VST anbefalinger? + hardware stuff

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Matti
Medlem
Indlæg: 275

VST anbefalinger? + hardware stuff

Indlæg af Matti »

Hejsa. Ved dette nok er blevet taget op et par gange, har skam også søgt men synes ikke jeg fik svaret ordenligt.

Nu står jeg sådan set og har købt det nødvendige i mit studio (monitors, lydkort, midi keyboard plus Logic) og synes bestemt jeg er godt kørende.
Men kunne godt bruge nogen flere synth! Jeg har allerede sylenth1 ellers bruger jeg logic's egne, og kunne godt tænkte mig at udvide lidt.

Min musik er i den mere dybe og proggresive og techy house genre. Og det er her jeg godt kunne bruge noget nyt grej.
Jeg elsker af rode med synths, har prøvet en del i Aage f.eks. og set en masse på nettet.. En jeg finder speciel intressant er Moog Little phatty 2, som "kun" koster 7000 kroner på dv247.. men er den det værd, eller skulle man bruge disse penge på en masse soft synth i stedet?

Har kigget lidt på omnisphere (ved dog ikke hvor godt den passer til prog/tech house) også D:cam synth squad som nogen her inde også har anbefalet..

Andre ideer? eller synes i jeg skal gå analog hardware?

Cheers, og på forhånd tak for inputs og ideer :)
-

Default avatar
Jürgen
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af Jürgen »

Jeg købte Omnisphere for et par måneder siden, og jeg har ikke fortrudt det. Så jeg vil varmt anbefale den i hvert fald.

Default avatar
Matti
Medlem
Indlæg: 275

Indlæg af Matti »

Jürgen skrev:Jeg købte Omnisphere for et par måneder siden, og jeg har ikke fortrudt det. Så jeg vil varmt anbefale den i hvert fald.
Yea har også kigget en del på den, synes bare ofte man kun hører om pads/eller de der speciele instrumenter (brændende klaver n stuff) og ikke så meget om dens muligheder for basses og leads.. Hvordan er den til det?
-

Medlemsavatar
lydmuren
Medlem
Indlæg: 352
Sted: Aalborg

Indlæg af lydmuren »

kig evt. på ohmforce synth'en Symptohm:Melohman :-D
http://www.ohmforce.com/ViewCategory.do ... nstruments
aa

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Ja jeg kan jo blot anbefale Virus hardware synth's. Har ikke rigtigt hørt noget software der lyder ligeså godt...
Når det virkelig skal være sprødt bruger jeg den.

Venligst Dr Tolle

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

en varm anbefaling af omnisphere herfra! desuden bruger Logic AU og ikke VST format.
skriver noder

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

Jürgen skrev:Jeg købte Omnisphere for et par måneder siden, og jeg har ikke fortrudt det. Så jeg vil varmt anbefale den i hvert fald.
Omnisphere er dejlig. men hvis det "bare" er itl prog/tech house alla det der kører nu - så vil jeg ikke anbefale den. den er til lidt mere "specielle" next level shit. D:cam ser fint ud - ellers er Native Instruments altid en god ting.

D:cam er lidt mere "almindelig" effektive out of the box synth - omnisphere er sgu hvis man skal bruge noget "specielt". men det er den og så meget god til

Medlemsavatar
Lawrence
Medlem
Indlæg: 161

Indlæg af Lawrence »

Omnisphere er dejlig. men hvis det "bare" er itl prog/tech house alla det der kører nu - så vil jeg ikke anbefale den. den er til lidt mere "specielle" next level shit. D:cam ser fint ud - ellers er Native Instruments altid en god ting.
Hvordan "speciel" Asle? :) Jeg bliver lidt nysgerrig..

Default avatar
Matti
Medlem
Indlæg: 275

Indlæg af Matti »

Oh yea ved godt logic bruger AU.. men er VST ikke hovedordet til virtual instruments? Eller er det mig der har misforstået noget :D

Og jep, tror omnisphere ikke passer skide godt ind i min musik stil,desværre..
Men har kigget lidt på komplete, og det ender nok med den pakke, det jo sindsygt alle de fede ting der er med i den pakke!!

Så evt. synth squad senere..

Desuden har jeg overvejet virus, har bare læst meget dårligt om den for tiden på f.eks. trance addicts.. mest med virus ti control er super buggy, så hvis jeg skulle have en var det nok C.. men synes det er tidligt nok at købe en hardware synth, når man kigger på mængden af software jeg kan få, har jo kun produceret i nogle månedere ;)

Side spørgsmål, Komplete 6 står til 3400 på www.dv247.com nogen der kan bekræfte siden er ok?
-

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Hvis du vil spare lidt på Komplete pakken, så har jeg en del af indholdet til salg lige nu (Kontakt 3, Battery 3, Massive og FM8) til 2000,- hvis du er hurtig. Kontakt 3 kan bruges til en billigere opgradering til Komplete og så kan du sælge de andre plugins videre bagefter... de er stadig topaktuelle. Jeg har en interesseret køber til Kontakt 3, men vil hellere sælge hele pakken på een gang.

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=21&t=26010

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Matti skrev:Oh yea ved godt logic bruger AU.. men er VST ikke hovedordet til virtual instruments? Eller er det mig der har misforstået noget :D
Det forkortes VI. VST er et format af Steinberg. AU er et format af Apple. Du kan lige så godt vænne dig til at sige det, og huske at kigge efter om det du køber er AU. Jeg vil give Asle ret, at det er en next level shit. Jeg får slet ikke brugt alle mulighederne i den, men den har udskiftet alle mine synths! Jeg laver så heller ikke den slags musik
skriver noder

Default avatar
Matti
Medlem
Indlæg: 275

Indlæg af Matti »

bryla skrev:
Matti skrev:Oh yea ved godt logic bruger AU.. men er VST ikke hovedordet til virtual instruments? Eller er det mig der har misforstået noget :D
Det forkortes VI. VST er et format af Steinberg. AU er et format af Apple. Du kan lige så godt vænne dig til at sige det, og huske at kigge efter om det du køber er AU. Jeg vil give Asle ret, at det er en next level shit. Jeg får slet ikke brugt alle mulighederne i den, men den har udskiftet alle mine synths! Jeg laver så heller ikke den slags musik
Yes yes, har skam fuldstændig styr på hvad der passer til logic og hvad der ikke gør, men troede bare VST var rimelig dækkende.. Nå nå, man lærer vel noget nyt hver dag :D
Men ja, den ser bestemt nice ud! Kunne også godt tænke mig den i fremtiden!

Og ellers tak metal :)
-

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

Lawrence skrev:
Omnisphere er dejlig. men hvis det "bare" er itl prog/tech house alla det der kører nu - så vil jeg ikke anbefale den. den er til lidt mere "specielle" next level shit. D:cam ser fint ud - ellers er Native Instruments altid en god ting.
Hvordan "speciel" Asle? :) Jeg bliver lidt nysgerrig..
well . jeg bruger den som en slags "inspiration"'s synth.

jeg får nogle meget specielle og unikke lyde ud af dem som klart giver noget til min musik - men som en "bread and butter" kinda thing - så vil jeg meget hellere anbefale Komplete 6 - der får man sindsygt meget for pengene, og hvis det ikke var fordi jeg var så synth liderligl, så ville den pakke være rigeligt.

Mener nok at jeg selv kunne have sparet på Omnisphere - jeg bruger den yderst begrænset og der er MANGE "specielle" spacy thing i Absynth, ja og de andre NI instrumenter der kunne dække mig ind...... men nu er jeg altså rimelig nysgerring - selv om mine kredit kort brænder.... :-)

Nyt svar