Melodyne 4.2 and Logic

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Melodyne 4.2 and Logic

Indlæg af SustainerPlayer »

Godt nyt til Logic-brugerne ... og småforbedringer til os andre.

We’re delighted to announce our latest ARA partner: Logic Pro X. Yes, as of now, Melodyne 4.2 and Logic Pro X 10.4.2 work even faster, more efficiently and in a more userfriendly way together by taking advantage of our ARA interface extension.
That’s good news for all Logic users!

But since Melodyne 4.2 also contains numerous bugfixes and all kinds of other optimizations (also for other ARA and non-ARA DAWs), we recommend this update to all our other users as well.

New in Melodyne 4.2
New functions and improvements

ARA in Logic: Melodyne 4.2 supports ARA integration into Apple’s new Logic Pro X 10.4.2. With ARA, transfers are no longer necessary in Logic, and Melodyne follows all changes made to the audio track.

The transfer path in Cakewalk/Sonar: When using the Melodyne VST3 plug-in in Cakewalk/Sonar, the transfer path is now created automatically within the current project (Cakewalk Projects / / Melodyne / Transfers).

Improved interaction: Melodyne 4.2 interacts even better with Studio One and now requires Studio One Version 3.5.6 or later.

Additional keyboard shortcut: You can now assign a keyboard shortcut from the Preferences dialog for the command “Reseparate Notes at Starting-Point Lines” that appears in the context menu in Note Assignment Mode; the shortcut is then also available in edit mode.

Bug fixes

Fixed: In Studio One, in projects with many Melodyne clips, the generation of additional Melodyne instances (using the command “Open in Melodyne”) sometimes slowed down the program.
Fixed: In Studio One under Windows, the color of the note background used to change when you altered the zoom level.
Fixed: In Studio One, the function “Unison Spread” sometimes shifted the notes in Melodyne several octaves.
Fixed: In Studio One, use of the Note Separation Tool under certain circumstances led to a crash.
Fixed: In Studio One, the note display (the lines superimposed on the waveform) was previously not updated when notes were deleted in Melodyne.
Fixed: In Studio One, in the case of copied events, “Follow Clip Selection in the DAW” resulted in the wrong bars being shown.
Fixed: In Cakewalk/Sonar, the export of a 16-bit audio file edited with Melodyne sometimes led to a crash.
Fixed: In Cakewalk/Sonar, use of the Freeze function sometimes led to a crash.
Fixed: In all DAWs with ARA, changes to the key or scale were previously not saved.
Fixed: In all DAWs with ARA, use of the Compare switch stopped local playback in Melodyne.
Fixed: In Logic 10.3, the opening of some projects with Melodyne could lead to a crash.
Fixed: In Digital Performer, the opening of projects previously edited with Melodyne sometimes led to a crash.
Fixed: In the plug-in, the command “Restore File to Original State” could under certain circumstances result in the wrong notes being deleted.
Fixed: Canceling a transfer could lead to a display error or even (if you proceeded with editing ) to the DAW crashing.
Fixed: In the plug-in, the assignable keyboard shortcut “Repeat Last Menu Action” did not work.
Fixed: If the Scale Window was open when you switched from edit mode to Note Assignment Mode, the wrong area of the timeline used to be displayed.
Fixed: In the Sound Editor, no peak values were displayed for the spectrum when Note Assignment Mode was active.
Fixed: In Melodyne studio’s track list, the “Edit” and “Reference” buttons could both be activated by Alt-clicking.
Fixed: In Melodyne studio, when multiple tracks were copied simultaneously, their contents were sometimes swapped.
Fixed: In Melodyne essential, the assignable keyboard shortcut for “Separate Notes as Trills” was missing.
Fixed: In Melodyne essential, opening a document saved by Melodyne studio sometimes resulted in the wrong track being displayed.
Fixed: In the stand-alone application, it was impossible to copy and paste notes in Tempo Assignment Mode.
Fixed: In the stand-alone application, a new detection sometimes led to the audio being offset in the timeline.
Fixed: In the stand-alone application under macOS Version 10.12, crashes sometimes occurred when the import audio function was used.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Kæmper med at få opgraderet - får en fejlbesked.....
[installer-build-failed+text] not localized!.........irriterende.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og du er på nyeste Logic?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Yes. Men jeg opdaterer fra Celemony's updater og der er noget galt lige nu - selv om jeg har licens og alt på plads. Skriver til dem.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Så er der opdateret - fik besked om at prøve flere gange....der var MANGE med samme ønske som mig:)

