4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af SustainerPlayer »

https://www.bt.dk/samfund/dansk-butiksk ... ar-i-traek

"Music Retail Denmark A/S, der står bag musikkæden 4Sound, taber millioner af kroner, det skriver Nordjyske.

4Sound sælger musikudstyr og instrumenter i deres webshop og butikker, som ligger i København, Odense, Aarhus, Esbjerg og Aalborg.

Men det ser, ud til at danskerne ikke går og bruger penge på musikalske hobbyer. I 2017 kom selskabet nemlig ud med et underskud på 5,6 millioner kr."

"Music Retail Denmark har senest haft overskud i 2012. I alle årene efter er selskabet kommet ud med et underskud.

Det har yderemere tæret på selskabets egenkapital, der i 2013 lå på 18,8 millioner kr. Efter 2017 lå det på minus 3,1 millioner kr."

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er vel blot et spørgsmål om hvornår investorer og banken ikke gider være med mere :-)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Nej, men de må kraftedeme også snart oppe sig lidt. Jeg har en ven, der var inde i 4Sound kbh forleden, og der er samme uduelige service som altid.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er faktisk det samme i Oslo :-P

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mike-air skrev:Det er vel blot et spørgsmål om hvornår investorer og banken ikke gider være med mere :-)
Efter sigende vil de norske olie-milliardærer sende yderligere millioner ned i det sorte 4Sound hul.... Så det skal nok køre nogle år endnu.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Jeg har i flere årtier handlet i 4 sound og har kun gode oplevelser derfra - jeg har pruttet om prisen , fået et super guitarist til at spille på en guitar før jeg skulle købe den ,så jeg virkelig kunne høre hvad den kunne , fået store rabatter , hyggelige samtaler , (købte) en gang en guitar uden penge , og da den gik i stykker samme dag ( det var noget billigt legetøj - fik jeg den gratis. fået rettet hals på guitar af butikchefen on the spot , mmm ,
jeg håber de holder ud i mange år endnu - ( film skal ses i biografen )ps
og så er det jo en god ting at høre ex monitorer og sammenligne i deres lytterum mmm

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Problemet er at kundeservice og viden om produkter ikke er så vigtig som tidligere.

For det første er tingene blevet lettere. Man skal ikke være uddannet teknisk installatør for at få et "studie" op at køre og man skal ikke have forståelse for midi, impedance og alle de sjove ord.

For det andet så går de fleste på Tuben og får al den information de skal bruge inden de køber produktet. Hvor mange går ind i 4sound før de har en ide om hvad de skal have? Jo jo, jeg skal da også ind og snuse når jeg går forbi, men når jeg har pungen med, så er det fordi jeg har kigget på noget bestemt.

Derfor klarer Thomann sig bedre.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nicolai skrev:
Mike-air skrev:Det er vel blot et spørgsmål om hvornår investorer og banken ikke gider være med mere :-)
Efter sigende vil de norske olie-milliardærer sende yderligere millioner ned i det sorte 4Sound hul.... Så det skal nok køre nogle år endnu.
Wauw. Det lyder troværdigt! :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er ikke alt ved nordmænd som jeg forstår ,...

Men det behøver jeg heller ikke :-)

Måske det nye status-symbol:

"hvem kan kaste flest penge i et sort hul"

Alt imens står 100-vis af defekte Tesla uvirksomt hen med fejl der ikke bliver rettet, for man ka slet ikke udvide den norske del af firmaet i samme sindsyge tempo som de bliver solgt

Også imonerende at hele E6, nærmest fra syd til nord, nu åbenbart skal rettes ud, og udvides, inden for et par år,...

(forsinkede mig et døgn mod Lofoten i sidste måned)

4sound gør såmænd ikke fra eller til, måske er det bare en hobby, for sjov, lige som når en rig kvinde fra nordsjælland åbner en iøvrigt urentabel og kundefjendsk tøjbutik på Ordrupvej, for at få tiden til at gå,..

Eller måske ligefrem ædel filantropi, "red en butik, uden at sætte krav" ?

