Vil et orkester spille dette?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: Vil et orkester spille dette?

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
mediumaevum skrev:Nobody cares. Hvis du ikke har en halv million eller de rette forbindelser, hvordan vil du så have man skal komme ud i verden og realisere drømmene?
Networking. Sociale skills. Promovering. Jep, jeg ved at jeg dermed rammer ned i dine største shortcomings, men det er ikke desto mindre sandt..
Lige så sandt som det er sagt ,... 117 gange

Og så var der jo også lige det med kompetancerne
Vedhæftede filer
hamster-clipart-wheel-gif-8.gif
hamster-clipart-wheel-gif-8.gif (302.08 KiB) Vist 783 gange
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Men alle dine melodier lyder som melodier, der findes allerede - det er det, jeg mener, når jeg taler om originalitet. Der skal være et minimum af "dig" i musikken, det er et parameter, du undervurderer. Du bevæger dig i en verden af stiløvelser, hvor andre laver romaner - før du kommer på det niveau og ikke selv promoverer dig, så er det for din egen hygges skyld. Og det er aldeles fint. Men du er nødt til at være realistisk - man bliver heller ikke balletdanser på Det Kgl. teater, hvis man har dårligt knæ eller vejer 50 kg. for meget. Det er ikke nok bare at have lyst til det - det åbner ingen døre. Hvis du så kombinerer det med din "angst" for at møde mennesker, så er det bare op af bakke - og det er kun dig, der kan ændre den kurve. Ingen kan rådgive dig til, hvad du skal gøre, når du ikke selv tager skridtet først. De fleste har rigeligt at gøre med selv at komme derud.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Men alle dine melodier lyder som melodier, der findes allerede - det er det, jeg mener, når jeg taler om originalitet. Der skal være et minimum af "dig" i musikken, det er et parameter, du undervurderer.
Hvordan holder man sig inden for en bestemt genre - eksempelvis middelalder og renæssance inden for sopranstemmen/melodien (bare for at holde det simpelt) - hvordan vil du så sikre dig, at det ikke lyder som noget andet, når det vitterligt ikke ER noget andet?

Jeg mener, alle lader sig inspirere - jeg har været inspireret af bla. Thomas Tallis - fra 15-1600-tallet da jeg skrev melodien for det nummer jeg har lagt op i denne tråd.

- men jeg kan love dig for, at hverken han eller nogen andre, har skrevet en tilsvarende melodi.

Kan du ikke prøve at forklare hvad du mener med originalitet?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev: så sandt som det er sagt ,... 117 gange
118
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev:
DUBTEMPLE skrev: så sandt som det er sagt ,... 117 gange
118
119

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

mediumaevum skrev:
gs-dk skrev:
Kan du ikke prøve at forklare hvad du mener med originalitet?
Nu har jeg ikke mere tid at bruge på det her nu - men du vil forklare det uforklarlige. Du bevæger dig i en genre, som interesserer meget få - hvor der findes uendelig mængde af musik skrevet på højeste niveau. Det er komponister, der har været optaget af at lyde som sig selv - uden at ville lyde ligesom - og det er det, du i mine ører helst vil - lyde "lige som" nogen. Og det er uoriginalt - så det er måske i modsætningen til det uoriginale, du finder det originale.
Men prøv at skrue ned for forventningerne - lad være med at lade dig bedømme - skriv noget musik og gør det færdigt i stedet for at plaske den ene skitse efter den anden op for at få lidt tilbagemeldinger fra folk, som bare bliver mere og mere irriterede på dig, fordi du på usædvanlig vis søger opmærksomhed. Dit eneste håb er at møde nogen mennesker i det virkelige liv og så gøre som Mondrup rigtigt siger - networke, promovere mm. Du skal søge sympati for dit projekt på "små" steder - som den lokale organist, kor eller hvad du nu har fået at vide 1000 gange herinde. Så er der måske et håb om, at en eller anden fra kirkekoret vil synge en lille sang fra dig - men så skal du jo lige have gjort en færdig med tekst og det hele.......hvis det sker og du får en opførelse, så skal du være tilstede og tale med folk - networke - måske få et telefonnummer, du kan ringe til - måske møde en musiker. Men du kan IKKE sidde hjemme og tro på, at din poesibog bliver udgivet af Gyldendal lige om lidt - og så er det forøvrigt alle andres skyld, at de ikke ringer til dig. Hvordan fanden skal de vide, at du findes, når du ikke findes derude? Livet bliver ofte lettere, når man ser det i øjnene.
Og for lige at runde af - der findes flere eksempler på komponister, som i et helt liv - uden for det offentlige rum skrev mængder af musik - men de gjorde det bare og så bedømte eftertiden det.....Nancarrow er et godt eksempel fra nyere tid og der er mange andre......

