TC Electronic fjerner “sexistisk” toneprint

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Låst
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Re: TC Electronic fjerner “sexistisk” toneprint

Indlæg af lakris »

SustainerPlayer skrev:Jeg tænker, at der er tre tangenter i spil her.

1. Man kan vælge at fornærme. Man kan vælge at blive fornærmet.
Det er ret udpræget at den almene pøbel benytter sig af den sidste rettighed. Den almene pøbel får al for meget taletid.

2. Det er deprimerende rygradsløst, at hver gang pøblen skræpper op. Og det gør den jo 24/7. Så er man straks klar med en uforbeholden undskyldning og en tilbagetrækning.
Ja så TC kan kalde deres næste pedal .... no balls, spineless osv.

3. Er det her vi er med kvindekampen anno 2018? En skide algoritme til en guitarpedal - det er der kampen skal stå?
Jeg vil så mene at det er pøbelen der vælger at fornærme, de samme der vælter rundt på FB og nationen.
Drengerøvs attituder har aldrig været cool, heller ikke i 90’erne :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bryla skrev:Er jeg den eneste der ikke kan forstå, hvorfor Kattens Værn ikke har brokket sig??
:dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Billede

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

niklasni1 skrev:
the19thbear skrev:folk bliver altså fornærmende en hel del mere end de gjorde for bare 10 år siden.
Eller også finder folk sig bare mindre i pis.

Bøvet drengerøvslort har altid været bøvet og nederen og ekskluderende. Jeg er glad for man ikke i lige så høj grad behøver lade som om man synes det er sjovt mere.
Jeg synes drengerøvslort er sjovt. Det kan jeg ikke gøre så meget ved:)
Har været til steel Panther koncert også. Kedeligt i længden (som de fleste koncerter) og det bliver hurtigt det samme de kører i men det er stadigt sjovt for mig.
Og jeg synes ikke der er noget problem i at finde sig i drengerøvslort. Enten opsøger man det eller lader lorten ligge.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Man får det også bare tit tværet ud i hovedet. Ved kaffemaskinen på jobbet eller når man sidder og kigger på presets til sin nye pedal. Og så kan man så igen være ham der spreder dårlig stemning fordi man ikke synes de jokes er sjove, eller man kan lade som ingenting, og tænke over om det måske er derfor der er så få kvinder/homoseksuelle/andre minoriteter der har samme jobtitel som jeg har.

Hvordan har du det med Anal Cunt i øvrigt?



Der kan man sgu snakke om humor.
Nobody noes.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Hahaha. Det er galskab!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Niklas
Medlem
Indlæg: 146
Sted: Holte

Indlæg af Niklas »

Jeg er nok lidt langsom i optrækket, men jeg forstår det simpelthen ikke. Nu har jeg læst den oprindelige beskrivelse af "pussy melter" 100 (eller i hvert fald mange) gange, og jeg fatter ikke hvad der er sexistisk ved den. Er det at påstå et damer bliver liderlige af delay? (jeg tror ikke det passer, men er det sexistisk?). Er det at påstå at damerne bliver liderlige af Steel Panthers? (igen nok løgn, men sexisme?). Er det at prøve at sælge et produkt, ved at få os til at tro, at det vil gøre andre mennesker liderlige? (Klassisk usympatisk markedsføring, men her er det vel med en ret tyk ironi).

Er der nogen der kan hjælpe? Måske Mondrup, du virkede som om du kunne se problemerne i beskrivelsen.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg kan heller ikke se det sexistiske i det. Det er evt dårlig og plat humor alt efter behag. Men ikke rigtig mere end det..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Langt hen af vejen (mis)bruges begreber som både sexisme og racisme jo til at lukke kæften på dem som modsige en bestemt taste-jury, som iøvrigt selv har iscenesat begreberne i den form de ønskes tolket,...

