DDMf PluginDoctor - find ud af hvad dine plugins (og hardware!) gør ved lyden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

DDMf PluginDoctor - find ud af hvad dine plugins (og hardware!) gør ved lyden

Indlæg af MrBacon »

Jeg er ret glad for DDMf's IIEQ Pro og så, at de har lavet et nyt plugin - plugindoctor, der ser super interessant ud. Har ikke leget med det endnu.

https://ddmf.eu/plugindoctor/

Der er demo til både Windows og OSX.

Kode: Vælg alt

Plugindoctor fills a longstanding gap in the market: a cross-platform and cross-bitformat plugin analyzer for VST and AU plugins. Whether you are a plugin developer yourself who wants to thoroughly test the audio quality of your latest and greatest product, or a power user who wants to understand in more detail what exactly a specific plugin is doing to your precious audio material, Plugindoctor will help you find out!

Features:

    Highest quality, double precision FFT engine, independent stereo channel analysis
    Linear analysis: magnitude and phase response using delta or random input signal
    Harmonic analysis: highly accurate frequency response analysis to a sinusoidal input signal. Input strength and frequency can be varied for THD/THD+N calculation. Switchable intermodular distortion modus.
    Oscilloscope: watch what happens to a sinusoidal input signal in real time.
    Dynamics: use a ramping signal to test compression or expansion, or an attack-release signal to check your compressor’s attack and decay curves.
    Performance: how many milliseconds are really spent in your plugin’s audio processing callback (as a function of buffer size)
    Freely resizable user interface
    Three quality settings, corresponding to three different FFT buffer sizes
    Storage option of curves in Linear and Harmonic analysis mode for easy comparison of settings or of different plugins
    Built-in screenshot function
    Comes as a 32 and a 64 bit executable
    Can load VST and (on Mac) AU effect plugins

If you’ve been looking for an all-encompassing plugin analyzer, this is it. A free demo is available, with an occasional processing interruption and a limitation of one plugin per session.
Senest rettet af MrBacon fre 15. jun 2018 17:11, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har hentet demoen for et stykke tid siden, men jeg har stadig ikke fået prøvet den. Det ser meget nyttigt ud.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Den er virkeligt fed for en pluginudvikler, så den kommer jeg til at bruge lidt mere i fremtiden. Jeg har lige udsat min DIY kompressor for testen, og den viste rigtigt godt hvad jeg forventede at se, men på en super responsiv og praktisk måde.

PS: Demoversionen er ikke så crippled at det forhindrer én i at få et godt indtryk af den.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak, meget interessant. Bruger selv Spectre til at analysere med.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Er det denne Holger https://spectre.aurchitect.com/?

Det er vel lidt noget andet eller?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Er det denne Holger https://spectre.aurchitect.com/?

Det er vel lidt noget andet eller?
Det er det program, ja.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Købt! 155 kr. for noget der rammer mit behov så godt er sgu iorden.

Okay, den sidste email med selve download linket dukkede aldrig op, så nu har jeg skrevet en support besked til dem. Det er nok bare en teknisk fejl. De virker jo legit, og jeg kan jo bare bruge demoen indtil da.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Smittefar skrev:Er det denne Holger https://spectre.aurchitect.com/?

Det er vel lidt noget andet eller?
Joh, men til at analysere ting i detaljer er det også ganske effektivt.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ahh, mailen med download linket var i gmail's anden spam folder. Fedt med adskillige spam foldere, google. Det er meget nemmere. :doh:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Synes det er rart med en stand-alone også til Mac, ellers er der vist Christian Budde’s VST Plugin Analyser, som er gratis men kun til PC.

Ud over Impulse Response, har seneste PDoc nu også mulighed for hardware roundtrip, så overskriften skal vist rettes:)

Joachip skrev:Ahh, mailen med download linket var i gmail's anden spam folder. Fedt med adskillige spam foldere, google. Det er meget nemmere.
DDMF udsender vist ikke mails mht. updates, så vær evt. obs. på splash med info når man åbner programmet og er on-line. Hos mig vises beskeden kun een gang og ikke igen.

–siden v1.0.6 har jeg haft et issue med PNG export på Retina, hvor plottet bliver skaleret op, men det virker fint nok fra en anden type skærm. Har orienteret DDMF/Christian men det lader ikke til at være blevet rettet endnu.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"


Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Holger skrev:Købt
på afbetaling? :-) ej den er da fed til prisen, og jeg fornemmer der kommer endnu flere features med tiden.

Et par ting som jeg først opdagede senere:

Zoom:
På vinduet kan man forstørre ved at trække et udsnit med musen, og klikke et vilkårligt sted for at nulstille igen.

Flere instanser:
Hvis man dublerer App’en, kan man have flere kørende på samme tid. F.eks. Mag/Phase.



Er der evt. nogen som kan hjælpe mig lidt:

Hvad er det kvantiserede test-signal udtryk for i forhold til båndbredden?
F.eks. ved SR 44.1 kHz bliver et 50Hz signal omregnet til 48,45 Hz, og ved SR 48 kHz ændres test-frekvensen til 49,80 Hz. Hvordan hænger det sammen??

Og mht. Performance sektionen, fatter jeg ikke rigtig hvordan man bedst muligt aflæser plottet.
Buffer-str. er bestemt til 16384 samples, og y-aksen viser milli-sek. Vil det sige at jo mere delay -eller beregnings tid der anvendes på een buffering, dets mere belastning på CPU?
Nogle plug-ins har større udsving end andre, dvs. flere ‘spikes’ på tidslinjen men bruger mindre tid sammenlignet.
Hvad kigger man efter, jævn performance eller korteste tid. Hvad er bedst??
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Fabian skrev:Ud over Impulse Response, har seneste PDoc nu også mulighed for hardware roundtrip, så overskriften skal vist rettes:)
Havde jeg slet ikke set - har rettet til!

Nyt svar