Behringer "kommende synths" tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Re: Behringer "kommende synths" tråden

Indlæg af Thomas M »

Mht den Crave-synth:

Shut up and take my money! :bow:
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

teevee skrev:jeg formoder lidt at fremtiden spår på en overmætning af 808?
Tror nu ikke der vil komme flere 808 lyde end der har gjort de sidste X antal år. Der er måske nogle som vil hoppe på hardware modellen frem for at rekreere lyden i software, men tror som sådan ikke lyden kommer til at fylde flere udgivelser end ellers :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

1. 808 (og 909) lyde er jo allerede godt brugte.
2. De er jo klassiske instrumenter (det har jeg vist sagt før - men gamle mænd må gerne gentage sig selv).
3. De lyder fedt - og der ligger masser af potentiale i dem stadig.

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

ARP...something...under research hos Behringer ;) [eller noget like det]:D

Billede
What?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er en arp 2600. Sindsygt!
-altså, det er bare det jeg selv kan se, ikke noget behringer har bekræftet.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Billedet hedder APR 2600, så det er vel det....eller...?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

According to a post on the Gearslutz forum from company founder Uli Behringer, the next vintage instruments being eyed up are the ARP 2600 synth from 1971 and the OSC OSCar from 1983.

https://www.factmag.com/2017/03/13/behr ... get-clone/

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

SAVL

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Der var også en post for et par uger siden, hvor Behringer viste frem af hvad de havde købt fra bandet Tears of Fear og her var bla:
• Eventide Ultra Harmonizer H3000
• PPG Wave 2.2
• EMU Emulator II
• Sequential Circuits Prophet 5
• Yamaha DX1
• Hammond C3 with 2 Leslies
• 2 LinnDrums.

Link:
http://www.synthtopia.com/content/2018/ ... lone-next/

Jeg tvivler dog på at det det ville være værd at klone Yamaha DX1 [endnu en FM maskine] eller Hammond C3?
What?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

teevee skrev:Jeg tvivler dog på at det det ville være værd at klone Yamaha DX1 [endnu en FM maskine] eller Hammond C3?
Nej, det ville være pænt fesent XD

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Der er kun een af Behringer's nye synths der har min interresse stadigvæk... DeepMind12 ... det er den eneste med preset memory endnu som jeg er bevidst om, og som samtidigt har noget dybde... gider ærlig talt ikke alt det klon halløj af gamle vintage maskiner, men det er selvf. godt for alle dem der gerne vil have sådan noget... jeg venter spændt på noget nyt... de eneste andre maskiner jeg har haft interesse i selv om de ikke har memory er dem de selv har designet... Neutron og Crave.... og nej, det har intet med at de kloner andres ting at gøre, det er jeg mildest taget komplet ligeglad med for jeg har intet imod at de andre dyre fabrikanter får kamp til stregen.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

Razmo skrev:Der er kun een af Behringer's nye synths der har min interresse stadigvæk... DeepMind12 ... det er den eneste med preset memory endnu som jeg er bevidst om, og som samtidigt har noget dybde... gider ærlig talt ikke alt det klon halløj af gamle vintage maskiner.
Er Deepmind ikke en Juno-106 klon?
What?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Nej. Den er inspireret så vidt jeg husker. Men deepmind er MEGET mere avanceret end en Juno 106


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

teevee skrev:
Razmo skrev:Der er kun een af Behringer's nye synths der har min interresse stadigvæk... DeepMind12 ... det er den eneste med preset memory endnu som jeg er bevidst om, og som samtidigt har noget dybde... gider ærlig talt ikke alt det klon halløj af gamle vintage maskiner.
Er Deepmind ikke en Juno-106 klon?
Nej det vil jeg ikke umiddelbart kalde den... den er inspireret af Juno'en, lige så meget som så mange andre fabrikanter er inspireret af de gamle maskiner... Der var ingen FX engine af den kaliber i Juno'en, og oscillatorerne er også udvidet med lidt flere features... engine'en er langt mere udvidet end Juno'en også... den ligner heller ikke en Juno... Juno'en er generelt en meget skrabet version af Roland's dengang større flagskibe... man kan vel sige at det eneste Juno agtige over den er oscillatorerne og måske filteret... jeg synes bare den er så meget mere end det... jeg har ingen interesse i en Juno synth, men DeepMind er til gængæld interesant for mig... Preset memory, rigeligt med polyfoni (som også er større end Juno'ens), og en meget dyb engine... det er de ting der har værdi for mig, og derfor den har min interesse :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Deepmind 12 ejer her : What Razmo said - og så vil jeg siger at Deepmind 12 i kombination med en Neutron til bas/kick er en virkelig god combo. Jeg har en beatstep til Neutron som jeg ikke bruger så meget - tænker at sælge den og købe en Crave. Dels kan jeg sequence Netron fra den, dels kan sequenceren midi-transpose, og DET er vigtigt for mig. Det kan beatstep ikke - så skal jeg købe en Keystep, men den er ligeså dyr som en Crave.....
Og så vil jeg yderligere sige at en DM-12 layeret med Omnishpere 2 er en oplevelse for sig. Også en killer combo ;)
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

