Plugin server til pro tools 11

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
razzy
Medlem

Plugin server til pro tools 11

Indlæg af razzy »

Hej jeg går og leder efter en løsning til at aflaste min mac, med at afvikle plugins når jeg mixer i pro tools 11 native. Det er lige meget om der er latency, da de plugins jeg skal bruge kun er til mixing.
Jeg har kigget på Soundgrid server fra waves, men der kan man tilsynladende kun køre ganske få og ikke lige nøgagtig de plugins jeg gerne vil ha hjælp til (Slate og acustica audio) third-party plugins. Jeg har læst om vienna og audio gridder, men kan ikke rigtig finde ud af om det kan bruges til aax format. Nogle erfaringer????

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Har ikke selv erfaring med det:
https://www.dawconnect.com/

Derudover: pro tools og acustica audio er et håbløst match.

Efter at ha skiftet til reaper får jeg så meget mere CPU til rådighed til acustica audio plugins.
Efter skiftet tror jeg at jeg kunne bruge ca dobbelt så mange acustica audio plugins. Noget i den dur.

Men altså, skal alt være til rådighed hele tiden? Du kan jo også freeze dine spor?

:)

Default avatar
razzy
Medlem

Indlæg af razzy »

MAn kan desværre ikke freeze i pro tools 11 og det er også på masterbussen er det bliver et problem. Sjovt at Reaper bedre kan kapere Acoustica....måske er VST delen programmeret bedre? Er du skiftet fra pro tools til reaper? Kunne også godt tænke mig at komme væk fra pro tools, men kan ikke rigtig overskue at skifte.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Har skiftet. Bruger dog stadig pt en gang imellem.
Men du kan jo også opgradere pt i stedet? Så kan du jo freeze? Jeg har fået reaper til at opføre sig rigtig meget som pt men det kræver meget nørderi. Og hvis man ikke er nørdet anlagt så vil jeg ikke anbefale det.

Medlemsavatar
Søren Dyhr  
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

razzy skrev:
søn 18. okt 2020 19:45
MAn kan desværre ikke freeze i pro tools 11 og det er også på masterbussen er det bliver et problem.
Er det helt rigtigt??? ...man kan da rendere og det kan stort set alle DAWs og det var jo en væsentlig grund til Beatles lyd - Fairchild 670 'ren der blev brugt i hvert "bounce".
Set the output of the track you wish to "render" to a free bus. Create a new track (name it "BD PRINT" or "GTR_PRINT" or whatever) and set that new track's input to that same bus. Arm it to record. Place a marker to indicate the beginning of your song (another for the end is also nice too...this is to ensure your files are all the same length and have the same starting point.) Highlight from the 1st marker to the 2nd and push record. Wait. Repeat for each track. You can "print" as many tracks at a time as you have free voices/buses in Pro Tools. Go to your project folder's audio folder and sort by date or file size to easily grab all the files.

I also do this to Instrument tracks with memory-intensive virtual instruments to free up memory if needed and to Drumagog tracks (I like to visually verify the hits are lined up.)
Kilde: https://duc.avid.com/showthread.php?t=246328

Men det hjælper selvfølgelig ikke hvis masterbussen er plastret til?

--sd

Nyt svar