Vi ved det ikke, vi kan kun gætte,... :-)
/Dub

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Re: 4Sound i knæ
Indlæg Skrevet: 12. jul 2018, 09:59

Nicolai skrev:
Mike-air skrev:
Det er vel blot et spørgsmål om hvornår investorer og banken ikke gider være med mere :-)


Efter sigende vil de norske olie-milliardærer sende yderligere millioner ned i det sorte 4Sound hul.... Så det skal nok køre nogle år endnu.

Wauw. Det lyder troværdigt! :)
Det var da et nedladende svar.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Macbane skrev:
Re: 4Sound i knæ
Indlæg Skrevet: 12. jul 2018, 09:59

Nicolai skrev:
Mike-air skrev:
Det er vel blot et spørgsmål om hvornår investorer og banken ikke gider være med mere :-)


Efter sigende vil de norske olie-milliardærer sende yderligere millioner ned i det sorte 4Sound hul.... Så det skal nok køre nogle år endnu.

Wauw. Det lyder troværdigt! :)
Det var da et nedladende svar.
Det erkender jeg gerne. Men altså, jeg ved ikke engang hvad jeg skal kalde det jeg svarer på.. For det første er det ubegrundet ("efter sigende".. hvad betyder det overhovedet?), og for det andet er det nedladende overfor Nordmændene (Olie-milliardærerne).

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mike-air skrev:
Det erkender jeg gerne. Men altså, jeg ved ikke engang hvad jeg skal kalde det jeg svarer på.. For det første er det ubegrundet ("efter sigende".. hvad betyder det overhovedet?), og for det andet er det nedladende overfor Nordmændene (Olie-milliardærerne).
Hmmm.... Jeg synes faktisk du er pænt usympatisk. For det første fremgår det af artiklen hvis du gider anstrenge dig med lige at læse den. Jeg antager du ikke orker det så jeg sætter et lille billede ind. For det andet er det et norsk olie konsortium det står bag MRH. For det tredje har de norske olie bagmænd ualmindelig mange millioner på kontoen.

Jeg vil ikke begynde at spørge ind til hvad det er du ikke forstår, det er sikkert en del. Men jeg vil til gengæld gerne vide, hvad det er du synes jeg skriver der er forkert??
60D4A408-8E2A-4608-B504-AB9746B07C0A.jpeg
60D4A408-8E2A-4608-B504-AB9746B07C0A.jpeg (386.8 KiB) Vist 1634 gange
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nicolai skrev:
Mike-air skrev:
Det erkender jeg gerne. Men altså, jeg ved ikke engang hvad jeg skal kalde det jeg svarer på.. For det første er det ubegrundet ("efter sigende".. hvad betyder det overhovedet?), og for det andet er det nedladende overfor Nordmændene (Olie-milliardærerne).
Hmmm.... Jeg synes faktisk du er pænt usympatisk. For det første fremgår det af artiklen hvis du gider anstrenge dig med lige at læse den. Jeg antager du ikke orker det så jeg sætter et lille billede ind. For det andet er det et norsk olie konsortium det står bag MRH. For det tredje har de norske olie bagmænd ualmindelig mange millioner på kontoen.

Jeg vil ikke begynde at spørge ind til hvad det er du ikke forstår, det er sikkert en del. Men jeg vil til gengæld gerne vide, hvad det er du synes jeg skriver der er forkert??

Nicolai
Ingen grund til at blive personlig :-) jeg har været på lydmaskinen i en del år, og har læst flere af dine indlæg som har været interessante. Min intuition siger mig også at du sikkert er en hyggelig fyr. Kommer du til grillfest, så lad os drikke en øl sammen.

Det jeg har et problem med, er manglen på kilder (du nævner ingen), i en negativt ladet sætning hvor du nævner olie-milliardærerne i Norge.