teevee skrev:Der var også en post for et par uger siden, hvor Behringer viste frem af hvad de havde købt fra bandet Tears of Fear og her var bla:
• Eventide Ultra Harmonizer H3000
• PPG Wave 2.2
• EMU Emulator II
• Sequential Circuits Prophet 5
• Yamaha DX1
• Hammond C3 with 2 Leslies
• 2 LinnDrums.

Link:
http://www.synthtopia.com/content/2018/ ... lone-next/

Jeg tvivler dog på at det det ville være værd at klone Yamaha DX1 [endnu en FM maskine] eller Hammond C3?
Mon de laver en sampler? Hvem ville mon købe en EMU-klon i 2019? :-P

Men en PPG og pråfet lyder mere indbydende. :bow:

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

SustainerPlayer skrev:
teevee skrev:Der var også en post for et par uger siden, hvor Behringer viste frem af hvad de havde købt fra bandet Tears of Fear og her var bla:
• Eventide Ultra Harmonizer H3000
• PPG Wave 2.2
• EMU Emulator II
• Sequential Circuits Prophet 5
• Yamaha DX1
• Hammond C3 with 2 Leslies
• 2 LinnDrums.

Link:
http://www.synthtopia.com/content/2018/ ... lone-next/

Jeg tvivler dog på at det det ville være værd at klone Yamaha DX1 [endnu en FM maskine] eller Hammond C3?
Mon de laver en sampler? Hvem ville mon købe en EMU-klon i 2019? :-P

Men en PPG og pråfet lyder mere indbydende. :bow:
Du kunne spørge det samme om Tr-808, 909 eller Minimoog klon...jeg kunne godt være fristet af en Emulator II, jeg tror den ville matche godt med min Emu Sp1200 :)
What?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

teevee skrev:
Du kunne spørge det samme om Tr-808, 909 eller Minimoog klon...jeg kunne godt være fristet af en Emulator II, jeg tror den ville matche godt med min Emu Sp1200 :)
Synes faktisk ikke helt at gamle 8-12 bit samplere er helt det samme. Men det nok bare mig. :)

Hvis jeg var til hardware ville jeg nok gerne have det hele. :roll: :-P

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ppg wave ville være for vildt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

En PPG og en 12bit sampler med analogt filter - mums!
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg ved godt det er off topic, men korg prologue tror jeg går hen og bliver en moderne klassiker. Den lyder simpelthen fantastisk på mange måder. Den kan både lyde gammeldags på den helt rigtige måde men også lave nye langt ude ting.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Thomas M
Medlem
Indlæg: 398
Sted: Ruds Vedby

Indlæg af Thomas M »

jakobole skrev:Deepmind 12 ejer her : What Razmo said - og så vil jeg siger at Deepmind 12 i kombination med en Neutron til bas/kick er en virkelig god combo. Jeg har en beatstep til Neutron som jeg ikke bruger så meget - tænker at sælge den og købe en Crave. Dels kan jeg sequence Netron fra den, dels kan sequenceren midi-transpose, og DET er vigtigt for mig. Det kan beatstep ikke - så skal jeg købe en Keystep, men den er ligeså dyr som en Crave.....
Og så vil jeg yderligere sige at en DM-12 layeret med Omnishpere 2 er en oplevelse for sig. Også en killer combo ;)
Du kan faktisk godt transpose med BSP. Det kræver dog lige et sæt tangenter sat til. Det gør jeg og det virker.
Thm Lille MIDI setup.jpg
Thm Lille MIDI setup.jpg (80.81 KiB) Vist 1357 gange
Hvis Gaffatape ikke kan lave det, har du ikke brugt nok.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Tak - men det er ikke en Pro jeg har
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg har bemærket, at i Behringer's menusystem på deres hjemmeside, hedder kategorien "Synthesizere og Samplere"... så mon ikke der snart kommer en form for sampler fra Behringer... tror jeg venter lidt med at overveje Prophet X og Quantum og ser hvad de har at byde på.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Razmo skrev:Jeg har bemærket, at i Behringer's menusystem på deres hjemmeside, hedder kategorien "Synthesizere og Samplere"... så mon ikke der snart kommer en form for sampler fra Behringer... tror jeg venter lidt med at overveje Prophet X og Quantum og ser hvad de har at byde på.
Der er meget løse rygter om at de arbejder på en SP-12 klon/inspireret maskine.

Nyt svar