Kim Larsen er død!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Kim Larsen er død!

Indlæg af Mr. Soundman »

Kim Larsen døde her til morgen.

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... ailsignout

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-09-3 ... hans-sange

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-09-3 ... en-er-doed

Sørgeligt.
Jeg har altid holdt meget af Kim Larsens stil. Jeg var en af hans mange fans.
Respekt herfra for hans mangeårige virke.
Kondolance herfra.

:(

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

R.I.P. gamle jazz....

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

RIP gamle gavflab. :(

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

RIP. Musikken vil leve videre i mange år endnu. Den mand (og folkene omkring ham) har formået at gøre et varigt indtryk på dansk kultur og historie. Det er musik som både min, mine forældres, og deres forældres generationer kan samle sig omkring.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Kim Larsen sang om ting og folk i Danmark, og det var tydeligt at han forstod tingene han sang om.. og så var han også dybt poetisk.
Jeg har mødt Kim på gaden i Odense flere gange, men første gang var ved Lørups hvor han boede, og han bød mig på en fadøl og vi snakkede som om vi havde kendt hinanden i mange år.

Jeg spurgte sidste gang jeg så ham ved supermarkedet ved magasin, om noget med sangskrivning, og de sidste ord han sagde til mig var: "jeg er ikke et pladeselskab!" - haha det var sjovt!


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg mangler stadig ord.. Har altid joke't med at vi ville lave et shitload penge på at spille hans musik live med vores "kopiband" når den ægte varer ikke længere var til stede, men lige nu er jeg godt nok påvirket med følelserne, tror det i fremtiden vil blive spillet mere som tribute til "mesteren" end for egoistiske fortjeneste. Som en anden havde sagt, så var han musikkens HC Andersen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det er det sværeste dødsfald at kapere for mig udover medlemmer af min egen familie. Det er soundtracket til hele mit liv! :( Hold nu kæft hvor er der - heldigvis - mange hits!!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Har leveret klassikere i 3 dekader og shows nonstop i 5. Rip maestro

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg går stadig og håber, at jeg snart vågner op og opdager, at det her bare var en ond drøm :(

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det er for øvrigt ikke længe siden en sanger fra Fyn, der plejede at synge Kim Larsen-kopi, gik hen og døde i en alder af kun 48 år. Det var for nogle få måneder siden. Det ærgede mig sådan, for jeg syntes han plejede at være så god til at ramme lidt af "Kim Larsen-ånden" - I ved - det der nonverbale, som bare er svært at definere.





Hvorfor skulle vi dog miste begge indenfor så kort tid? Det er da utroligt!

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

RIP. Kim Larsen.
Og tak for din musik, som jeg har hørt i næsten 50 år.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nicolai skrev:Det er det sværeste dødsfald at kapere for mig udover medlemmer af min egen familie. Det er soundtracket til hele mit liv! :( Hold nu kæft hvor er der - heldigvis - mange hits!!
Jeg har det på præcis samme måde. Vi var ude at køre i dag, og smed Kim Larsen på i bilradioen. Både min kone og jeg sad og smågræd på det meste af turen. Jeg tror, de to børn på bagsædet synes vi snakkede lidt mærkeligt.

Jeg var nødt til at rende i studiet og indspille en lille hyldest
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg har aldrig rigtigt været til hans musik, men jeg har altid haft stor respekt for manden... han forstod at "blive på jorden", og man kan vel sige, at han til dagen han døde stadig "Stod på ølkassen på Christiania"... derfor er jeg også rigtig glad for at se, at man har malet hans portræt ved indgangen til Christiania, selv om jeg aldrig har været der...

Men mest af alt tager jeg hatten af for at han ALTID var taler for folket... han var aldrig rigtig politisk farvet, og sagde det også selv, han stemte på folket, hvis man kan sige det sådan, og havde klare menneskelige og humanistiske tanker...

"En regering skal passe på de svage og mest sårbare i samfundet. De rige og velbjergede skal nok klare sig" sagde han på et tidspunkt... en sætning der går igen på rigtig mange facebookgrupper i denne tid, for udsatte, syge og ledige i det her land.

