Hvordan lytter man i slow i Logic?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Hvordan lytter man i slow i Logic?

Indlæg af gs-dk »

Hej

Dette er utvivlsomt super simpelt, men jeg kan ikke finde den hurtige vej. Når jeg klipper i audio vil jeg gerne finde klippestederne ved at køre hen over audioen med musen, mens jeg lytter til den i langsomt tempo. I Pro Tools er det super simpelt - man holder en tast nede og kører musen hen over audioen..

I Logic kan jeg se, at det kan lade sig gøre, hvis man trykker pause og så bruger cursoren. Det virker bare ikke særlig godt hos mig.

Derfor - er der en kommando, så man bare kan gøre dette enkelt - jeg bruger det hele tiden og går ud fra at jeg bare er dum ikke at kunne finde vejen.

På forhånd mange tak!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du kan scrubbe med saksen i arrangementet.

Jeg kan ikke huske om der er andre måder at scrubbe på, bruger det primært i audio vinduet hvor du altid kan scrubbe.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Tak - den kender jeg godt, men forstår ikke helt hvordan du kombinerer audio vinduet med arrangements vinduet, hvor jeg arbejder. Jeg håber, der er en hurtigere vej end at vælge saksen.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

+1 til PT.

Det kunne være en vinder feature i Logic hvis man kunne linke Playhead med scroll funktionen i sample editoren så man kunne klippe filen/regionen i arrangevinduet lige dér hvor man sætter cursoren i sample editoren.

Og/eller at en audio region blev til en "in-place sample editor". Det ville være über nice!!!
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Ja, jeg synes også det virker lidt for svært at udføre en så simpel og meget brugt funktion. Gid Apple dog ville "låne" lidt fra PT her.....

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator

Indlæg af gs-dk »

Hej Holger

Nu har jeg brugt en hel del tid i Logic for at lære at klippe audio og få et workflow, som svarer ti ProTools. Uanset hvad jeg prøver, så må jeg sige, at det at klippe og lytte til audio i Arrangevinduet er meget dårligere end ProTools - jeg er helt ENIG med dig i, at andre ting er MEGET bedre.

En simpel ting som at flytte cursoren ned på et track og så "lige" scrubbe for at høre et editerings punkt er bare for langsommeligt. Hvis man bruger saksen så står man med to regioner alt for let.

Jeg synes, du skal foreslå på din liste over forbedringer, at man laver et multifunktionsværktøj, som i ProTools, hvor cursoren lynhurtigt kan fade, selecte mm. Det ville jeg elsk at have adgang til.

Men kreativt er Logic et fantastisk redskab!

Nyt svar