Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af mediumaevum »

Hvorfor skal alle sociale konversationer - IRL eller over nettet - være med så mange skjulte hints og underforståede budskaber?

Hvorfor siger folk ikke tingene som de er og på uddybende vis redegør for hvorfor de siger/mener det de siger/mener?

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

hvorfor kan mennesker som tager alting bogstaveligt, ikke finde ud af at forholde sig til det skrevne ord ?
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the green 9 skrev:hvorfor kan mennesker som tager alting bogstaveligt, ikke finde ud af at forholde sig til det skrevne ord ?
Fordi de skrevne ord kun sjældent er uddybede. Og ethvert forsøg på at uddybe det, bliver misforstået af andre som bortforklaringer, selvom det ikke var hensigten.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

ved du hvad "badning forbudt" betyder?
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the green 9 skrev:ved du hvad "badning forbudt" betyder?
At man ikke må bade? Men jeg forstår ikke hvad det har at sige i denne sammenhæng...

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

tak. Det betyder, at når du læser det, så KAN du åbenbart godt forholde dig til det uden at bede om en uddybende forklaring.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the green 9 skrev:tak. Det betyder, at når du læser det, så KAN du åbenbart godt forholde dig til det uden at bede om en uddybende forklaring.
Mig: "Hør mit nummer, hvad synes I?"

Andre: "Jeg kan ikke lide dit musik".

Mig: "Hvorfor?"

Andre: "Fordi!"

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev:
the green 9 skrev:ved du hvad "badning forbudt" betyder?
At man ikke må bade? Men jeg forstår ikke hvad det har at sige i denne sammenhæng...
Billede

Hvorfor banker politiet ikke på en dør og siger "din mand er død" - til tider skal der vises et hensyn og tingene skal pakkes lidt ind så de er nemmere at forholde sig til, hele vores og mange andres kultur er opbygget af hints der bogstaveligt siger én ting, men er en venlig eller meget uvenlig måde at sige noget andet på. "Ikke den hurtigste knallert på havnen", eller "ikke den skarpeste kniv i skuffen" er for at bruge et humoristisk udtryk og samtidig undgå at kalde en person direkte dum.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
the green 9 skrev:tak. Det betyder, at når du læser det, så KAN du åbenbart godt forholde dig til det uden at bede om en uddybende forklaring.
Mig: "Hør mit nummer, hvad synes I?"

Andre: "Jeg kan ikke lide dit musik".

Mig: "Hvorfor?"

Andre: "Fordi!"
Du bryder dig f.eks ikke om pop- og dancemusik. Prøv at uddybe hvorfor? (Jeg trænger bare til at få stillet min nysgerrighed ..)

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Dig: "hør mit nummer, hvad synes i?"

Andre: "jeg er ikke vilde med dine strygere"

Dig: "Den slags strygere passer med genren og den tids musik jeg arbejder med, så de er så tidstypiske og genretypiske som de kan blive! "
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the green 9 skrev:Dig: "hør mit nummer, hvad synes i?"

Andre: "jeg er ikke vilde med dine strygere"

Dig: "Den slags strygere passer med genren og den tids musik jeg arbejder med, så de er så tidstypiske og genretypiske som de kan blive! "
Hvis en sådan sætning kommer, så kommer den kun som forlængelse af en længere kommentar jeg skriver. Hvoraf mit egenlige spørgsmål er:

"Kan du uddybe hvorfor strygerne ikke passer ind? Hvad passer bedre ind i stedet?"

Rosenfeldt skrev: Du bryder dig f.eks ikke om pop- og dancemusik. Prøv at uddybe hvorfor? (Jeg trænger bare til at få stillet min nysgerrighed ..)
Disclaimer: Følgende svar er mit perspektiv og er _ikke_ ment nedladende over for hverken lyttere - eller komponister af den genre.
Er I med? Godt:


I MIT hovede lyder pop og dansemusik som støj. Baggrundsstøj. Jeg kan ikke finde hovede eller hale i den melodiske linje, og jeg savner noget harmonisering. Der er kun slagtøj og en konstant rytme som bliver kedelig efter 2 sek. Det kører bare derudaf uden pauser, uden reflekteren og uden dvælen.