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Tak gs-dk (og andre) for jeres gode råd.

Ja, I har nok ret i at det er hos mine problematikker kernen af problemet ligger...
Jeg skal prøve om ikke jeg kan komme "noget mere ud" og promovere.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

+1


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:Tak gs-dk (og andre) for jeres gode råd.

Ja, I har nok ret i at det er hos mine problematikker kernen af problemet ligger...
Jeg skal prøve om ikke jeg kan komme "noget mere ud" og promovere.
:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Skulle du nu komme i forbindelse med et amatørorkester, kunne jeg kun forestille mig at du ved at overværer en session hvor de spiller, vil lærer noget meget hurtigt ved at følge noderne (underforstået at du har styr på dem på det omtalte tidspunkt) hvorefter samarbejdet vil blive endnu sjovere for dig. Hvis dit musik falder i smag med orkesteret vil du måske få en fantastisk oplevelse samtidig med at du ville kunne suge viden og erfaring til dig på rekordtid.

Men ja, selv at nå dertil vil kunne kræve at man kommer ud og også træner lidt social skills.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og lige et godt råd til - find ud af niveauet og hvad du kan forvente dig af et "amatør-orkester". Dine satser er store og romantiske nu, når du laver orkester-ting - sådan er virkeligheden ikke i amatør-land, hvad angår klassisk musik. Find ud af hvilke instrumenter, der normalt er tilgængelige og skaler din musik efter estimeret strygerbesætning. Hvis du har et samplebibliotek med 16 1. violiner og derudaf, så kan du blive slemt skuffet, når du hører virkeligheden. Få en fornemmelse af, hvad der kan forventes - og gå efter det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Problemet er bare, at når jeg ikke får feedback, så ved jeg jo ikke om jeg er på rette spor eller ej.

Som I jo selv tilkendegiver i denne tråd, har i ikke engang hørt det musik, som er i trådstartsindlæg. Hvordan kan man udtale sig om mit musik, uden at høre det?

Jeg har gjort _ALT_ hvad i har fortalt mig. Kontrapunkt. Bedre, mere interessant stemmeføring. Dissonanser. Dynamik-programmering af strygerne osv.

Men jeg ved jo af gode grunde ikke længere om jeg gør noget af det rigtige nu, eller ej, når ingen fortæller mig noget.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

nu er jeg ikke særligt velbevandret inden for klassisk musik, og har ikke lyttet til alt hvad du har lavet. Men som jeg ser det, virker det som om der er sket en kæmpe forbedring fra de første numre du lagde op og så til nu.

Bare klø på og kæmp videre! Verden er større en internet-forums hvor alle har en mening om alt muligt :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

mediumaevum skrev:Problemet er bare, at når jeg ikke får feedback, så ved jeg jo ikke om jeg er på rette spor eller ej.

Som I jo selv tilkendegiver i denne tråd, har i ikke engang hørt det musik, som er i trådstartsindlæg. Hvordan kan man udtale sig om mit musik, uden at høre det?

Jeg har gjort _ALT_ hvad i har fortalt mig. Kontrapunkt. Bedre, mere interessant stemmeføring. Dissonanser. Dynamik-programmering af strygerne osv.

Men jeg ved jo af gode grunde ikke længere om jeg gør noget af det rigtige nu, eller ej, når ingen fortæller mig noget.

Du er altså den mest avancerede internet troll jeg har stødt på nogensinde.

