Bruger du Apple Loops?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Bruger du Apple Loops

Ja
13
46%
Nej
15
54%
 
Afgivne stemmer: 28
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Bruger du Apple Loops?

Indlæg af Holger »

Bruger du engang i mellem eller tit Apple Loops?

Medlemsavatar
Ulrik Nielsen
Medlem
Indlæg: 253
Sted: Valby kbh.

Indlæg af Ulrik Nielsen »

Det er jo en helt ny verden for mig, og må indrømme at Apple Loops virker tiltrækkende pga. den enkle arbejdsgang, lidt ligesom Stylus RMX
Jeg kunne dog godt ønske mig en converter så man kunne lave sine egne loops.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du kan snildt lave dine egne loops.

Vælg en lydfil i Logic, f.eks. en takt med trommer og vælg Open In Loop Utility og vupti har du et Apple Loop.

Du kan også åbne direkte i Apple Loops Utility (som vist nok hedder noget andet nu).

Jeg er ret overrasket over hvor god lydkvalitet og resultat man kan få ud af Apple Loops. Meget imponerende synes jeg.

Medlemsavatar
Ulrik Nielsen
Medlem
Indlæg: 253
Sted: Valby kbh.

Indlæg af Ulrik Nielsen »

Ahh.. det skal prøves, men nu er maskinen smidt ned i bilen, for idag er det freakend og dagen hvor alle røddernes indvolde med løs hånd vil blive spredt ud over slagmarken... :knife:

Kvaliteten minder meget om Stylus, undtagen når man presser dem helt ud i ekstremerne tempomæssigt, der bliver specielt guitarloops´ne ækle at lytte til... måske er det også mit interne lydkort der spiller lidt med her, men ellers ja.. god lyd..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er sjældent at man realistisk set har brug for mere end +/- 30 bpm. Ellers bør man nok vælge et andet loop som udgangspunkt.

Det er helt klart (og naturligt nok) nedad tempomæssigt grimhederne kommer frem, da der ikke kan interpoleres data nok.

Medlemsavatar
DanDan
Professor i rumklang
Indlæg: 444
Sted: Århus / Danmark

Indlæg af DanDan »

Jeg er også meget glad for AppleLoops. Jeg har både lavet loops selv som Holger beskriver og købt AppleLoops.
Jeg vil dog advare mod købeloops. Bla.a. nogle af Zero G´s AppleLoops er i sindsygt dårlig kvalitet, hvilket betyder at de kommer til at swinge dårligt, når man ændre tempo.
Det er forøvrigt meget indspirerende at høre sine 10 år gamle hiphop-loops kørt op i 136 BPM.
Brug det også på jeres grooves...

DanDan

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg overveje at lave mine loops på HIT KIT V3 også i Apple Loops.

Tilsyneladende går det helt smertefrit og lyder kanon. Jeg var bange for a transient detectionen skulle stilles manuelt på 600 loops, men det virker som om den automatisk gør skidtet fuldstændigt korrekt.

Hatten af.

Nu må jeg lige se om jeg får tid.

Medlemsavatar
kts
Medlem
Indlæg: 1006
Sted: Verden

Indlæg af kts »

Opdagede først AppleLoops fpr nylig, og har siden brugt det flittigt!! Synes, det er ret genialt!! Og har lært (af David!!) at lægge loops ind selv.

Kh Klaus....... :-D

Medlemsavatar
kts
Medlem
Indlæg: 1006
Sted: Verden

Indlæg af kts »

Holger skrev:Grunden til at jeg spørger er fordi jeg overveje at lave mine loops på HIT KIT V3 også i Apple Loops.

Tilsyneladende går det helt smertefrit og lyder kanon. Jeg var bange for a transient detectionen skulle stilles manuelt på 600 loops, men det virker som om den automatisk gør skidtet fuldstændigt korrekt.

Hatten af.

Nu må jeg lige se om jeg får tid.
Uha, det ville sørme være helt fantastisk, hvis du gjorde det!! :-D :-D
100% opbakning herfra!!

Kh Klaus..... 8-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hva med rex? :(

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nopes, kommer i WAV og muligvis Apple Loops (ikke sikkert endnu).

Ellers er det jo ikke en kæmpe opgave at lave lige det loop man vil bruge om selv.

Medlemsavatar
Ulrik Nielsen
Medlem
Indlæg: 253
Sted: Valby kbh.

Indlæg af Ulrik Nielsen »

Jeg giver tomlen op for hitkit med apple loops :thumbup:

Medlemsavatar
lau laursen
Medlem
Indlæg: 193
Sted: vest'å

Indlæg af lau laursen »

også her! - bruger jævnligt AppleLoops til specifikke projekter, man kan ret hurtigt få et godt arrangement/resultat ud af det, både i GarageBand og i Logic. Har desuden købt gode loops fra AMG(rhythm of life) og Apples Jampacks.

Nyt svar