Og sikke det virker - kæmpe forbedring med Melodyne nu. Gad godt at AVID kom på banen her også.....

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Yes! Har ventet i spænding på den her update. Glæder mig til at tjekke det ud :-D

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Nu har der været en del glitches i Flexpitch, er det her bedre tror i?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

donnievandango skrev:Nu har der været en del glitches i Flexpitch, er det her bedre tror i?
Det her er jo et helt andet program. Jeg har brugt det siden 2005 og der er vildt god support - selvfølgelig er det software og der er altid mulighed for “ballade”, men Melodyne kører super godt.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Kan ikke downloades fra Firefox. Brug Safari. Derudover skal den ligge først i din plugin chain.....husk også at uninstalle den 'gamle'
Melodyne. Virker derefter forrygende...happy days here again.... :-D

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det var ikke nødvendigt at afinstallere her.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Det var ikke nødvendigt at afinstallere her.
Lucky you.... 8-)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Hm, - det virker squ da ikke hos mig. Logic 10.4.2 og Melodyne 4.2. Har slettet den gamle Melodyne version og geninstalleret, but no luck. Jeg skal stadigvæk lave en transfer, som vi skulle i de forrige versioner.
Nogen her, der har haft samme oplevelse?
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og du loader den rigtige Melodyne? Er plugget øverst i kæden?

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Ja og ja
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nu spørger jeg bare dumt - og du starter "play"?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kan se det fungerer en anelse andeledes i Logic end i S1.

Melodyne 4.2 in Logic Pro X (via ARA)

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Blufornia: Har du downloadet fra det link som Celemony sendte dig? Det er personligt og updaten virker kun fra det link. Du kan ikke
downloade fra Celemony's officielle side. De har nemlig linket et iLok link til den email, de har sendt dig. Derudover skal du ha
min.iLok 2- bedst med en 3'er.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Man kan vel også downloade via egen konto - det mener jeg, at jeg gjorde.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

gs-dk skrev:Nu spørger jeg bare dumt - og du starter "play"?
he he, - ja, det gør jeg :-D
Jeg synes faktisk, jeg har prøvet alle de heksekunster, jeg kan finde på uden det har virket.

Nå, jeg har skrevet til Celemony support og så må jeg se, hvad de siger til det. De var yderst hjælpsomme sidst jeg havde brug for dem - for 7-8 år siden :)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Så har jeg fået tilbagemelding fra Celemony support. Det er jo svært at indrømme, -men: JEG HAR SOVET I TIMEN. Og @gs-dk, - der havde rent faktisk sneget sig et gain-plugin ind foran Melodyne i min test (i forummets udvalg af smilies mangler der en , hvor man slår sig sig oven i hovedet med en hammer)

Tak til alle for gode råd :)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Super at det virker. Og ja - de har normalt altid god support.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Når jeg nu alligevel havde fat i Melodyne support, fik jeg osse lige løst et andet issue, jeg havde i Melodyne - i den nye såvel som de tidligere versioner.
Autoscroll funktionen har aldrig virket ordentligt for mig. Det viser sig så, at man ikke må have markeret nogen "blobs" i Melodyne, - så slår autoscroll nemlig fra. Så fik jeg også lært det....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er derfor manualer er smarte:)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeps, det har du ret i. Dem plejer jeg egentlig også at ty til, når der er noget jeg ikke kan finde ud af. Lige i det her tilfælde troede jeg så, at det var en bug. Det var så tilsyneladende mig, der havde den bug :-)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar