Færdiglavet stagebox eller gør det selv?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
stigc56
Medlem
Indlæg: 100
Sted: Copenhagen

Færdiglavet stagebox eller gør det selv?

Indlæg af stigc56 »

Hej
Jeg skal ha' en lille stagebox max 6inputs og har noget godt multikabel og nogle xlr stik som jeg kan bruge, men man kan også få en færdig lavet fra Thomann: https://www.thomann.de/dk/the_sssnake_m ... ekabel.htm
Jeg skal bruge boxen til at forbinde mine KM184 og TLM 103 med et Apollo interface.

Er der forskel i lyden? :? Undskyld spørgsmålet, hvis det bare er for banalt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

sssnake er et meget billigt produkt, jeg har flere af deres ting som jeg er fint tilfreds med. Jeg ville ikke tage det med ud på scenerne i udlejning for der vil det ikke overleve en måned. Men til fastinstallation ville jeg godt turde bruge det. Du kan jo købe det, og hvis det ikke lever op til dine forventninger (under test) kan det jo returneres inden for 30 dage til Thomann.
Hvis jeg skulle lave en lækker fastinstallation og allerede havde et godt multikabel, så ville jeg nok gribe loddekolben og få sat nogle stik på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
stigc56
Medlem
Indlæg: 100
Sted: Copenhagen

Indlæg af stigc56 »

Jeg er godt klar over, at det nok ikke vil holde evigt, men kan man HØRE forskel tror du?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Man kan ikke høre forskel nej.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Der er mange myter om ledninger og lodninger, mest fra butikker. Blev engang bildt ind, at minijacket til mine hovedtelefoner, var loddet i et atmosfærefrit rum og derfor var lyden eminent, og at jeg derfor ikke selv kunne lodde det. Jeg ville miste rigtig meget kvalitet i lyden ved det.

Det var ikke for at stjæle tråden. Men nej, man kan ikke høre forskel.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
stigc56
Medlem
Indlæg: 100
Sted: Copenhagen

Indlæg af stigc56 »

Nej det troede jeg heller ikke, men godt lige at blive bekræftet. Tak!

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Graceville skrev: loddet i et atmosfærefrit rum og derfor var lyden eminent
:shock:

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

jeg ville altid undgå de helt billige
Vedhæftede filer
2018-10-04 10.36.19.jpg
2018-10-04 10.36.19.jpg (1.47 MiB) Vist 524 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har også sådan en med et ødelagt stik i, døde under en sketch hvor statisten valgte at give den 150%, han faldt heldigvis ikke ved sammenstødet, men min stagebox er ødelagt for altid, jeg markerer det dog ved at klippe stikket af i den anden ende, og så proppe i den defekte kanal på boksen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar