Kendisdatter – Demo: Vi skal videre

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Kendisdatter – Demo: Vi skal videre

Indlæg af Graceville »

Første spæde, men sjove & gode forsøg på at lave et band jeg kan spille trommer i. Om det er mig der kommer til at synge ved jeg ikke endnu, vist ikke set ret meget siden Eagles, men fordelen er, at jeg ikke kan blive fyret, da det er mig der har lavet musikken.

Nåmen håber jeg kan få lavet noget mere i samme stilart, så er der lissom et koncept.

Trommerne er, af ren dovenskab, indspillet med kun en sm57 til noget cue & så er bas lagt på & guitar taget om + en ekstra guitar. Har lige opdaget scanner vibrato i Logic X, det er sku fedt.

[soundcloud][/soundcloud]
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er faktisk ganske godt, dog ville jeg putte trommerne lidt længere tilbage i mixet, det er lidt irriterende højt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Af egoistiske issues bliver det svært, men det er noteret :D

Sjovt: Sætter man en given instrumentalist til at mixe, vil hans/hendes instrument ofte være højest, det er så nok osse sket her. Jeg kan ikke høre, at det er for højt, men så må jeg finde en neutral kasket at lytte udfra.

Tusind tak for feedback, jeg glemte osse slapback ekko på vokalen, den virker lidt off ift det andet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Teksten er go`. Det er dejligt med lidt dybere tekster. Vibratoen på guitaren ved jeg ikke rigtig med. Lidt overdøvende måske.
Okay at trommerne ligger fremme, men så kræver det blot at man spiller på Phil Collins niveau, men her kommer de ikke hen til scenekanten, og slet ikke ud over den. Undskyld jeg siger det lidt hårdt, det er ikke ondt ment :) , det er blot det sprog jeg er vant til.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er godt.

Trænger til en masse TLC i mixet. Måske den også gynger lige lovligt i tempo - men det giver jo noget charme ...

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tender love and care?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yep

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg skal ihvertfald have revideret den & taget den fra start igen, med TLC hele vejen.

Nu har jeg ihvertfald en nogenlunde struktur at gå ud fra.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar