Forslag om kønsneutrale trafiklys,... SUK !!!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Forslag om kønsneutrale trafiklys,... SUK !!!

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nu må de syre-hoveder sgu snart pakke sig, hvor er jeg bare træt af det, håber der kommer en form for mod-bølge mod det galloperende "krænkelsernes vandvid" som vi ser

https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ ... sk-vanvid/
For nogle kvinder, queer, transkønnede, og hvad har vi, ser åbenbart ikke et signal, der fortæller, hvornår det er klogt at passere Ringgaden, og hvornår det er klogt at blive stående. De ser århundredes undertrykkelse, mangel på anerkendelse og tilsidesatte rettigheder. Det er fristende at sige, at naturligvis er forslaget om at få kønsneutrale trafiklys rejst af Alternativet og De Radikale, for her huserer identitetspolitikken. Et radikalt medlem af Københavns Borgerrepræsentation får sågar sig selv til at sige til Kristeligt Dagblad, at »det er en helt oplagt idé for København, så alle kan føle sig respekteret og have rollemodeller i det offentlige rum«.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg synes, at kønsneutrale trafiklys er en krænkelse af cross dressing mænd (som jeg selvfølgelig er krænket på vegne af).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, så mangler vi bare "den tredie dør" på toiletterme, for dem der ikke kan bestemme sig, (det blir efter min tid forhåbentligt),..
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har seriøst lyst til at slukke denne her verden nogle gange. Offer mentaliteten, det gælder varianten af vanvittig feminisme og sjw blandet sammen, er til at kaste op over.
Heldigvis er det en lille minoritet som råber megeteget højt og får masser af omtale, fordi det er så gak.
Jeg tror helt klart det går over med tiden. Men jeg prøver selv aktivt at kæmpe imod det når jeg ser det.
Det er som om verden har brug for en god verdenskrig eller lign for at indse at vi havde det RIGTIG godt.
Det er som om der skal opfindes problemer. Jaaaaa.... alle hvide mænd og deres privilegier og patriarkiet ødelægger alt!!! Etc etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Ja, så mangler vi bare "den tredie dør" på toiletterme, for dem der ikke kan bestemme sig, (det blir efter min tid forhåbentligt),..
Her er et eksempel på en dansk restaurant jeg var på, hvor de ikke har håndteret det med 3 toiletdøre rigtigt:
20190113_190335_B.jpg
20190113_190335_B.jpg (194.59 KiB) Vist 1232 gange
:roll:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Men DUBTEMPLE... hvad laver sådan en som dig dog i et land som :sweden: ??
:lol:

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

I stedet skulle man lave 3 døre, mand, kvinde, offer og se hvor mange der vælger dør nummer 3

But on the real:

2 Døre -> XX og XY -> Slut prut finale

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:Men DUBTEMPLE... hvad laver sådan en som dig dog i et land som :sweden: ??
:lol:
Godt spørgsmål :dollargrin:

Vi har søgt tilflugt laaaangt ude i skoven, tar mig et glas blåbær-likør ved bordet i baghaven, ror, kører MC, går ture, og nyder udsigten undervejs,.

Jeg er ikke politisk medlem, eller bare angageret, nogen af stederne, og blir det aldrig,...

Og så elsker jeg bare naturen, samt begge mine broderfolk, SE/N, færdes meget i begge lande, og husker på at det Sverige vi ser i medierne, ikke svarer til mine svenske naboer som de er flest, men er et udtryk for det stockholmske jetset, en kultur-elite der har sat sig på hele den public "sendeflade", som iøvrigt er censureret, af samme grund,...

Men jo, der ligger en kæmpe ubetalt "regning", en selv-ransagelse, og en oprydning / omstrukturering der venter i SE, på flere plan

Nogle taler om at "point of no return" forlængst er passeret, og et reelt sammenbrud er uundgåeligt

Jeg er desværre bange for at de har ret
Vedhæftede filer
IMG_20161113_125802[1].jpg
IMG_20161113_125802[1].jpg (438.82 KiB) Vist 1202 gange
DSCN9152.jpg
DSCN9152.jpg (276.25 KiB) Vist 1202 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 10. mar 2019 10:12, rettet i alt 4 gange.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Men nu handled det om trafiklys, og før det hele blir for trist, så lad os huske dem til hest også, den her skød jeg I London :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
Vedhæftede filer
DSCN6660.jpg
DSCN6660.jpg (264.01 KiB) Vist 1200 gange
/Dub

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Men er det en mand eller en dame på den hest?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg kan følge dig mht Sverige og Norge. Jeg ELSKER naturen i begge lande. Har brugt meget tid i Sverige. Og hvis jeg selv kunne bestemme hvor jeg var født, tror jeg at jeg ville ha valgt Norge.
Lyder som om du lever mit drømmeliv mht at være "koblet" fra.
Savner du ikke din familie etc?