1) Artiklen til denne tråd er fra sidste år, og jeg er derfor uforstående når du skriver ‘’efter sigende”.. er det den første artikel der er din kilde, er de ting der nævnes implementeret sidste år, med effekt i år. Den nyeste artikel fra BT siger ikke noget omkring kapitalindskud i år. Hvor er dit screenfump fra?

2) Hvor vidt den kapitalfond som ejer 4sound har noget med olie at gøre, nævnes ikke i nogen af artiklerne. Derfor bliver jeg lettere irriteret, fordi det er en antagelse. I mine øjne ser det ud som du indirekte siger: ‘de rige og dumme nordmænd’. Jeg bor her, derfor er jeg nærtagende.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mike-air skrev:Jeg bor her, derfor er jeg nærtagende.
Hvis du får en sort kæreste, begynder du så også at blive nærtagende på hendes vegne?

Det kunne i samme moment være rart at vide om du drikker Cola eller Pepsi, så vi ikke kommer til at fornærme dig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:Hvor er dit screendump fra?
"Vedhæftet" billede 3, det billede Nicolai poster fra BT artiklen, står teksten også, men jeg skal aktivt klikke på billedet for at kunne læse hele teksten. Det ser garanteret forskelligt ud, alt efter om man er på mobil, computer e.l.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

bredal187 skrev:
Mike-air skrev:Jeg bor her, derfor er jeg nærtagende.
Hvis du får en sort kæreste, begynder du så også at blive nærtagende på hendes vegne?
Det er jeg sikker på jeg ville, ja.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mike-air skrev:
Ingen grund til at blive personlig :-) jeg har været på lydmaskinen i en del år, og har læst flere af dine indlæg som har været interessante. Min intuition siger mig også at du sikkert er en hyggelig fyr. Kommer du til grillfest, så lad os drikke en øl sammen.
Sådan. Respekt :clap: Vi er nok ikke så forskellige os to... Jeg farer sgu' også ind imellem lidt for hurtigt op på det skrevne medie - ikke mindst Facebook. Men jeg er sandt for dyden også en fyr, der kunne ordne hele verdens situationen over et par bajere.. :) Fred i dalen.

Som Christoffer skriver fremgår det af billedteksten, som skulle "foldes ud".

Det er vist ingen hemmelighed, at kapitalfonden bag MRH kommer fra olie-indtægter i Norge, selvom jeg dog ikke umiddelbart lige kan Google mig frem til noget... Men det er jeg 100% sikker på var fremme da Aage og KE blev til 4Sound og MRH.

Og så det vigtigste: Jeg har INTET imod Norge og Nordmænd, snarere tværtimod. Smukt land og blandt det sødeste folkefærd jeg har mødt. Jeg har heller intet imod folk, der tjener mange penge. Det er helt fint med mig. Der var virkelig intet nedværdigende eller nogle ting mellem linjerne i mit indlæg.

Jeg ønsker egentlig også 4Sound det bedste. Jeg har i mange år betragtet dem som en konkurrent og guderne skal vide, der er sket ting og sager i det firma, som JEG ihvertfald ville have gjort anderledes. Men jeg synes det er trist, at den danske musikbranche hænger så langt ude i torvene, og jeg håber virkelig 4Sound kan komme på ret køl igen. Jeg køber selv kun ekstremt sjældent hos dem, og dermed er det selvfølgelig (igen) dobbeltmoral fra min side. Men det hører jo lidt med til historien her, at jeg selv har været involveret i både distributører og en musikforretning, og dermed som oftest kan købe netto. Ville jeg i modsat fald have brugt 4Sound mere end Thomann? Næppe, men jeg ville HELT sikkert have kombineret det i én elelr anden grad...

Jeps, jeg kommer til grillfest, men det bliver relativt tidlig. Jeg skal spille i Nyborg fra sidst på eftermiddagen... Og vi skal satme skåle :drunk:

Kærligst
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nicolai skrev:
Mike-air skrev:
Ingen grund til at blive personlig :-) jeg har været på lydmaskinen i en del år, og har læst flere af dine indlæg som har været interessante. Min intuition siger mig også at du sikkert er en hyggelig fyr. Kommer du til grillfest, så lad os drikke en øl sammen.
Sådan. Respekt :clap: Vi er nok ikke så forskellige os to... Jeg farer sgu' også ind imellem lidt for hurtigt op på det skrevne medie - ikke mindst Facebook. Men jeg er sandt for dyden også en fyr, der kunne ordne hele verdens situationen over et par bajere.. :) Fred i dalen.

