Desktop stands til monitors

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Desktop stands til monitors

Indlæg af Peter »

Det er lykkedes mig, at overbevise kærsten om, at det er super fedt med basstraps I soveværelset, så det har jeg brugt weekenden på at bygge. Det har gjort en fantastisk forskel i rummet, og pludseligt er det tydeligt, at høre bassen som et mono instrument i sweetpoint'et.

Nu kigger jeg så på de lidt mindre ting og vil gerne høre råd og erfaringer fra jer.

Lige nu står mine monitors på en bunke tykke romaner, og det lyder sådan set fint. Det ser knapt så godt ud. Er der noget at vinde ved at købe et par IsoAcoustics standere? Eller spare pengene og fylde et par rør med sand, og virker de efter hensigten?

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg hørte dem et enkelt sted og der virkede det godt nok, vidste ikke forplantninger til bordet kan betyde så meget, eller hva det nu er de løser...

Jeg køber dem helt klart selv når jeg lige får mobiliseret mig.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg bruger Argon Damping Feet fra hifi klubben. De hed vist Valhalla VTFeet for ~10 år siden.
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hoj ... mpefodder/

Jeg bruger deres Dali spikes til min subwoofer, som står på nogle fliser fra silvan e.l. (jeg har gulvtæppe).

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Christoffer I. N. skrev:Jeg bruger Argon Damping Feet fra hifi klubben. De hed vist Valhalla VTFeet for ~10 år siden.
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hoj ... mpefodder/

Jeg bruger deres Dali spikes til min subwoofer, som står på nogle fliser fra silvan e.l. (jeg har gulvtæppe).
Hvad står dine monitors på for at få dem op i højden?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Har brugt IsoAcoustics i nogle år nu, og har aldrig planer om at undvære dem. Brugte skum-dimser før, og skiftet gav mine monitors 10% ekstra! (har ingen data som understøtter min påstand). Jeg synes det giver god bang for the buck, men det kan være det afslører nogle andre ting som skal rettes (det stopper sjældent :-P)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Peter skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg bruger Argon Damping Feet fra hifi klubben. De hed vist Valhalla VTFeet for ~10 år siden.
https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hoj ... mpefodder/

Jeg bruger deres Dali spikes til min subwoofer, som står på nogle fliser fra silvan e.l. (jeg har gulvtæppe).
Hvad står dine monitors på for at få dem op i højden?
Noget hjemmebikset træ-stander. Har længe haft en idé om at bygge en solid træ"kasse" som fyldes med sand, med monitors ovenpå, stadig med damping feet.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Mine dynaudio har VFeet i bunden, men købte sidste år isoAcoustics for at få dem op i hovedhøjde, da jeg købte nyt bord.

Det gør en stor forskel at få dem op i højden, men det er ikke lykkedes mig at få dem til at stå symmetrisk. Det er som om det ene stativ tilter til venstre. De pynter ikke i sig selv, og det at de ikke kan stå snorlige hjælper ikke min OCD :)
skriver noder

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ethan Winer påstår hårdnakket at afisoleringsfødder til højttalere ingen forskel gør. Desværre er hans praktiske forsøg alt for upræcise efter min mening.

Jeg er overbevist om at jeg kan høre en forskel, når jeg har testet med fx VTFeet eller Sorborthan, men jeg har ikke målt efter.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg har VTFeet under mine monitors og jeg kunne decideret mærke en forskel i vibrationer når jeg rørte på mine stativer, før jeg fyldte dem med sand. Har ikke prøvet efter jeg har fyldt sand i.

Super uvidenskabeligt, men der var helt klart en forskel.

Medlemsavatar
mica
Medlem
Indlæg: 1046
Sted: København

Indlæg af mica »

SÆLGER MACBOOK PRO 2017!

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Tænker også, at det gør en forskel. Om forskellen er markant større ved en DIY løsning eller en købe løsning er svær at gennemskue uden, at kunne teste.
Men nu har jeg købt et par isoacoustics, så om jeg høre om det er bedre end min bunke romaner med overskårne squashbolde mellem bog og monitor.

Synes dog den "zaor miza" Mica linker til er betydelig pænere at se på, og på en måde ser den også lidt mere effektive ud, men well, nu er den isoacoustics standeren købt

Nyt svar