:emoticon('8-)')- men jeg er nu mere ude efter at vide om der er et eller andet galt med min computer og/eller styresystem .
Har nemlig altid haft en del ballade med den :( :(

Nyt svar