Som Christoffer skriver fremgår det af billedteksten, som skulle "foldes ud".

Det er vist ingen hemmelighed, at kapitalfonden bag MRH kommer fra olie-indtægter i Norge, selvom jeg dog ikke umiddelbart lige kan Google mig frem til noget... Men det er jeg 100% sikker på var fremme da Aage og KE blev til 4Sound og MRH.

Og så det vigtigste: Jeg har INTET imod Norge og Nordmænd, snarere tværtimod. Smukt land og blandt det sødeste folkefærd jeg har mødt. Jeg har heller intet imod folk, der tjener mange penge. Det er helt fint med mig. Der var virkelig intet nedværdigende eller nogle ting mellem linjerne i mit indlæg.

Jeg ønsker egentlig også 4Sound det bedste. Jeg har i mange år betragtet dem som en konkurrent og guderne skal vide, der er sket ting og sager i det firma, som JEG ihvertfald ville have gjort anderledes. Men jeg synes det er trist, at den danske musikbranche hænger så langt ude i torvene, og jeg håber virkelig 4Sound kan komme på ret køl igen. Jeg køber selv kun ekstremt sjældent hos dem, og dermed er det selvfølgelig (igen) dobbeltmoral fra min side. Men det hører jo lidt med til historien her, at jeg selv har været involveret i både distributører og en musikforretning, og dermed som oftest kan købe netto. Ville jeg i modsat fald have brugt 4Sound mere end Thomann? Næppe, men jeg ville HELT sikkert have kombineret det i én elelr anden grad...

Jeps, jeg kommer til grillfest, men det bliver relativt tidlig. Jeg skal spille i Nyborg fra sidst på eftermiddagen... Og vi skal satme skåle :drunk:

Kærligst
Nicolai
Superfedt! Så har vi mistolket hinanden. Egentlig også stor respekt herfra for dit tilbagesvar. Bliver hyggeligt i august! :-)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Fed fed måde den her tråd slutter på <3

Kunne det for søren ikke være normen på andre medier også :-D

SÅDAN BOIS!!!

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Så kom kapitaludvidelsen.... 5,3 mio i første omgang og tilsagn om mere.

https://finans.dk/erhverv/ECE10754246/d ... ctxref=ext
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg var inde i 4sound på Landemærket i Lørdags og må indrømme at jeg var meget imponeret over deres nye setup. Jeg har ikke været de ri mange år, så jeg aner ikke hvornår de har rykket rundt, men nu kommer man ind til et lækkert setup med hovedtelefoner til alle instrumenter og udstyr man rent faktisk kan rode med, uden at skulle finde ud af hvordan det skal sættes op for at få lyd.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes også, deres nye indretning er pissefed - jeg tror de fik det lavet sidste sommer.

Sidst jeg var der fik jeg en større rundvisning af Christian Pedersen. Det er fedt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hele deres 303, 808, 909 setup er for sjovt at stå med. Yup, det er fedt.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Ja, det er blevet en rigtig fin butik.
Nobody noes.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Var der sidste år, ville gi dem en chance efter flere års pause. Halvdelen af det begrænsede udvalg af hovedtelefoner virkede ikke, præcis som "normalt", gad derfor heller ikke brokke mig over det, for de syntes jo tydeligvis selv det er OK. Bestilte på trods af dette yderligere en video-mic , som sædvanligt ikke på lager trods en del af sortimentet, blev så lovet den på få dage, hvilket endte op op med 2-3 uger, manglende tilbagemeldinger, og alskens irritation og bøvl, præcis som "normalt, fortrød virkelig jeg gav det en chance igen
/Dub

Nyt svar