Pro Tools CPU usage problem

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Pro Tools CPU usage problem

Indlæg af Lynild »

Hej drenge...

Ja, jeg er ved at blive godt irriteret over det her.
Jeg kører Mbox 2 Pro, og så har jeg en super computer (Altså oppe i i7, max XP ram, 2 super harddiske osv. Altså ikke et gammelt levn fra fortiden) med XP SP3. Det skal lige siges at jeg også har andet end musiklir på min computer, så den er ikke udelukkende til musikbrug, så det kan selvfølgelig godt gå lidt ud over effektiviteten.

Nå, men jeg kan starte mit Pro Tools (8.0), optage en masse ting, og det hele kører fint. Men lige pludselig, uden at have added nye instrumenter, effekter etc., jamen så siger den, at den ikke kan klare mere, og jeg skal hæve min buffer size (Selv når den står til max), og den ikke kan allokkerer disk space og jeg ved ikke hvad - selvom CPU usage meter er på 20-30% når jeg har meget kørende, og jeg ikke bruger mere end 1-1,5 GB ram på det. Saver jeg min session, genstarter, og prøver igen, jamen så nogle gange kan jeg få lov til at åbne den uden den brokker sig, men andre gange siger den så, at det plugin kræver så og så meget, og den ikke kan åbne det. Går jeg så ind og inaktiverer, ja, nærmest ALLE plugins jeg har, og prøver at indsætte et plug-in, fx. det der ikke virkede, jamen så siger den stadig, at den ikke har kraft nok og ditten og datten. Og det er ikke specifikke plugins. Det sker med mange forskellige.
Så det korte af det lange er, at det virker som om den bare ikke fatter af den kan bruge mere power (I hvert fald i følge CPU usage meter i Pro Tools, samt den i Windows), og den derfor siger jeg ikke kan. Altså, det er næsten så random det kan blive når den lige vælger at skrive den ikke gider mere.
Og det er selvom jeg slukker for Firewall, Anti Virus og alt andet jeg ikke har brug for når jeg skal optage musik. Nogle gange køre den bare som guld, mens den andre gange, af Gud ved hvilke grunde, vælger at strejke.

Er jeg den eneste der har de problemer, eller er det måske noget common noget?
For jeg kunne forstå det hvis usage meteret var knald rødt, og jeg havde 100 plugins kørende. Men som sagt, det kan ske selvom jeg har mindre end 15 kørende.

Jeg synes i hvert fald bare det er vildt underligt, og så er det tilmed skide irriterende.

Så nogen der kan hjælpe? :)


På forhånd tak.

Medlemsavatar
Frederikkofoed
Medlem
Indlæg: 469
Sted: Herning

Indlæg af Frederikkofoed »

Jeg har det fuldstændig samme problem med min Mac Book Pro 2.4 ghz og min digirack.

Specielt når jeg tilslutter mit midi keyboard, kør den helt i bund.

- Frederik
[i]Frederik Kofoed[/i]

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Altid noget en Mac fyr har samme problem. Havde sgu lige regnet med der var kommet en for at sige jeg skulle skifte :)

Men anyways, så du får ikke de problemer hvis du unplugger dit midi-keyboard ?

Medlemsavatar
Saqib
Medlem
Indlæg: 709
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Saqib »

Den slags problemer kan opstå ved bare at have installeret et plug-in der ikke er kompatibelt.
Løsning: tjek på digidesigns hjemmeside hvilke plug-verdsioner der passer til jeres setup. Opgrader eller afinstaller alt der ikke passer.

Som sagt gir det problemer BARE at have det installeret....
Kontra Agency - A&R / Partner
RMC Vejleder og underviser
Producer / Composer / Engineer

Nyt svar