Plugins

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Sted: Mols

Plugins

Indlæg af JSBecher »

Har igennem et par år arbejdet med Cubase på PC, og har brugt de plugin instrumenter der fulgte med Cubase, dvs Groove Agent SE, Halion SE, osv.
Vil nu gerne videre og have de "rigtige" plugins, og har fundet ud af jeg jo ikke behøver vælge Steinbergs produkter, selvom jeg nu har vendet mig til brugen af dem.
Da jeg som udgangspunkt er trommeslager, er jeg i første omgang på udkig efter et fedt tromme plug-in, og der findes mange på markedet. Ud over Groove Agent, også EZ Drummer, Native, og Slate Digital samt flere endnu
. Har fået anbefalet flere af dem, og måske er det også sådan at man bruger forskellige plug ins i forhold til den genre man arbejder med, altså skifter rundt fra projekt til projekt.
I første omgang har jeg brug for èt godt trommeprogram.
Skriver for at høre hvad folk bruger og foretrækker, eller om nogen kunne henvise til en tråd på Lydmaskinen, eller anden info, der kunne gøre mig klogere på hvilke plugins jeg skal vælge. I første omgang i forhold til trommer, men også mere generelt. Kender f. eks nogen der abonnerer på Slate Digitals plugin pakke med effekter, guitarforstærkere etc. og det lyder langt bedere end det der følger med Cubase.
Følger med interesse Gratis plugins tråden her på Lydmaskinen, men det er svært at vælge da der er så meget.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

JSBecher skrev:
søn 24. maj 2020 00:33
. Har fået anbefalet flere af dem, og måske er det også sådan at man bruger forskellige plug ins i forhold til den genre man arbejder med, altså skifter rundt fra projekt til projekt.
I første omgang har jeg brug for èt godt trommeprogram.
Der findes et par populære, Toontrack EZDrummer og XLN Audio Addictive Drums:
https://www.toontrack.com/product/ezdrummer-2/
https://www.xlnaudio.com/products/addictive_drums_2

I begge har man mulighed for mange forskellige trommekits, tunings, mixes, presets.
Så hvis du eksempelvis vælger 1 af de to, kan du købe dig adgang til et Heavy kit, hvis du skal lave Heavy, og det da ikke allerede følger med.

Nu skrev du også omkring guitar plugins, der har vi denne tråd, hvor der er samlet en masse, det er dog mest Hardware:
viewtopic.php?f=2&t=72911
Men hvad angår software amps, så er Neural DSP og Overloud TH-U meget aktive hvad angår udviklingen.

Fælles for både tromme og guitar softwaren listet her er at jeg ikke har erfaringer med dem, eller erfaringer med hvordan tingene skal lyde.

Du nævnte også Native Instruments. Der vil trommer oftest blive afviklet i deres sampler plugin, der hedder Kontakt. De har siddet på størstedelen af sample-biblioteks markedet i mange år. Native Instruments laver selv nogle tromme-samples til Kontakt, ellers er der firmaer som Spitfire Audio, 8Dio, Soundiron, Audio Imperia, Audio Ollie, og mange, mange, mange flere.
Det er altså ikke kun tromme-samples, men generelt samplede intrumenter, akustiske, elektriske, osv..

Medlemsavatar
Tweed
Medlem
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg ved ikke ikke, hvilke genrer du spiller, men jeg har altid været begejstret for Evil drums, som fungerer godt i pop, rock, heavy og metal. De har lavet deres eget plug-in http://www.platinumsamples.com/accent/evildrums.php. Det kan lige for tiden fås for 100 dollars. Fordelen ved de trommer er, at de er premixet, så næsten ikke skal gøre noget med dem.
Man kan også få Bfd3 til halv pris, som også et meget godt tromme plug-in på fxpansion.com. Det har alle slags trommer til alle genrer. Du kan også få Evil drums til BFD3. Her på lydmaskinen er der også nogle, som bruger Exdrummer, som jeg også har hør godt om og strorebroderen Superior drummer 3.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mhst. virtualle trommer. Er det også op til hvor man er. Kan man lide at nørde med det ser Evil Dums ud til at være et fantastisk program, som kan utroligt meget. Jeg selv er mere til Ujam virtual drums. jeg har den udgave som hedder Solid. Der er også versioner, mere beregnet, til heavy og funk. Men jeg tror nu man kan bruge solid til det meste.
jeg kan godt lide at, hvis man ønsker lyden mere soft, naturlig, dyb , crush. At jeg kan vælge ud fra betegnelser . også hvis jeg vil minimere hi-hat tom, crunch og oa. Som UJAM. Det er et program med de funktioner man har brug for, men det er lavet for dummies. Har man intet problem med at nørde med det. Så tror jeg at man med Evil Drums kan nå længere. Ud fra den video Tweed linker til er det mit indtryk.

Ujam har forøvrigt utroligt mange presets. Og man kan prøve det 30 dage free.

https://www.ujam.com/solid/

Nyt svar