iZotope RX 7

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

iZotope RX 7

Indlæg af bryla »

Så er den ude!



Er svært glad for RX 6 Standard og overvejer at tage springet til RX 7 Advanced.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvad mangler du? Jeg er super glad for 6 - og opgraderer garanteret også til 7 - men er egentlig godt tilfreds med, det jeg har.....

Update - nu har jeg set demoen.....det bliver must buy - men jeg holder mig stadig til den almindelige version (tror jeg:)).

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

What the f*ck... kan man fjerne vokalen :-O

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jo crazy godt. Men en opgradering fra element 6 er nok dyr

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hm jeres reaktioner her i tråden får mig til at ville glo. Jeg havde ellers på forhånd bestemt mig at jeg havde det fint med version 5.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Hvad mangler du? Jeg er super glad for 6 - og opgraderer garanteret også til 7 - men er egentlig godt tilfreds med, det jeg har.....
Jeg skal lige have set alle videoer og have et overblik over hvad de forskellige moduler kan. Tror prisen gør, jeg nok kun skal have standard.
skriver noder

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Damn skal give næsten 6000dkr. fra Elements til RX7 Advanced. Skal vidst lige vurdere mit behov der:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har opgraderet - sidder med et projekt, hvor det vil være fint at bruge.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Standard?

Jeg har åbenbart ikke opgraderinger til RX, da jeg har 6'eren som en del af production suite. Tror jeg venter med at se, om jeg kan opgradere suiten. Så kunne jeg måske få Insight 2 med.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Deres upgrades er altid forvirrende ...
Skærmbillede 2018-09-14 kl. 07.09.51.png

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan se, jeg ville skulle betale $199 for at opgradere til Standard. Det ville være rigeligt tilstrækkeligt til mine behov (jeg har egentlig klaret mig OK med Elements). Det er værd at overveje (for mig). Jeg synes virkelig RX kan noget, der gør en markant forskel for slutresultatet i de ting jeg laver, som man ikke kan (lige så nemt) med andre værktøjer.

Er der en pris på RX 6 Elements -> RX 7 Elements upgrade? EDIT: Det er der ikke - Når jeg kigger på det, så kan Standard mange lækre ting, Elements ikke kan, men jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se mig selv bruge de værktøjer, der er i Advanced, der ikke er i standard.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yep - det kan en masse imponerende ting. Det er bare ikke rigtigt så meget, der er relevant for en hobbymusiker som mig.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg laver efterhånden en del videoer med speak både til arbejde og privat. Deres støjreduktion fungerer bare fænomenalt godt. Det samme er selvfølgelig anvendeligt hver gang man optager noget med en mikrofon. Det er bare nemmere at begrave lidt støj i et mix, end når et speak står alene.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Netop speak er også det jeg vil bruge det til at forbedre, har hentet trial og må så rode lidt med den:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Jeg laver efterhånden en del videoer med speak både til arbejde og privat. Deres støjreduktion fungerer bare fænomenalt godt. Det samme er selvfølgelig anvendeligt hver gang man optager noget med en mikrofon. Det er bare nemmere at begrave lidt støj i et mix, end når et speak står alene.
Enig - men det klarer den gamle version allerede. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Taget i betragtning af at RX7 Advanced p.t. koster $799, så er det grotesk at upgraden fra RX6 Advanced > RX7 Advanced koster $299.

Den burde højest koste $199, når man ser på hvor relativt få nye essentielle features der er kommet i. Jeg tror umiddelbart jeg springer over indtil upgraden kommer ned i pris eller der kommer en RX8.

Problemet ligger vel i, at de ikke skelner mellem RX1 Adv og RX6 Adv, det hele er samme opgraderingspris.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For nogle måneder siden da der var tilbud på opgraderinger, kiggede jeg på Advanced kontra min RX 5 Standard. En af de features jeg var kraftigt interesseret i var Ambience Match. Men den er/var tilbage fra RX 3, og var umiddelbart helt statisk. Så blev de penge sparet. Har stadig til gode at glo info om RX 7.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har lige prøvet "Rebalance" - altså isolere vokal med mere - forbløffende. Selvfølgelig med mislyde, men godt nok imponerende i real time. Hvis man skal lytte noget af, så er der masser af muligheder her. Wauv.....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så fik jeg gloet videoen. Fede nye features!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Man kan opgardere med lidt rabat på JRR.
Senest rettet af the songcabinet lør 22. sep 2018 18:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lille men måske vigtig note for nogle, som bare generelt har med RX at gøre.
Jeg har lige haft et "crash" fordi den fyldte mit C drev op med en 20 (!) GB temporær fil. Jeg har nu valgt et andet drev til de midlertidige filer den opretter.

Man ændrer stien her:
Edit>Preferences>Misc>Session data folder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Christoffer I. N. skrev:Lille men måske vigtig note for nogle, som bare generelt har med RX at gøre.
Jeg har lige haft et "crash" fordi den fyldte mit C drev op med en 20 (!) GB temporær fil. Jeg har nu valgt et andet drev til de midlertidige filer den opretter.

Man ændrer stien her:
Edit>Preferences>Misc>Session data folder
Tak, det er et godt fif. Er det i std eller adv eller gør den det i begge udg?

Nyt svar