Jeg er meget tæt på mine brødre og forældre og har 2 drenge som jeg gerne vil ha skal vokse op med deres bedsteforældrer og onkler.
Hvordan hør du mht det? (Du har måske ikke børn).
Nåh. Tråden tager lige en drejning:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:Men nu handled det om trafiklys, og før det hele blir for trist, så lad os huske dem til hest også, den her skød jeg I London :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
Ja - det er jo et typisk eksempel på, at den mandlige hvide race praktiserer deres overherredømme ved at trælbinde og udnytte uskyldige dyr. Det næste du fortæller er vel også, at du spiser dyr?! OMG!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev:Jeg kan følge dig mht Sverige og Norge. Jeg ELSKER naturen i begge lande. Har brugt meget tid i Sverige. Og hvis jeg selv kunne bestemme hvor jeg var født, tror jeg at jeg ville ha valgt Norge.
Lyder som om du lever mit drømmeliv mht at være "koblet" fra.
Savner du ikke din familie etc?

Jeg er meget tæt på mine brødre og forældre og har 2 drenge som jeg gerne vil ha skal vokse op med deres bedsteforældrer og onkler.
Hvordan hør du mht det? (Du har måske ikke børn).
Nåh. Tråden tager lige en drejning:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lever NÆSTEN mit drømmeliv, jobber dog stadig en vis del, (i DK), men sigter på at "trække stikket" helt om få år :)

Familien, begge sider, frem og tilbage i slægten, har vi et tåleligt men begrænset forhold til, så det kan godt "vedligeholdes" sådan lidt på afstand

Intet stort behov for venner og socialt liv, men tænker at angagere os lidt lokalt når vi rykker fast nordpå, bare for ikke at gå og blive alt for underlige :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE man 11. mar 2019 01:29, rettet i alt 5 gange.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev:Men nu handled det om trafiklys, og før det hele blir for trist, så lad os huske dem til hest også, den her skød jeg I London :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
Ja - det er jo et typisk eksempel på, at den mandlige hvide race praktiserer deres overherredømme ved at trælbinde og udnytte uskyldige dyr. Det næste du fortæller er vel også, at du spiser dyr?! OMG!
Hvad var du nu for et band der skrev nummeret "Guilty of Being White" ?

En form for arvesynd vel nærmest, og ja , jeg er skyldig i alt det andet også, mindst,...
/Dub

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Har i set inde på statens musem for kunst hvor de har fjernet pisoaret fra mande toilettet og så gjort det til mand og dame toilet og så bibeholdt det andet til kun dame toilet. .. yay ligestilling.

Men jeg ser hele dette her som en måde for medierne at få online traffik på. De mister meget trafik til facebook og andre sociale medier, men med dette her kan de vinde noget af det tilbage da ALLE har en mening om sådan noget gakket noget som dette her, om de er for eller imod er ligemeget.. bare de klikker og skriver og syntes noget.. og så ser politikkerne at HOV det er der der er intresse og så laver de fjollede love for at imødekomme det og så kører hele cirkuset selvom det formodenligt kun handler om et par forvirrede individer der skaber hele problemstillingen. .. Så det bedste man kan gøre er IKKE at dele det IKKE at kommentere på det og generelt gøre alt for at det ikke bliver delt eller går viralt.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har ærligt talt mere end svært ved at få øje på det problematiske i at man tager køns-repræsentation med i betragtningen når man laver offentlig skiltning. What's the big deal?

Dertil; det her issue bringer pisset langt mere i kog hos anti-feminister end hos andre. De feminister jeg kender til, mig selv inkl., er langt mere optagede af problemer som ulige kønsfordeling i de forskellige samfundslag; voldtægtsstatistikker, utryghed hos kvinder, hate crimes og andre symptomer på toxic masculinity; og emner som hvorfor kvinder gennemsnitligt set har væsentligt mindre indtjening end mænd i DK, selv om vi formelt har ligestilling på arbejdsmarkedet. For nu bare lige at nævne nogle få ting der rent faktisk bekymrer feminister. Trafiklysdebatten er en latterlig, administrativ bagatel blæst ud af proportioner.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

