Prisfald på Klark Teknik

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Prisfald på Klark Teknik

Indlæg af BOBofthePOP »

Er der nogen der ved hvorfor produkter fra Klark Teknik er blevet så billigt på Gear4Music?

F.eks. en Klark Teknik 1176-KT kompressor (1176-klon) koster nu kun 1.582, mens en Warm Audio WA76 står til 5.010 i samme webshop. For blot en måned siden var Klarks klon nogle hundrede kroner dyrere end Warm Audio.
Det ærgrer mig lidt, da jeg købte en Klark brugt for en måned siden til 3.000...

Klarks LA-2A klon (KT-2A) koster nu kun 2.369, mens den tilsvarende Warm Audio WA-2A koster 7.606.
Det samme mønster ses med deres respektive Pulteq-EQ kloner.

Mig bekendt har de begge fået nogenlunde enslydende og gode anmeldelser, af kloner at være.

Kan det være fordi de står som "Til rådighed for bestilling" med levering i oktober?

Ku være stærkt fristet til at købe en Klark KT-2A, nu den er så billig. Jeg er svært glad for min 1176'er og for de to Klark Teknik EQP-KT Pulteq kloner jeg allerede har (når nu man ikke har råd til den "ægte" vare)

Links:
Klark Teknik 1176-KT: https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... essor/27QJ
Warm Audio WA76: https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... essor/1CYM
Klarks KT-2A: https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... erker/2G18
Warm Audio WA-2A: https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... essor/1GXV
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det lader til, at både Midas og Klark produkter fornylig har fået et gevaldigt gok i prisnødden. Hvis du kigger i min tråd om Midas 500 serie moduler er historien den samme både hvad angår pris, og hvornår de kan leveres. Musicstore.de har tilsvarende leveringstider og priser.

Måske er produktionen nu for alvor blevet flyttet ud på Behringerfabrikken??
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for info !!!!!

Sindsyge priser, det må være langt under DIY niveau

Kunne godt være man skulle overveje en klassisk comp

Lidt spørgsmål,.. laver lige en seperat tråd :-)

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 28#p663328

Iøvrigt så er det interessant at deres DI-boxe med midas-trafoer nu starter ved 29 øvro :shock:

Går ud fra de midas-trafoer er super ?

(fortryder lidt der lige er købt Art og Fame-boxe)
/Dub

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Underligt - er det restparti, som der skal sælges ud af? Hvis det er præcis samme komponenter som KLARK har benyttet i tidligere modeller af 1176, virker det da lidt som en no-brainer. KLARK udgaven roses endda på Gearslutz. En 1176 til knap 1600,- ? Det lyder næsten for godt til at være sandt.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

tror egentlig bare at behringer har lavet en god aftale med Gear4music... hele behringer x-serien har også fået et hak nedad i pris

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Noget tyder på at Behringer/Music Group måske har sænket priserne, der er flere af deres produkter der ser ud til at have fundet vej tilbage til Thomann, der ellers blev afskåret deres produkter pga deres lave priser. Men hvis Behringer sænker priserne kan alle jo være med igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

EmilEmil skrev:tror egentlig bare at behringer har lavet en god aftale med Gear4music
Samme i Musicstore:

https://www.musicstore.de/da_DK/DKK/Kla ... 012818-000

Porto-fri over 199 øvro, 3 års garanti,.. :-)
/Dub

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Ja altså den roses på GS, men jeg lidt bange for billige LA 2a, da det hurtigt kan blive presset så det lyder dårligt. Ligeså glad jeg er for 2A, ligeså ofte har jeg bandet den langt væk, da den kræver lidt omhu at kontrollere. I starten synes jeg den var decideret dårlig, men nu har jeg dog fanget pointen.

Det er en vild maskine der skal bruges med omhu:)

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Så blev fristelsen for stor !
Nu er der bestilt en KT-2A fra musicstore.de :-D
Klark_KT-2A.jpg
Klark_KT-2A.jpg (55.62 KiB) Vist 1970 gange
Glæder mig til at lege med den

Læste i øvrigt at den kan stereo-linkes. Så måske der skal være to... ? :lol:
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tillykke med det !!!

1176-KT kan ikke linkes default såvidt jeg har forstået

Stinker lidt da mange har ønsket om dette

Et firma i USA sælger dem parvis hvor de er modificeret med link, men til en pris der for mig er uinteressant

Det er med til at dæmpe min tilbøjelighed til at slå til :-)

Hvis det blir aktuelt er vi nemlig ude i 2 stks 1176-KT

Men prøver at undgå, selv om det er fristende :-)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Et stereo-sæt LA2a lyder jo aldeles sindsygt på masterbussen - nam nam

Jeg er blevet sådan lidt loren ved at priser på Klark og Midas er styrtdykket for nylig. Jeg må indrømme, at jeg frygter at kvaliteten er røget i skraldespanden. Så jeg er overordentligt spændt på at høre om dine erfaringer BOB :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Skal nok give mit besyv med, når jeg har modtaget den og testet. Men jeg har så aldrig arbejdet med de originale maskiner, så jeg har ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag med dem. Jeg ved bare, at jeg er rigtig glad for det mine 3 andre Klark maskiner (1176-KT og 2 stk. EQP-KT) kan præstere.

De er alle tre købt før det massive prisfald, så de burde være af den "gamle stock", hvis der da er tale om "gammel" versus "ny". Måske enhederne bare er de samme når de kommer til stykket, og prisen bare resultat af Uli's aggressive politik?