Så tak til Larsen... han var også blevet en "gammel nar!" ... det sagde han jo selv, og jeg er sikker på han ikke fortryder så meget deroppe ;) ... han tilbyder sikker vor herre en bajer og en smøg.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Razmo skrev:han tilbyder sikker vor herre en bajer og en smøg.
Vor Herre!?# Han sidder da og nyder et horn Mjød med Odin & Thor

Jeg måtte sgu også sidde og små-flæbe i metroen i foregårs. Ramte mig alligevel hårede end jeg havde regnet med.

Hvil i fred Kim, du vil sent blive glemt

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Kim Larsen delte ofte vandende - men der er jo nok ikke tvivl om hans flair for den gode melodi.
Jeg tror alle har været omkring Kim Larsens sange på en eller anden måde, og har et forhold til nogle af dem.

DR bad for et par år siden unge kunstnereom at fortolke nogle Kim Larsen sange og jeg bed især mærke i denne version.
Har hørt andre udgaver, men netop denne optagelse syntes jeg er helt fantastisk udført, og måske meget passende nu:


Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du har ret - Larsen delte vandene - og det gør den her version af hans fine sang også.......den kan jeg godt nok ikke lide. Man kan jo dårligt forstå den fine tekst - det handler mere om hende end sangen.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er sgu et tab. Jeg synes tit han turde råbe op om nogen emner, som de fleste andre ikke turde (eller kunne) sætte ord på. Han repræsenterede det gamle Danmark hvor man godt kunne se en voksen drikke en grøn tuborg i en film for børn - uden at der var ramaskrig bagefter. Et eksempel på at ting ikke behøver være fine, for at man kan holde af dem. En fyr der kaldte en spade for en spade.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:Du har ret - Larsen delte vandene - og det handler mere om hende end sangen.
Jeg lader mig også distrahere :-)

Ja, "delte vandende" er pænt formuleret, "lune larsen" var ikke ubetinget nem, at arbejde, og være sammen med, så store dele af sin nærmeste familie, afkom, og gamle kolleger var kontakten droppet fuldstændig til, i dekader, på den ufede måde. Har mødt ham en enkelt gang IRL ved noget privat ude i Brumleby, og vil nok give ret i de par biografier der tegnede et noget mere nuanceret billede af manden.

Anyway, helt unik, især det med Kjukken er iminent IMHO, ikke så meget det helt gamle :-)

R.I.P.
/Dub

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Jeg ville oprindeligt have oprettet et nyt indlæg i “min musik” med dette nummer, men nu tror jeg bare at jeg vil dele det her. Kort historie om nummeret: Jeg hørte 4 unge spille dette nummer live til et arrangement. Efterfølgende spurgte jeg dem om de havde lyst til at indspille det og det havde de heldigvis. der er småfejl hist her, men jeg er stadig blevet rigtig glad for det. Jeg har ikke hørt særlig meget Kim Larsen og kendte ikke dette nummer før jeg hørte deres version, men jeg ved hvor meget han har betydet for dansk musik og for nogle af de musikere jeg selv lytter til, så på en eller anden måde har han sikkert også indflydelse på det jeg laver. Den er jo taget i en lidt anden retning end originalen, men jeg håber i kan lide den.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Var lige med på fakkeloptog i Odense.
Optog Odense 5/10 2018
Optog Odense 5/10 2018
IMG_5080_D.jpg (416.71 KiB) Vist 978 gange
(Har med vilje sløret ansigter lidt på folk i forgrunden).

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kim larsens sidste sang:
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/her-sy ... idste-sang

Blev sku dybt rørt over at se dette klip.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Kim larsens sidste sang:
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/her-sy ... idste-sang

Blev sku dybt rørt over at se dette klip.
Ja.
Og så kan man jo ikke lade være med at tænke på, at han muligvis har været klar over, at det nok var hans allersidste optræden. Nu siger de jo, at han i sommers godt vidste, hvor det bar henad med helbredet.

Nyt svar