...Og det er jo netop derfor folk går op i det. Fordi de er så ligegyldigt og dumt at bruge tid og penge på.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tror ikke sagen her kan henføres til "feminisme", eller ej, "feminisme" er ikke en beskyttet titel, begrebet er bredt, ikke entydigt, mange branches, og mange interne interesser der kan være modsat rettede, ligeså med "anti-feminisme", ingen patent eller ejendomsret på det begreb heller, lidt en adresseløs forsendelse

Men som endu et udslag af en general offer-kultur, eller krænkelses-kultur, kan forslaget sikkert godt beskrives, (bare IMHO)

Mik_c: selvfølgelig har medier interesse i alt der kan blæses op, både dette og hint, men ligefrem ikke at ku tale om det, og dermed få stoppet, (eller konfirmeret), de største tåbeligheder gennem fokus og offentlig debat, vil bare være i den anden grøft

Tvivler på at de to partier har konspireret med medierne bare for at "malke kassen" og skabe trafik samt opmærksomhed i begge lejre

Men hvem ved, det ville da være en forklaring på vanviddet :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

DUBTEMPLE skrev:Ja, så mangler vi bare "den tredie dør" på toiletterme, for dem der ikke kan bestemme sig, (det blir efter min tid forhåbentligt),..
Så var din tid vidst ovre allerede sidste år :lol:

https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/mu ... ra-komiker

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev:
DUBTEMPLE skrev:Ja, så mangler vi bare "den tredie dør" på toiletterme, for dem der ikke kan bestemme sig, (det blir efter min tid forhåbentligt),..
Så var din tid vidst ovre allerede sidste år :lol:

https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/mu ... ra-komiker
Damm :-)
/Dub

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

DUBTEMPLE skrev:Mik_c: selvfølgelig har medier interesse i alt der kan blæses op, både dette og hint, men ligefrem ikke at ku tale om det, og dermed få stoppet, (eller konfirmeret), de største tåbeligheder gennem fokus og offentlig debat, vil bare være i den anden grøft
Tvivler på at de to partier har konspireret med medierne bare for at "malke kassen" og skabe trafik samt opmærksomhed i begge lejre
Men hvem ved, det ville da være en forklaring på vanviddet :dollargrin:
Tror ikke der er tale om konspiration men bare reaktion når en ting sker så medfører det reaktioner et andet sted. Sådan er det jo.

Og siger ikke man ikke må tale om det, men at dele sådanne opslag på facebook og sociale medier er hvad der holder liv i sådanne fjolle ting.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

david mondrup skrev:Jeg har ærligt talt mere end svært ved at få øje på det problematiske i at man tager køns-repræsentation med i betragtningen når man laver offentlig skiltning. What's the big deal?

Dertil; det her issue bringer pisset langt mere i kog hos anti-feminister end hos andre. De feminister jeg kender til, mig selv inkl., er langt mere optagede af problemer som ulige kønsfordeling i de forskellige samfundslag; voldtægtsstatistikker, utryghed hos kvinder, hate crimes og andre symptomer på toxic masculinity; og emner som hvorfor kvinder gennemsnitligt set har væsentligt mindre indtjening end mænd i DK, selv om vi formelt har ligestilling på arbejdsmarkedet. For nu bare lige at nævne nogle få ting der rent faktisk bekymrer feminister. Trafiklysdebatten er en latterlig, administrativ bagatel blæst ud af proportioner.
Jeg tror jeg er en slags anti-feminist :D

Jeg kæmper for ligestilling og håndtering af problemer der er for hvert køn. men bryder mig ikke om den feministiske intresse organisation der blindt altid ser kvindelige problemer frem for alt andet.

Men ser ikke denne sag som en særlig i kog pis sættende en. Er mest bare fjollet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - den holdning er også fed - det der med at være med eller imod - enten/eller - ingen nuancer. Meget Bush-agtigt.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mik_c skrev:... men bryder mig ikke om den feministiske intresse organisation der blindt altid ser kvindelige problemer frem for alt andet.
Det er altså lidt en myte, IMO. Ja, der er feminister (primært kvindelige + Henrik Marstal) der ser kønsproblematikker overalt. Når det bliver imødegået fra folk der deler din holdning i citatet her, så fremstår argumentationen oftest som helt umådeligt privilegieblind.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

david mondrup skrev:
mik_c skrev:... men bryder mig ikke om den feministiske intresse organisation der blindt altid ser kvindelige problemer frem for alt andet.
Det er altså lidt en myte, IMO. Ja, der er feminister (primært kvindelige + Henrik Marstal) der ser kønsproblematikker overalt. Når det bliver imødegået fra folk der deler din holdning i citatet her, så fremstår argumentationen oftest som helt umådeligt privilegieblind.
Forstår ikke? .. hvad for en argumentation fra hvem?

Nyt svar