Hvis der på et tidspunkt er én der køber en 1176-KT eller EQP-KT til de lave priser, eller hvis nogen har en "gammel" KT-2A, så stiller jeg gerne op til en sammenlignende test. Og vi kan jo også lige linde på låget og lure om det ser ens ud under overfladen :)
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Både med disse to kloner, samt bus-compressoren, kunne det være spændene med en test såvel originale, samt kloner,... og så samtidig de bedste af de tilsvarende plugs

Gad vide om det ellerede ER gjort ?
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Noget af det findes på tuben



Jeg er rimelig sikker på jeg også har set en med WA76, men den kunne jeg ikke finde



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

BOBofthePOP skrev:Så blev fristelsen for stor !
Nu er der bestilt en KT-2A fra musicstore.de :-D
Klark_KT-2A.jpg
Glæder mig til at lege med den

Læste i øvrigt at den kan stereo-linkes. Så måske der skal være to... ? :lol:
Er den med aegte fotoceller?
What?

Medlemsavatar
sjap
Medlem
Indlæg: 228
Sted: Aalestrup

Indlæg af sjap »

DUBTEMPLE skrev:
Iøvrigt så er det interessant at deres DI-boxe med midas-trafoer nu starter ved 29 øvro :shock:

Går ud fra de midas-trafoer er super ?
Tror aldrig Midas har viklet transformatorer før Uli købte brandet og er begyndt at sætte Midas klistermærker på hvad der højst sandsynlig er China made transformatorer.

Har flere gange undret mig over det med Midas transformatorer i de nye produkter og gik igang med at undersøge sagen lidt.

For år tilbage før opkøbet lavede Midas en dual preamp/eq som hedder XL42, som er preamp og eq fra deres flagskib - XL4 pulten, den kunne som option leveres med input & output trafo, som input transformator brugte Midas: LL1538 fra Lundahl i Sverige og som output TMR-11 7404 fra Nuvotem, som også var den Klark Teknik brugte til deres DN360 eq.

Såvidt jeg kan se er det med "Midas trafoer" rent markedsførings stunt.

Hvad gør man når man har et brand som grej snobberne ikke kan lide aka Behringer? køber nogle anerkendte brands, sætter et Midas klistermærke på her og et Klark Teknik skilt der, masse producere i Kina og sætter prisen ned indtil vi begynder at købe.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

sjap skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Iøvrigt så er det interessant at deres DI-boxe med midas-trafoer nu starter ved 29 øvro :shock:

Går ud fra de midas-trafoer er super ?
Tror aldrig Midas har viklet transformatorer før Uli købte brandet og er begyndt at sætte Midas klistermærker på hvad der højst sandsynlig er China made transformatorer.

Har flere gange undret mig over det med Midas transformatorer i de nye produkter og gik igang med at undersøge sagen lidt.

For år tilbage før opkøbet lavede Midas en dual preamp/eq som hedder XL42, som er preamp og eq fra deres flagskib - XL4 pulten, den kunne som option leveres med input & output trafo, som input transformator brugte Midas: LL1538 fra Lundahl i Sverige og som output TMR-11 7404 fra Nuvotem, som også var den Klark Teknik brugte til deres DN360 eq.

Såvidt jeg kan se er det med "Midas trafoer" rent markedsførings stunt.

Hvad gør man når man har et brand som grej snobberne ikke kan lide aka Behringer? køber nogle anerkendte brands, sætter et Midas klistermærke på her og et Klark Teknik skilt der, masse producere i Kina og sætter prisen ned indtil vi begynder at købe.
Tak for god og nyttig feed-back !!!

Tror du har afluret situationen skarpt og præcist, ja det er sgu noget af et stunt så :-) ,..... (er ikke selv inde i trafo-området)

Det kan stadig godt være OK ,.. men vi skal nok ikke forvente helt det samme af Klark som før

Tiden må vise det,

Måske der er lidt reviews efterhånden på f.eks. 1176-KT, den blev vist lanceret i 2016, så lidt erfaringer må der vel være
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

TC produkter er tilsyneladende også styrtdykket i pris her på det sidste.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:TC produkter er tilsyneladende også styrtdykket i pris her på det sidste.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Det må man sige: https://www.thomann.de/dk/tc_electronic_tc2290_dt.htm

Det er da halv pris ca. af, hvad den kostede ved introduktionen. :-P

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

teevee skrev:Er den med aegte fotoceller?
Jeps :)
T4-B
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Så den er reelt ulovlig i EU? Er de mon bare ligeglade med ROHS-direktivet, eller regner de med at der ingen kontrol er?

Jakob E.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er en photocell og en optical attenuator det samme?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gyraf skrev:Så den er reelt ulovlig i EU? Er de mon bare ligeglade med ROHS-direktivet, eller regner de med at der ingen kontrol er?

Jakob E.
Nu kommer Uli jo selv fra EU og er bestemt ikke dum :-)

Jeg gætter på at "T4-B" er endu et markedsførings-stunt, ligesom begrebet "midas-trafoer", der jo reelt er taget ud af den blå luft

Måske har de selv fået produceret en komponent, der "tilfældigvis" hedder det samme og smidt i, så kan man uden direkte at lyve sige den er bygget op omkring T4-B

Det skulle ikke undre mig, for jeg undervurderer ikke Uli :-)
/Dub


Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

Så jo, der ER de rigtige opto-celler i - der findes heller ikke alternativer. Gad vide hvad det her handler om?

Jakob E.

Nyt svar