Det er ihvertfald det man tænker, når man læser dine svar. Det lyder altså mere som om, at vi skal booste dig med anerkendelse og at du ikke bryder dig om de svar du har fået, svar som folk har brugt tid og umage og tålmodighed på. Rigtig fint at du har rykket dig, men det ville osse være rigtig godt at forholde dig til hvad folk fortæller dig igen og igen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:
mediumaevum skrev:Problemet er bare, at når jeg ikke får feedback, så ved jeg jo ikke om jeg er på rette spor eller ej.

Som I jo selv tilkendegiver i denne tråd, har i ikke engang hørt det musik, som er i trådstartsindlæg. Hvordan kan man udtale sig om mit musik, uden at høre det?

Jeg har gjort _ALT_ hvad i har fortalt mig. Kontrapunkt. Bedre, mere interessant stemmeføring. Dissonanser. Dynamik-programmering af strygerne osv.

Men jeg ved jo af gode grunde ikke længere om jeg gør noget af det rigtige nu, eller ej, når ingen fortæller mig noget.

Du er altså den mest avancerede internet troll jeg har stødt på nogensinde.

Det er ihvertfald det man tænker, når man læser dine svar. Det lyder altså mere som om, at vi skal booste dig med anerkendelse og at du ikke bryder dig om de svar du har fået, svar som folk har brugt tid og umage og tålmodighed på. Rigtig fint at du har rykket dig, men det ville osse være rigtig godt at forholde dig til hvad folk fortæller dig igen og igen.
Jeg er ikke en troll.
Hvor skriver jeg, at jeg skal boostes med anerkendelse? Et kritisk feedback på forbedringsmuligheder er nok til mig.

Men det sagt, så bruger jeg også meget umage og tålmodighed på mit musik.

Hvorfor er det for meget at bede om lidt feedback på de forbedringer jeg har lavet?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:Som I jo selv tilkendegiver i denne tråd, har i ikke engang hørt det musik, som er i trådstartsindlæg. Hvordan kan man udtale sig om mit musik, uden at høre det?
Så vidt jeg ved er det kun mig, der i denne specifikke tråd har sagt at jeg ikke lige har fået lyttet til musikken - og jeg har dog hørt så rigeligt af din øvrige musik til at kunne udtale mig.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

david mondrup skrev:
mediumaevum skrev:Som I jo selv tilkendegiver i denne tråd, har i ikke engang hørt det musik, som er i trådstartsindlæg. Hvordan kan man udtale sig om mit musik, uden at høre det?
Så vidt jeg ved er det kun mig, der i denne specifikke tråd har sagt at jeg ikke lige har fået lyttet til musikken - og jeg har dog hørt så rigeligt af din øvrige musik til at kunne udtale mig.
- og tænker du at det er helt umuligt at jeg kunne have forbedret min musik siden da?

^
Rettelse: Undskyld, det var afsendt i ren og skær frustration over min egen situation.
Senest rettet af mediumaevum tors 14. feb 2019 17:07, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Du cherrypicker i hvad jeg skriver og hvis det er en generel ting, så bliver det svært at hjælpe dig.

Jeg tænker du vil få rigtig meget ud af læse alles forslag i alle tråde een gang til, foretage dig et eller andet, læse forslag igen og foretage dig et eller andet osv.

Læring skal helst ikke stoppe ved 'det har jeg prøvet'. Læring foregår i cirkler jf. ovenstående beskrivelse.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:
david mondrup skrev:
mediumaevum skrev:Som I jo selv tilkendegiver i denne tråd, har i ikke engang hørt det musik, som er i trådstartsindlæg. Hvordan kan man udtale sig om mit musik, uden at høre det?
Så vidt jeg ved er det kun mig, der i denne specifikke tråd har sagt at jeg ikke lige har fået lyttet til musikken - og jeg har dog hørt så rigeligt af din øvrige musik til at kunne udtale mig.
- og tænker du at det er helt umuligt at jeg kunne have forbedret min musik siden da?

