Melodyne video

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
niklasni1
Medlem
Sted: 2100

Melodyne video

Indlæg af niklasni1 »

Øh.

Det her kan vist ikke rigtigt lade sig gøre, men de gør det alligevel:

http://www.celemony.com/cms/index.php?id=dna&L=0

Melodyne, nu til polyfonisk audio. Lene Hau, gå hjem og læg dig...
Nobody noes.

Medlemsavatar
Anders
Forum Donator
Sted: København

Indlæg af Anders »

Det ser jo helt vanvittigt ud det der!

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

niklasni1 skrev:Melodyne, nu til polyfonisk audio. Lene Hau, gå hjem og læg dig...
:shock: Runker
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Jens D
Medlem

Indlæg af Jens D »

Det ser godt nok fedt ud!

Medlemsavatar
Kaaber
Medlem
Sted: Taastrup

Indlæg af Kaaber »

Woooow!! Vildt!

Nu behøver musikerne SLET IKKE at kunne spille længere :wink:
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Benjamin »

Så talte rygterne sandt. At Melodyne har noget stort i ærmet til Musikmesse :-D Sejt.

Medlemsavatar
niklasni1
Medlem

Indlæg af niklasni1 »

Efter min mening er det her en opfindelse på linje med das wohltemperierte, eller synthesiseren. Jeg kan ikke rigtigt få luft..!

I øvrigt blev der åbnet for et lidt interessant perspektiv ifht. sampling ovre på ableton's forum:

Hvis jeg tager noget funky Herbie Hancock clavinet og laver det om så det hverken rigtigt er hans rytme eller hans akkorder... hvis er det så?
Nobody noes.

Medlemsavatar
niklasni1
Medlem

Indlæg af niklasni1 »

Kaaber skrev:Woooow!! Vildt!

Nu behøver musikerne SLET IKKE at kunne spille længere :wink:
Musikere? Sådan en har jeg ikke set længe...
Nobody noes.

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Det er vildt nok, men en fed musiker vil altid være at foretrække, det der lyder stadig alt for samplet.

Der er stadig det problem for os som er musikere at du ikke sidder med et instrument hands on, når du sidder med et instrument sker der et eller andet uforklareligt, dine fingre kører bare og instrumentet bliver en del af dig, og det er der jeg ihvertfald laver det bedste musik, den fornemmelse får jeg aldrig med en computer..
I dette program skal du stort set tænke dig til det hele, self. kan du lytte dig frem, men det vil jo tage 100 år.

Det er et spadestik, men det kan i min verden kun bruges til lidt pop og osv. hvor instrumenterne ikke skal andet end at bygge en bagrund for vokalen.
Musikerens evner er omvendt proportional med mængden af mikrofoner .!..!

Medlemsavatar
niklasni1
Medlem

Indlæg af niklasni1 »

zakkwylde skrev:Det er vildt nok, men en fed musiker vil altid være at foretrække, det der lyder stadig alt for samplet.
Er 'samplet' et skældsord?
Det er et spadestik, men det kan i min verden kun bruges til lidt pop og osv. hvor instrumenterne ikke skal andet end at bygge en bagrund for vokalen.

I min verden er det noget vrøvl :)

Der sker også noget uforklarligt når Bomb Squad sampler James Brown. Det er fair nok hvis du ikke kan lide Public Enemy, men det er noget af den lyd der rører mig allermest.. Der er masser af mennesker, som laver musik uden at spille det. Squarepusher er et godt eksempel (selvom han spiller en voldfed bas når han vil det:)) på musikalitet som finder sit udtryk adskilt fra det at at skabe hver tone med hænderne.

.... for vi er vel efterhånden alle sammen enige om at sampling, rekontekstualisering og efterbehandling af lyde (kendte og ukendte) er et gyldigt musikalsk og kunstnerisk udtryk på linje med det at få en guitar til at sige dudududeeew?
Nobody noes.

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem

Indlæg af zakkwylde »

niklasni1 skrev: Er 'samplet' et skældsord?

I min verden er det noget vrøvl :)

Der sker også noget uforklarligt når Bomb Squad sampler James Brown. Det er fair nok hvis du ikke kan lide Public Enemy, men det er noget af den lyd der rører mig allermest.. Der er masser af mennesker, som laver musik uden at spille det. Squarepusher er et godt eksempel (selvom han spiller en voldfed bas når han vil det:)) på musikalitet som finder sit udtryk adskilt fra det at at skabe hver tone med hænderne.

.... for vi er vel efterhånden alle sammen enige om at sampling, rekontekstualisering og efterbehandling af lyde (kendte og ukendte) er et gyldigt musikalsk og kunstnerisk udtryk på linje med det at få en guitar til at sige dudududeeew?
Ja samplet er i min verden og musik på mange måder et skældsord, i noget musik som det du nævner og som jeg også nævnte før er det en del af stilen, og der sagde jeg jo også at det havde sin berettigelse :wink:

Det er lige så gyldigt, men i min verden ikke lige så godt :wink: Jeg repekterer det, men du kommer f.eks. aldrig til at erstatte et rockband med samples NEVER..

det kan være min holdning ændrer sig med årene, men det er sådan jeg har det lige nu.. :)
Musikerens evner er omvendt proportional med mængden af mikrofoner .!..!

Medlemsavatar
niklasni1
Medlem

Indlæg af niklasni1 »

zakkwylde skrev:Jeg repekterer det, men du kommer f.eks. aldrig til at erstatte et rockband med samples NEVER..
Det bliver gerne lidt pinligt når man prøver det, ja...
Nobody noes.