Her gælder det nok bare om ikke at lade andre definere , eller begrænse, hverken vores "tone" ,... eller meninger

Og heller ikke omvendt

Dem der piver, eller spiller offer-rollen, er ikke nødvendigvis ofre, men kan lige så vel være de reele agressorer
/Dub

Medlemsavatar
Niklas
Medlem
Indlæg: 146
Sted: Holte

Indlæg af Niklas »

Jeg oplever faktisk ikke 'racisme' brugt særlig tilfældigt, men det siger måske mere om hvilke cirkler jeg bevæger mig i. Til gengæld er jeg ret fanatisk omkring ligestilling. Jeg er eksempelvis helt med på det hensigtsmæssige i pronominet hen, kønsneutrale legetøjskataloger o.m.a.
Jeg forstår bare virkelig ikke HVOR I ALVERDEN det sexistiske i består. Kald mig bare en fedladen, hvid, hetero cis-mand, men hjælp lige med at gætte hvad ræsonementet er.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Niklas skrev:Er der nogen der kan hjælpe? Måske Mondrup, du virkede som om du kunne se problemerne i beskrivelsen.
Den reducerer kvinder til objekter for mænds begær.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Niklas
Medlem
Indlæg: 146
Sted: Holte

Indlæg af Niklas »

Arh, på den måde. Tusind tak, David.
Men er det det, den gør? Kunne man ikke med lige så stor ret, eller større, sige at den reducerer mænd til længsel efter kvinders begær?
Der er noger besynderligt i at mænds jagt på kvinders attrå, er en reduktion af kvinder til seksualobjekter. Eller hvordan? Nu ved jeg jo ikke om det er dit synspunkt, eller om du bare gætter, men tak (og hvis du har tid og orkning til at uddybe...)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
Niklas skrev:Er der nogen der kan hjælpe? Måske Mondrup, du virkede som om du kunne se problemerne i beskrivelsen.
Den reducerer kvinder til objekter for mænds begær.
Hvilket vel bare er et synspunkt, og under alle omstændigheder en DEL af virkeligheden, som de iøvrigt har lov at fokusere på,. uanset hvor syge og smal-sporede de er i bøtten :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:
david mondrup skrev:
Niklas skrev:Er der nogen der kan hjælpe? Måske Mondrup, du virkede som om du kunne se problemerne i beskrivelsen.
Den reducerer kvinder til objekter for mænds begær.
Hvilket vel bare er et synspunkt, og under alle omstændigheder en DEL af virkeligheden, som de iøvrigt har lov at fokusere på,. uanset hvor syge og smal-sporede de er i bøtten :-)
Men det burde TC vel kunne forudse? De må forholde sig til hvordan deres kunder vil reagere, når TC vælger X kunstner til at lave presets/toneprints. Så må man tage stilling til, om man vil repræsentere de værdier, inden man offentliggør materialet. Så er man fri for det her "ballade".

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
DUBTEMPLE skrev:
david mondrup skrev: Den reducerer kvinder til objekter for mænds begær.
Hvilket vel bare er et synspunkt, og under alle omstændigheder en DEL af virkeligheden, som de iøvrigt har lov at fokusere på,. uanset hvor syge og smal-sporede de er i bøtten :-)
Men det burde TC vel kunne forudse? De må forholde sig til hvordan deres kunder vil reagere, når TC vælger X kunstner til at lave presets/toneprints. Så må man tage stilling til, om man vil repræsentere de værdier, inden man offentliggør materialet. Så er man fri for det her "ballade".
Jeg ville aldrig selv have brugt dem, fordi jeg finder dem hjernedøde og usympatiske, well, det skulle da lige være i protest, hvis nogen DIKTEREDE mig at jeg ikke måtte :-)

Dette er der næppe tale om her, så tænker vi er enige, jeg forstår heller ikke TC umiddelbart

Dog heller ikke noget der forager mig i en grad så jeg syntes TC skal dizzes eller boycottes
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Niklas skrev:Arh, på den måde. Tusind tak, David.
Men er det det, den gør? Kunne man ikke med lige så stor ret, eller større, sige at den reducerer mænd til længsel efter kvinders begær?
Jo. Jeg føler mig også talt ned til af annoncens fremstilling af mandlige musikere. Feminisme handler, navnet til trods, ikke kun om kvinder.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg forstår dig David. Og tak fordi du kommer med en anden holdning herinde:)

Det er aldrig fedt at føle sig talt ned til. Men er det grund nok til at et firma skal lave om på noget fordi du eller jeg føler mig talt ned til?
Det synes jeg personligt ikke.

Det er ment som et reelt spørgsmål:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Niklas
Medlem
Indlæg: 146
Sted: Holte

Indlæg af Niklas »

Undskyld hvis jeg fremturer, David, men er den læsning af udsagnet ikke lige voldsom nok?
Teksten fokuserer på et element af musik: at den har en erotisk dimension, behøver det at betyde at den reducerer mennesker?

