MeldaProduction MSoundFactory

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

MeldaProduction MSoundFactory

Indlæg af Christoffer I. N. »

Byg selv synth m.m.

På introtilbud til 1/3 af normalpris. Der er nogle tuts på produktsiden.
https://www.meldaproduction.com/MSoundFactory

Normalt ville jeg poste et billede af GUI eller noget, men alle Meldas ting ser jo ens ud... :-D

Jeg har kun gloet wavetable videoen. Det virker som tons vis af menu-diving for at finde rundt i parametre m.m.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Byg selv synth m.m.

På introtilbud til 1/3 af normalpris. Der er nogle tuts på produktsiden.
https://www.meldaproduction.com/MSoundFactory

Normalt ville jeg poste et billede af GUI eller noget, men alle Meldas ting ser jo ens ud... :-D

Jeg har kun gloet wavetable videoen. Det virker som tons vis af menu-diving for at finde rundt i parametre m.m.
Senest rettet af stralner ons 24. jun 2020 07:03, rettet i alt 1 gang.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Demo fra Simon Stockhausen:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En mere fra samme:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

2 videoer om MSoundFactory fra Melda:



Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg købte hele balladen fra dem, Msoundfactory er nok alligevel det mest sindsyge monster jeg har haft fingerne i!!! Simpelhen for vild og så kan du benytte samtlige vst´er (ifx) inklusive Mdrummer inde fra den synth...107 plugins in total then :puke:
Senest rettet af stralner ons 24. jun 2020 07:04, rettet i alt 1 gang.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De har vist ambitioner om at det skal være en fullblown sampler også, gad vide om den kan blive et reelt alternativ til Kontakt og Halion
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg tror ikke man kan sætte Msoundfactory op mod kontakt eller Halion, de er meget forskellige. Men det er da en mulighed, de opdaterer ret vild på Msoundfactory. Det er ellers et moster i forvejen.

Jeg er med i deres Beta, så følger udviklingen tæt ;-)

BTW, Hvad sker der for youtube links :morning:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

stralner skrev: man 27. apr 2020 10:25 BTW, Hvad sker der for youtube links :morning:
Gamle youtube links bliver opdateret automatisk / re-parset snarest - senest ved næste opdatering af lydmaskinen, men sikkert før. Mere info her viewtopic.php?f=8&t=81639 ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Så kom de med et lækkert vellydende Piano til Msoundfactory, det er ikke lige en lyd man finder alle vegne og så er den gratis :-D
Msoundfactory kommer nærmere, nærmere Kontakt!!!!

As the first fruit of our cooperation, I would like to introduce a virtual instrument called Monastery Grand.
https://www.meldaproduction.com/MonasteryGrand

MonasteryGrand is a FREE stage piano sampler containing 3.5GB hi-quality library. Samples were recorded in a monastery near Pilsen using 16 microphones.

It was created for MSoundFactory - a modular virtual instrument platform which lets you create and distribute your own instruments, use a number of included instruments or just load instruments created by other people (such as Monastery Grand).

https://www.meldaproduction.com/MSoundFactory
There is a free version of MSoundFactory that allows users to play instruments like MG.

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tak for tippet, jeg har en ven der manglede et piano plugin, så har lige sendt et link videre med MonasteryGrand, kan se at den kræver playeren, håber den kan kører i den gratis version.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hald skrev: tors 25. jun 2020 10:42 Tak for tippet, jeg har en ven der manglede et piano plugin, så har lige sendt et link videre med MonasteryGrand, kan se at den kræver playeren, håber den kan kører i den gratis version.
Den kører i den gratis version :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Nogen der haft sjov med dette?



Cubase 11 pro

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Er der nogen af jer der har haft held med at installere MonasteryGrand i deres Free Sondfactory?
Min siger "Could not create path" når jeg prøver at importere (er på mac)...?