Kun klassisk musik eller beslægtede genre opfylder de fleste af de krav, jeg har til musik.

Skal jeg endelig pege på noget populærmusik jeg kan lide, skal det være norsk, svensk, finsk eller keltisk folkemusik.

Disclaimer: Ovenstående er kun sådan som det lyder i MIT hovede, og er ikke ment som nedgradering af andre menneskers musiksmag. Bare for at få dét på plads. Jeg besvarer blot Rosenfeldt's spørgsmål.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

mediumaevum skrev:
the green 9 skrev:Dig: "hør mit nummer, hvad synes i?"

Andre: "jeg er ikke vilde med dine strygere"

Dig: "Den slags strygere passer med genren og den tids musik jeg arbejder med, så de er så tidstypiske og genretypiske som de kan blive! "
Hvis en sådan sætning kommer, så kommer den kun som forlængelse af en længere kommentar jeg skriver. Hvoraf mit egenlige spørgsmål er:

"Kan du uddybe hvorfor strygerne ikke passer ind? Hvad passer bedre ind i stedet?"

ikke enig.
Jeg har set dig komme med dit sædvanlige ordkløveri, hvor du bortforklarer hvert eneste kritikpunkt med at det passer med tiden som værket er inspireret af eller lign.

Men, jeg ønsker dig virkelig held og lykke med dit muzak.

edit : og med den indstilling du har til at dit musik skal være så "korrekt" som overhovedet muligt, så synes jeg faktisk ikke at du skal spørge efter råd til selve værkerne... for det er jo rent faktisk kun dig som tænker numrene ind i det meget meget smalle koncept du arbejder med, alle os andre lytter efter alle andre parametre end hvor tidstypisk korrekt det lige er komponeret. Så derfor er det nærmest umuligt for os at råde dig vedr dine værker. Du virker til at være meget egenrådig over din musik, hvilket er fino, det er jeg osse... så måske burde du hellere søge råd vedr din produktion så dine værker kan blive bedre præsenteret for almindelige dødelige.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the green 9 skrev: ikke enig.
Jeg har set dig komme med dit sædvanlige ordkløveri, hvor du bortforklarer hvert eneste kritikpunkt med at det passer med tiden som værket er inspireret af eller lign.

Men, jeg ønsker dig virkelig held og lykke med dit muzak.

edit : og med den indstilling du har til at dit musik skal være så "korrekt" som overhovedet muligt, så synes jeg faktisk ikke at du skal spørge efter råd til selve værkerne... for det er jo rent faktisk kun dig som tænker numrene ind i det meget meget smalle koncept du arbejder med, alle os andre lytter efter alle andre parametre end hvor tidstypisk korrekt det lige er komponeret. Så derfor er det nærmest umuligt for os at råde dig vedr dine værker. Du virker til at være meget egenrådig over din musik, hvilket er fino, det er jeg osse... så måske burde du hellere søge råd vedr din produktion så dine værker kan blive bedre præsenteret for almindelige dødelige.
Ok, det skal jeg passe på med fremover så.

Iøvrigt: Hvorfor kalder du mine værker muzak? Hvorfor behovet for at nedgradere og "slå mig hovedet" på den måde?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nu synes jeg vi lukker den del af tråden/diskussionen.

Mange på forummet har brugt meget tid på det specifikke emne (fordi vi generelt er hjælpsomme tænker jeg), men jeg anbefaler at man fremover ignorerer at deltage i de tråde, med mindre man finder det fornøjeligt at slå ind i en pude/tale for døve øre, osv.

Tak.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Det kalder jeg osse mit eget... så det skal du ikke tage personligt.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev: Du bryder dig f.eks ikke om pop- og dancemusik. Prøv at uddybe hvorfor? (Jeg trænger bare til at få stillet min nysgerrighed ..)
Disclaimer: Følgende svar er mit perspektiv og er _ikke_ ment nedladende over for hverken lyttere - eller komponister af den genre.
Er I med? Godt:


I MIT hovede lyder pop og dansemusik som støj. Baggrundsstøj. Jeg kan ikke finde hovede eller hale i den melodiske linje, og jeg savner noget harmonisering. Der er kun slagtøj og en konstant rytme som bliver kedelig efter 2 sek. Det kører bare derudaf uden pauser, uden reflekteren og uden dvælen.