F.eks tales der også kun om delay-effekter (ja, og sex), er det så også at reducere guitarister til sådan nogle der kun vil have delay? Det tror jeg vi kan være enige om er åndssvagt.
Bare fordi man taler om sex, betyder det ikke nødvendigvis at man kun tænker på sex. Selv har jeg lige talt med familien om svensk pølseret, det betyder ikke at jeg ikke kan ærgre mig over at være på ferie på Bornholm, som er det ene sted sted i landet hvor det har regnet næsten hele dagen.

Faktisk reducerer TCs tekst vel alle guitarister, ikke kun mandlige, men også kvindelige og dem der ikke passer i de to kønskategorier?
Er teksten sexistisk fordi den påstår at kvinder bliver liderlige af lyden? Ville en tekst om at 'denne overdrive giver dig erektion' være sexistisk? Og ville det være fordi damer ikke får erektion? (ikke på helt samme måde som mænd i hvert fald).

Som jeg ser det, er der mere tale om en lummer vits på, at der er tale om et meget vådt delay. Og så brandet med et eller andet revival hair-cut-band. Det er hvad det er, men sgu da ikke sexisme!
Man kan kalde det en unødvendig seksualisering af effekter, men man skal ret langt ud af en tangent før det ligner sexisme. At det er diskriminerende overfor begge de mest udbredte køn, synes jeg faktisk beviser det.

Jeg kan godt se at det ser ud som om jeg prøver at overbevise dig, undskyld for det. Det behøver jeg ikke, jeg vil bare gerne forstå hvor jeg tager fejl. Så igen, hvis du får tid og gider forklare...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Synes det er ret harmløst med TCs pedal, og at reaktionerne er ret overdrevne. Det er super plat og drengerøvs agtigt, og at man kan hidse sig op over dette er jeg ikke helt med på. Selvfølelig skal man tale ordentligt om andre, men nogle gange må man også bare finde sig i af nogle siger eller gør noget dumt. Man kan jo ikke regne med at leve et liv uden at blive fornærmet eller støt over hvordan andre opfører sig, selvom det ville være rart. Måske er det en god, eller lærerig ting, på et eller andet plan.
niklasni1 skrev:

Der kan man sgu snakke om humor.
Det er så i den helt helt anden ende af spektret. Den har lige været kort oppe at vende før i en anden tråd, faktisk At "lave sjov med" eller hvad man kalder dette her, at Eric Claptons dreng på 4 år falder ud af vinduet på et højhus og dør, er så sygeligt at jeg slet ikke har ord. Ligeså sygt at synes sangen/videoen her på nogen måde sjov. Så er man i den grad afstumpet.
Senest rettet af AvS lør 14. jul 2018 00:11, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg havde nok ikke taget noget der hedder "Pussy Melter" med i et produkt, og #metoo bølgen har vist været ganske sund for bl.a. filmindustrien, som jo har vist sig at være temmeligt ucharmerende.

Men jeg kan nu også godt forstå kritikken af de her evige "facebook i oprør"-bølger der skyller ind over os igen og igen, for jeg synes godt nok folk generelt er blevet meget tyndhudede og sarte de sidste 10-15 års tid. Ligestilling er godt, men overdreven sarthed og nypuritanisme er dét der får folk til at stemme på de forkerte partier.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Jeg havde nok ikke taget noget der hedder "Pussy Melter" med i et produkt, og #metoo bølgen har vist været ganske sund for bl.a. filmindustrien, som jo har vist sig at være temmeligt ucharmerende.

Men jeg kan nu også godt forstå kritikken af de her evige "facebook i oprør"-bølger der skyller ind over os igen og igen, for jeg synes godt nok folk generelt er blevet meget tyndhudede og sarte de sidste 10-15 års tid. Ligestilling er godt, men overdreven sarthed og nypuritanisme er dét der får folk til at stemme på de forkerte partier.
Kunne ikke have formuleret det bedre selv.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En anden - mere voksen vinkel på sagen. :-D


Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Hende der startede postyret har skrevet en god artikel om det: https://pitchfork.com/thepitch/why-i-fo ... l-preston/
Nobody noes.

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Det kunne være værre:
Billede

Mænd der piver fordi de skal tage hensyn til andre er i øvrigt til grin.
"The boat can leave now, tell the crew"

Låst