Alternativer til Google Drev?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Alternativer til Google Drev?

Indlæg af Mike-air »

Jeg har cirka 1.5 TB liggende hos google drev, og jeg er efterhånden ved at være en smule træt af den noget langsomme responstid fra appen når den skal synkronisere. Derfor overvejer jeg kraftigt om det var smartere at have mine ting liggende et andet sted?

Hvad bruger i? og hvordan flytter man lige 1.5 TB fra google drev til den nye tjeneste når alt down/upload er langsom*? :lol:

*Jeg har 1000/1000 forbindelse, og får bare 5-10 mb/s når jeg downloader fra google drev.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvad med en NAS placeret derhjemme? 1.5tb er alligevel en del, selv med moderne cloud services.

Tror desværre din eneste mulighed for at flytte data er down/upload :?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:Hvad med en NAS placeret derhjemme? 1.5tb er alligevel en del, selv med moderne cloud services.
Det var helt sikkert en mulighed. Det vil jeg lige se lidt nærmere på :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg vil anbefale:

https://jottacloud.com/en/

Det er ikke gratis - men med alle de muligheder og ubegrænset upload, så synes jeg det er en rimelig pris.
Og så ligger data på servere i Norge - det har jeg det lidt bedre med end mange andre muligheder.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Jeg vil anbefale:

https://jottacloud.com/en/

Det er ikke gratis - men med alle de muligheder og ubegrænset upload, så synes jeg det er en rimelig pris.
Og så ligger data på servere i Norge - det har jeg det lidt bedre med end mange andre muligheder.
Jeg vil skam også gerne betale, gerne mere end hos google, for at have bedre kvalitet og sikkerhed.

Jotta ser ud til at være en robust virksomhed der ikke går ned med flaget idag eller imorgen:
https://www.proff.no/selskap/jotta-as/o ... EYXUN0ZDG/

Men jeg tror ikke jeg ville stole mere på dem end på eks. google, da de måske er mere sårbare overfor angreb.

Men køber jeg mig en NAS server er jeg ENDNU mere udsat. Det er fandme ikke let :)

Edit:
Jotta har nå fått en sjanse, tenker det er kjempe bra de har både app for datamaskin og mobilen!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Laver en lille test hvor jeg først uploader nogle drone-videoer, og efterfølgende prøver at hente dem ned fra mobilen.
Capture.PNG

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Edit:
Jotta har nå fått en sjanse, tenker det er kjempe bra de har både app for datamaskin og mobilen!
Ro på :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
Mike-air skrev:Edit:
Jotta har nå fått en sjanse, tenker det er kjempe bra de har både app for datamaskin og mobilen!
Ro på :-D
Ja, men det er svært at få armene ned når der både er app til datamaskin, mobil & muligvis netbrett :wink:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hæhæ - af en eller anden grund er selv banaliteter mere charmerende, når de bliver sagt på norsk.

Men ja - Jottacloud dækker alle enheder - jeg er en vild tilfreds kunde gennem en del år efterhånden.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev: Men jeg tror ikke jeg ville stole mere på dem end på eks. google, da de måske er mere sårbare overfor angreb.
Fair nok. Det var mere grundholdningen til, hvad de bruger og ikke bruger andres data til med tilhørende lovgivning, hvor jeg stoler lidt mere på Norge end ulande såsom USA, Uzbekistan, Kina med videre ...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg skifter også til Jotta, når nu jeg rykker over på en ordentlig upload forbindelse her første februar.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er nede med udtrykket netbrett. :love:


... det kræver dog en oversættelse før jeg fatter hvad det er. :dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Jeg er nede med udtrykket netbrett. :love:


... det kræver dog en oversættelse før jeg fatter hvad det er. :dollargrin:
Det er også kjent som surfetavle eller etavle ... :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nettbrett = tablet :-D Jeg så for nogen dage siden at man kunne strømme alt det man ville på sit netbrett for bare 99 NOK om måneden :-D

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Mike-air skrev:Jeg har cirka 1.5 TB liggende hos google drev, og jeg er efterhånden ved at være en smule træt af den noget langsomme responstid fra appen når den skal synkronisere.
Er det ikke sådan at al spejling af drev mod noget cloud-noget - hiver tænderne ud på snartsagt ethvert ikke gigabit netværk, og at trafikken foregår fuldstændigt kritikløst. Nogen anbefaler at lade sin 'puter være på 24/7 så det ikke skader performance når man så virkelig står og skal bruge CPU.

Man skal ikke overse at disse spejlings tjenester jo primært er rettet mod et word dokument her og et excel ark der, og knap så meget lyd og video projekter - og især gruppe indsatser.

Hvis det er det sidste der egentlig er sagen her - er der så nogen der her har effaring Bounce Boss?



--sd

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har forsøgt at spejle mit google drev til et lokalt drev, for så igen at flytte det over på Jottacloud :-)
Google er klart det langsomste led i kæden.. Men det får lov at køre i et par dage.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Mike-air skrev:Har forsøgt at spejle mit google drev til et lokalt drev, for så igen at flytte det over på Jottacloud :-)
Google er klart det langsomste led i kæden.. Men det får lov at køre i et par dage.
Jeg tror at du har over/fejl-fortolket hvad Google drive skal/kan bruges til, prøv at læs denne artikel:

https://www.cloudwards.net/how-to-use-g ... -data/#one

--sd

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Søren Dyhr skrev:
Mike-air skrev:Har forsøgt at spejle mit google drev til et lokalt drev, for så igen at flytte det over på Jottacloud :-)
Google er klart det langsomste led i kæden.. Men det får lov at køre i et par dage.
Jeg tror at du har over/fejl-fortolket hvad Google drive skal/kan bruges til, prøv at læs denne artikel:

https://www.cloudwards.net/how-to-use-g ... -data/#one

--sd
Ja det kan jeg se. Så er det godt jeg har fundet en anden, meget hurtigere løsning nu :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har ikke selv brugt JottaCloud, men de er store i branchen og dem ville jeg være helt trygge ved :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Søren Dyhr skrev:
Hvis det er det sidste der egentlig er sagen her - er der så nogen der her har effaring Bounce Boss?

--sd
Bounce Boss er superfedt, både jeg og mine kunder er glade for det.
Men, her til foråret lukker de for alle abonnementer, på nær det dyreste, og så er jeg ikke sikker på jeg bliver ved med at bruge det. Vil nok kigge på mixup.audio i stedet.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg havde aldrig hørt om Bounce Boss, men det ser virkelig smart ud! Men prisen er desværre for høj, de har en regnemaskine på siden der viser hvor meget man sparer, jeg ville tilsætte penge hvis jeg brugte det. :(

Havde håbet på nogle mindre planer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

Jeg har data liggende på en NAS, der laver backup til JottaCloud. Fungerer perfekt og er meget stabilt.

Nyt svar