[soundcloud][/soundcloud]
Nu skal du stoppe. Du får så sindssygt meget hjælp herinde. Jeg har faktisk også andet at lave. Det gælder mig bekendt også andre her på forummet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

david mondrup skrev: Nu skal du stoppe. Du får så sindssygt meget hjælp herinde. Jeg har faktisk også andet at lave. Det gælder mig bekendt også andre her på forummet.
Undskyld.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvis man kan sige, at du har et talent og en helt særlig spidskompetence, så er det at få folk til at vedblive i dine tråde - trods det at du igen og igen får det samme at vide. Jeg har personligt aldrig oplevet noget lignende i noget forum og at du så stadig ikke mener, at du har fået råd - eller du for jeg ved ikke, hvor mange gange poster de samme animationer og musik - og inden for få timer sender klager ud over, at ingen kommer på banen. Det er helt hen over hovedet på mig og du fornemmer åbenbart kun irritationen hos dem du "taler" med herinde i ganske kort tid - og så er du oppe på klynkehesten igen. Tag tre dage ud af kalenderen og start forfra på nogle af de 1066 indlæg, du har deltaget i. Læs dem allesammen og mon ikke du ser et mønster - som jeg tror nærmest alle på dette forum ser. Hjælp til selvhjælp!
En ting jeg kan fortælle dig er, at den går simpelthen ikke ude i den virkelige verden - og hvis du vil gøre dig det mindste håb om at få musikere og arrangørers sympati, så skal du holde op med at være så insisterende irriterende. Du er nødt til at forstå den menneskelige interaktion for at få hul igennem - du skal simpelthen sadle totalt om. Har du ikke et system, der hjælper dig, hvor du kan få hjælp til at øve dig i en samtale med et andet menneske? Det har du brug for, hvis du vil gøre dig det mindste håb om at få nogen som helst til at gøre noget som helst for dig. Brug din insisteren proaktivt og vend den mod arbejde og social kompetancesøgning.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og når du starter med at sige, at ingen har lyttet til din musik - så må jeg bare svare - hvad fanden bilder du dig ind - hvor useriøse mennesker tror du tager deres tid til at kommentere? Det er bare ikke god energi.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Og når du starter med at sige, at ingen har lyttet til din musik - så må jeg bare svare - hvad fanden bilder du dig ind - hvor useriøse mennesker tror du tager deres tid til at kommentere? Det er bare ikke god energi.
Nej, og det var også forkert af mig at skrive det. Jeg blev frustreret over min egen situation.

Det må du og andre deltagere her tråden, få en undskyldning for.

My bad.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Men du undskylder jo igen og igen. Dine frustrationer skal ikke gå ud over andre - tænk dig om - og så gennemlæse ALLE trådene, du har startet og det er jo nærmest dem du har deltaget i. Der er sagt det samme på 1000 måder - eller så godt som man nu kan formulere det samme igen og igen.....for det handler hele tiden om dig og de samme spørgsmål. Du HAR fået svaret (svarene)....det KAN ikke siges tydeligere. Prøv at tage det ind! Og lad være med at besvare det hele med endnu en tråd, der handler om det samme. For din egen skyld!

Medlemsavatar
Kram
Medlem
Indlæg: 84
Sted: Odense

Indlæg af Kram »

En lille anmeldelse.

Jeg synes The Prophecy har gode elementer, dog mest som romantisk filmmusik eller lydsiden til noget visuelt. Den vokale intro er god, men jeg ville have stoppet ved 1:08, da sidste del bare er en svag gentagelse af første del. Den instrumentale del af stykket er rigtig god indtil 3:50, hvor der desværre kommer en sært "tøvende" / "uafklaret" bro (ja det er sgu svært at sætte ord på!), hvorefter det svulstige tema får halvfuld gas. Ja, netop kun "halv"fuld. Der skulle efter min mening have været fuld knald på, når det endelig skal være (det er jo kulminationen på det hele), og at bassen bare slavisk følger melodi-tonerne / temaet, gør det hele sidste del noget gumpe tung. Men som sagt, også mange gode detaljer undervejs, så bare klø på. Jeg ville dog ikke selv spille stykket ved en koncert, hvis jeg havde et orkester.

At det kræver sociale færdigheder og netværk at komme frem, synes jeg også er dødssygt (jeg er heller ikke socialt anlagt), men sådan er virkeligheden nu engang, og det nytter ikke noget at ærgre over det :)

Nyt svar