Kun klassisk musik eller beslægtede genre opfylder de fleste af de krav, jeg har til musik.

Skal jeg endelig pege på noget populærmusik jeg kan lide, skal det være norsk, svensk, finsk eller keltisk folkemusik.

Disclaimer: Ovenstående er kun sådan som det lyder i MIT hovede, og er ikke ment som nedgradering af andre menneskers musiksmag. Bare for at få dét på plads. Jeg besvarer blot Rosenfeldt's spørgsmål.
Det svar har jeg fuld respekt for! Jeg har det mere eller mindre på samme måde omkring din musikgenrer, - som jeg finder utrolig monotont og kedeligt. Har man hørt ét stykke - har man hørt dem alle ... groft sagt! Jeg lytter ellers gerne til klassisk musik, - men det vil jeg ikke definerer din musik som. Havde det været klassisk musik, så havde jeg sikkert kommenteret det ...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg, store klovn:
Skulle da lige trykke på låse-ikonet i bilen, bare for at se hvad det betød at man låste bilen.. altså, om man stadig kunne styre ting fra touchskærmen og sådan. Det kunne man.

Jeg kører sædet godt tilbage, slapper af med kaffe og en bog. Fødderne op i vindueskarmem... og pludselig er der en alarm der går igang.

Sætter mig op og kigger forvirret rundt; det lød sku da tæt på? Og det går så op for mig at jeg har triggered min egen tyverialarm.

Haha. Fjols.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg vil gerne brokke mig over det her:
Screen Shot 2019-05-30 at 16.02.38.png
Screen Shot 2019-05-30 at 16.02.38.png (25.59 KiB) Vist 375 gange
Nogle synes selvfølgelig det er et vilkår for at drive selvstændig forretning, men tænk hvis en alm. lønmodtager skulle undvære en hel månedsløn bare fordi arbejdsgiveren ikke lige gad at betale til tiden...

Jeg kører med 7 dages frist, men nogle af de større selskaber insisterer på at være 30 dage bagud og det er svært at gøre noget ved.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det forstår jeg da så sandelig godt du er træt af.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Især når årsregnskabet og moms er lige om hjørnet. Så kan jeg lege bank for andre mennesker.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jøsses. Har selv cirka halvdelen af det ude og svæve.... Så det vil jeg gerne brokke mig over!
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det mest irriterende er PO'erne til især de udenlandske majors. Det forsinker hele processen voldsomt... har en mistanke om at det ikke bare handler om sikkerhed, men om med vilje at forsinke processen i et led hvor betalingsfristen endnu ikke er trådt i kraft officielt.

Hvad siger reglerne på området?!

Normalt
faktura > A&R/regnskabsafdeling direkte = forfald beregnet fra d.d.

Med purchase order
proforma faktura > A&R > kundes regnskabsafdeling opretter PO > A&R giver PO til mig > faktura til regnskabsafdeling med PO påført = forfald beregnes først fra egentlig faktura med PO afsendes + ekstra administration

Når man så husker at de fleste A&Rs er notorisk sløve hvad angår papirarbejde... :censored:

Er fra i dag begyndt at lægge et EUR €19 administrationsgebyr på alle fakturaer med PO, så må vi se hvad de siger til det :-D Højt nok til at jeg får lidt ud af det, men lavt nok til at jeg ikke regner med de brokker sig...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Udnyttelse, indenfor lovens rammer.

Man kunne incentivere tidlig betaling ved at sætte et kreditgebyr på (for eksempel en rente, med tilskrivning hver bankdag), og efterfakturere kunden for den tid de går over betalingstidspunktet.

Det er ikke en rykker.... mere en pris for at lege bank :-D

Men det kræver self. At man har masser af leverage.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Holger og Mike kunne I give jeres besyv med her: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... ra#p663202
Jeg kan ikke finde ud af at lægge gebyr på ordentligt.
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

@Holger: Hvis det er nogen trøst, så har jeg set purchase-to-pay processer med op til 78 steps. Det var dog for en relativt stor virksomhed. Men alligevel vandvittigt.

Nyt svar