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

octo skrev: søn 5. jul 2020 17:50 Er der nogen af jer der har haft held med at installere MonasteryGrand i deres Free Sondfactory?
Min siger "Could not create path" når jeg prøver at importere (er på mac)...?
Nu er jeg desværre ikke MAC bruger så kan ikke hjælpe her, men skriv lige til deres support de plejer at være ret så hurtige til at svare :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Det prøver jeg :).

Tak!

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

octo skrev: man 6. jul 2020 00:19 Det prøver jeg :).

Tak!
Skriv lige hvad der sker :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Et fuldstændig remake af Msoundfactory, for de af jer der virkelig går op i kvalitet og tons vis af muligheder..jeg tænker ikke der findes et mere fleksibelt instrument end dette.

Alene det sidste halve år er der sket en fuldstændig vanvittig udvikling. Nye fede og GRATIS instrumenter er nu implementeret...tjek det ud lige her:




Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det gipper i mig hver gang der er tilbud ,.. som her ca 1050 kr incl AD-rabat :-)

https://www.audiodeluxe.com/products/au ... undfactory

Sandheden er så at jeg ikke har tiden, og ikke ville få det brugt, ny maskine og Resolve det samme, ikke tid og energi :-(

(er sikkert ikke alene om den slags "problemer")
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Godt jeg snart har fødselsdag, og konen siger at hun ikke kan finde på noget til mig :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg kan forstå at også Hugo er blevet glad for den ,.. og syntes de virker dedikerede på den lange bane

Når jeg sådan bryder ind og forstyrrer jer her idag så er det fordi der er et specielt tilbud lige nu

59 pct rabat hos Plugin Butique ,.. og yderligere skal så fratrækkes værdien af tokens og virtuel cash

(samt man kan evt få brugt noget man har stående allerede)

https://www.pluginboutique.com/product/ ... ge-nosto-1

For mit eget vedkommende har jeg sjusset mig frem til at den reele pris lander omkring 890 DKR

Det er vist ikke set billigere siden intro-rabatten :-)



Er i stadig glade for den jer der allerede HAR købt ?
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev: lør 8. jan 2022 12:02 Jeg kan forstå at også Hugo er blevet glad for den ,.. og syntes de virker dedikerede på den lange bane

Når jeg sådan bryder ind og forstyrrer jer her idag så er det fordi der er et specielt tilbud lige nu

59 pct rabat hos Plugin Butique ,.. og yderligere skal så fratrækkes værdien af tokens og virtuel cash

(samt man kan evt få brugt noget man har stående allerede)

https://www.pluginboutique.com/product/ ... ge-nosto-1

For mit eget vedkommende har jeg sjusset mig frem til at den reele pris lander omkring 890 DKR

Det er vist ikke set billigere siden intro-rabatten :-)



Er i stadig glade for den jer der allerede HAR købt ?
Er stadig meget glad for min MPowersynth. Bruger den hver dag, med flere forskellige lyde. Den er nem for en som mig der ikke er så trænet i synths.
Bruger osse MDobbeltracker og MDynamicEQ.
MDobbeltracker til at gi´ lidt bredde på noget som er lidt for "monoagtigt"
MDynamicEQ bruger jeg især til at hæve subben.

Er meget glad for det hele. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Msoundfactory er noget af det mest utrolige jeg har set på dette markede. Alene det faktum at Msoundfactory indeholder samtlige af deres plugins i IFX delen. Og ikke nok med det, du finder også den fulde udgave af Mpowersynth i Ifx delen :jam:

Jeg syntes det er så fedt med de nye moduler som du i øvrigt kan bygge selv. Fedt Gui. Så er jeg glad for min, ja det sørme jeg er.
Der kommer opdateringer løbene og hurtigt, de er meget OBS på kundeservice må man sige.

Til prisen er det en gave, ingen slår deres IFX del.

En lille video til forståelsen af Msoundfactroy:





Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Der sker end del i Msoundfactory og den udvikler sig stadig, tænkte det var på tide at vise lidt af hvad den har udviklet sig til :-D





Cubase 11 pro

Nyt svar