Medlemsavatar
Torben Scharling
Medlem

Indlæg af Torben Scharling »

Jeg er fuldstændig blown away...! Det var det man som barn sad og tænkte, "det bliver aldrig virkelighed, det er jo umuligt?!....men gad vide hvilke teknologiske fremskridt der er om 10 år..."

Hvis det vel og mærke virker, tror jeg det blir et kæmpe hit!! Jeg ser uendelig mange muligheder, alene det at kunne lave små korrektioner - rette fejl på original optagelser osv....

Hold kæft hvor er det en genial opfindelse!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

zakkwylde skrev:Der er stadig det problem for os som er musikere at du ikke sidder med et instrument hands on, når du sidder med et instrument sker der et eller andet uforklareligt, dine fingre kører bare og instrumentet bliver en del af dig, og det er der jeg ihvertfald laver det bedste musik, den fornemmelse får jeg aldrig med en computer..
Næ, men så vidt jeg kan se på dine svar i denne tråd er du jo også primært guitarist, og ikke elektronisk musiker? Jeg kender en del mennesker der har det lige omvendt; de kan få noget svedigt ud af en computer på ret kort tid, men det ville tage dem en krig at få en guitar eller et andet gammeldags instrument til at lyde ordentligt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Det pudsige ved videoen er for mig, der hvor han påstår at der ikke er nogen artefacts ved processen. De kan delvis druknes i reverb og arrangementer med mange andre instrumenter, men for mig er der da ret hørbare digital effekter?
David Mondrup

Medlemsavatar
niklasni1
Medlem

Indlæg af niklasni1 »

david mondrup skrev:Det pudsige ved videoen er for mig, der hvor han påstår at der ikke er nogen artefacts ved processen. De kan delvis druknes i reverb og arrangementer med mange andre instrumenter, men for mig er der da ret hørbare digital effekter?
Ja.

Det er en promotion video - det virker ikke så godt hvis han begynder at sige "Jaøh, vi arbejder på at få det til at lyde godt. Der går nok nogle updates som I får lov at betale for, men skynd jer at bestille!" eller "LISTEN TO HOW SHIT IT SOUNDS! THIS IS THE NEW LO-FI!"...

;-)
Nobody noes.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist

Næ. Men han kunne jo have ladet være med at sige noget om det, i stedet for at komme med en påstand der ret åbenlyst modbevises i videoen. Konceptet er imponerende nok som det er.

Nå, det må de jo selv om ...
David Mondrup

Medlemsavatar
niklasni1
Medlem

Indlæg af niklasni1 »

Har du prøvet at downloade Quicktime-udgaven? Synes det lyder bedre der...
Nobody noes.

Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem

Indlæg af Snagglepuss »

Men i det hele taget, så er det godt nok sindssygt. Det kan jo redde timer i et studie, hvis det altså ikke får lyden til at lyde digitaliseret. Det er jo nok foreløbigt kun for dem med mange penge formoder jeg, men damn det er vildt :-D
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Medlemsavatar
Liljay
Medlem
Sted: Vesterbro

Indlæg af Liljay »

OMFG!!

Fantastisk og spændene spørgsmål mht. samples og rettigheder efter det her..!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har arbejdet med Melodyne i adskillige år og synes godt om produktet, men jeg vil vædde på. at det ikke er så lyserødt, som det ser ud på videoen. Der vil komme mange problemer, som man også kan høre i deres - til lejligheden - indspillede demo. I et fuldt mix tror jeg ikke på det kan lade sig gøre. Selv i den software, der findes nu - mono - kan der være problemer med at tracke tonerne.

Jeg har stor tillid til firmaet, men jeg ser også en tid, hvor man kommer til at bruge mange timer foran en skærm for at rette på noget, der tager 10 minutter at indspille. Selv nu tager det lang tid at rette musik ind.

Men selvfølgelig opdaterer jeg . venter spændt!

Medlemsavatar
Torben Scharling
Medlem

Indlæg af Torben Scharling »

Kæft mand...I må undskylde mig, men jeg er fandme rørt til tårer! Det er så out of the world det der... :shock: Kan slet ikke vente!!!! :-D

Medlemsavatar
AnimaForte
Medlem

Indlæg af AnimaForte »

gad vide hvor god kval og "ren" ens sample skal være før det virker ordenligt.. om man skal bruge det i indspilnings sessioner eller foreksempel hvis man sampler fra vinyl og en lille smule dust kan ødelægge det for en så er det nok ikke så sjovt.. men.. jeg hopper med på ground breaking vognen.. det der er monster stort!

Medlemsavatar
DanDan
Professor i rumklang
Sted: Århus / Danmark

Indlæg af DanDan »

@Animaforte

Det har jeg også tænkt på. Eller hvad hvis det er en harmoni skabt af flere forskellige instrumenter? Der er stadig mange spørgsmål, der mangler at blive besvaret.

DanDan
Skal det være kunst - eller skal det være færdigt?
http://www.terts.dk
http://www.myspace.com/franztormer
http://www.lumbye.eu

Medlemsavatar
Flouvio
Medlem
Sted: CPH

Indlæg af Flouvio »

DanDan skrev:
Eller hvad hvis det er en harmoni skabt af flere forskellige instrumenter?

DanDan
Se evt. den seneste videopost i slutningen, hvor han kan manipulere med en blæser fra et helt jazz-nummer.

Men helt let tror jeg ikke det bliver med optagelser af distortede instrumenter.
Quad 2,66 Windåze XP, Samplitude 10 Pro, Cubase 4, Sony Soundforge, Powercore MkI & MkII, Liquid Mix 32, RME, NTP, Gyraf, Avalon, Waves, Cranesong, NHTPro, KRK og Studer
http://www.myspace.com/masterboxdk

Nyt svar