Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Re: Mit navn er Morten

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev:Sooooooo.. hvordan gik det? :-D
Det gik sgu ok. Selvfølgelig en del hickups som en detaljerytter og sygelig perfektionist som mig vælger at fokusere på, men alt i alt er jeg tilfreds.

Jeg havde dog en KÆMPE krise fredag morgen. Havde egentlig besluttet mig for at lade det ligge og så chille fredag, men fik alligevel lige en impuls der drev mig til knapperne og F.U.C.K. :censored: :censored: :censored: - Alle mine beats på Rytm var helt ødelagte. Lydene var blevet blanded sammen. Det tog mig lidt tid at opdage at de alle havde fået tildelt det samme kit, så de havde de samme lyde, og løsningen var at loade de kits der nu hørte til, men inden da havde jeg brugt en time på at gå i gang med at genskabe lydene, så jeg endte med selv at fucke det lidt op. Katastrofen drev dog over da jeg fandt ud af det med kits, men chokket fulgte mig resten af dagen, var helt hylet ud af den.

Er også lidt ærgerlig over at jeg ikke stolede på min intuition og fik smidt de f*cking inears i som jeg havde købt til lejligheden, kunne simpelthen ikke høre nuancer tydeligt nok, trods gode monitor forhold på scenen. Fuckede det sidste nummer lidt op. Ikke nogen synkroniseringsproblemer, men det lød ikke som planlagt. Desuden er der lidt rigeligt rum på nogle ting undervejs, men det kunne have været meget værre.
Lesson learned :) (Hvilket selvfølgelig også er meget godt).

MEN, jeg fik sgu optaget det hele, to kameraer +4 spors audio (Main+mic) og så har jeg lidt klips skudt på mobil fra folk i lokalet, så der er en hel del fornuftigt materiale at arbejde med.

Havde købt to Yi 4K (det ene en 2'er, det andet et PLUS) og der kom faktisk væsentligt bedre billedkvalitet ud af det end jeg forventede. Er gået i gang med at klippe det i Davinci Resolve. Det kører lidt tungt på min laptop med to 40 minutters klip i 2.7k, men ikke noget der ikke er til at arbejde med. Og damn, må sgu godt nok erkende at HitFilm Express er ude til fordel for Davinci :shock:

Så, bottom line: Jeg er ret sikker på vi får noget godt promo materiale ud af det, som vi kan være stolte af og bruge til bookere og lignende. Det er i hvert fald det mest gennemarbejdede output vi har til dato.

Nåe ja, fik også mødt lidt forskellige folk bagefter, så det var nice.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er ikke helt med på hvordan fejlen på Rytm opstod, men dejligt du fandt ud af fikse det. :) Den der følelse af "panik" der påvirker én resten af dagen er forfærdelig. Godt at du havde en god afslutning på dagen. Glæder mig til at se noget video. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Alt for typisk at det skal fucke kort inden man skal optræde! Men godt at du fik det fikset. Glæder mig meget til at se og høre resultatet.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Jeg er ikke helt med på hvordan fejlen på Rytm opstod, men dejligt du fandt ud af fikse det. :) Den der følelse af "panik" der påvirker én resten af dagen er forfærdelig. Godt at du havde en god afslutning på dagen. Glæder mig til at se noget video. :)
Jeg ved godt nu hvad der skete, men det er lidt lakrids at forklare. Det er dog en bug som jeg skal være opmærksom på fremover og relaterer til at gemme beats.
AvS skrev:Alt for typisk at det skal fucke kort inden man skal optræde! Men godt at du fik det fikset. Glæder mig meget til at se og høre resultatet.
Ja, det er åbenbart ikke meningen at jeg skal være forberedt i god tid. Sådan har det været hele mit liv. Den ene gang i folkeskolen hvor jeg skrev en stil færdig i god tid, der fik jeg en total lorte karakter, og sådan har det været i mange andre tilfælde, inklusiv Spot panik :-D

Er ved at eksportere nu, så håber det kommer op i løbet af i eftermiddag.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Yiaaaii, video endelig oppe efter to fejl bounces og en helvedes lang upload tid :-D

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=76497

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Morten B skrev:
Fedt !

Fik mig sådan til at tænke på “Flat beat” med Mr. Oizo.

Bare i en futuristisk udgave :dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Mine naboer har valgt hhv at klippe hæk og klippe græsplæne.

Så jeg har spillet techno for dem.

Jeg undlod dog at gå ud og losse til skraldespanden og pisse på vejen, så det var ikke helt som Distortion.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Max ondt! :jam:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jenkins skrev:Fedt !

Fik mig sådan til at tænke på “Flat beat” med Mr. Oizo.

Bare i en futuristisk udgave :dollargrin:
Ha ha, ok, den reference var ikke lige bevidst fra min side :-D
SustainerPlayer skrev:Fedt. Mine naboer har valgt hhv at klippe hæk og klippe græsplæne.

Så jeg har spillet techno for dem.

Jeg undlod dog at gå ud og losse til skraldespanden og pisse på vejen, så det var ikke helt som Distortion.
Ha ha, that's the spirit. Du kan jo gå over og pisse i den nyklippede hæk når de er færdige, bare lige for at markere.
AvS skrev:Max ondt! :jam:
Ja, den er lidt krabads :-P

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Lejer med lidt ny lyd:


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Har haft den sygeste formiddag :shock:

Har ikke lavet andet end at snakke i telefon og skrive med bookere, og har fået lukket 2 gigs som har været på tegnebrættet i et stykke tid, samt blevet kontaktet af to andre bookere, så alt i alt 4 gigs i hus siden kl. et-eller-andet i morges :party:

Såe, jeg smutter lige til Italien og Luxembourg til September :peace: :banan:

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Sådan, Morten !

Tillykke, hvis hvis man siger det :lol:

Tænker dette også er grundet din egen dedikation og godt arbejde :D

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Fedt! Tillykke!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jenkins skrev:Sådan, Morten !

Tillykke, hvis hvis man siger det :lol:

Tænker dette også er grundet din egen dedikation og godt arbejde :D
Tak, det siger man da i hvert fald i min verden. Ja, har selvfølgelig selv en del af skylden, men det er dejligt når hårdt arbejde begynder at give pote :)
lakris skrev:Fedt! Tillykke!
Tusind tak :)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Dejligt :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kæft hvor sejt! Og fuld fortjent, hvis man kan sige det. Tillykke. Hvornår spiller du i Kbh så? :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Morten B skrev:
Jenkins skrev:Sådan, Morten !

Tillykke, hvis hvis man siger det :lol:

Tænker dette også er grundet din egen dedikation og godt arbejde :D
Tak, det siger man da i hvert fald i min verden. Ja, har selvfølgelig selv en del af skylden, men det er dejligt når hårdt arbejde begynder at give pote :)
Det var også en mærkelig formulering jeg fik fremskrevet der. Beklager hvis den blev opfanget semi/fuld negativt. Var den bestemt ikke :!:

Så, stort tillykke med dit gode arbejde :thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev:Har haft den sygeste formiddag :shock:

Har ikke lavet andet end at snakke i telefon og skrive med bookere, og har fået lukket 2 gigs som har været på tegnebrættet i et stykke tid, samt blevet kontaktet af to andre bookere, så alt i alt 4 gigs i hus siden kl. et-eller-andet i morges :party:

Såe, jeg smutter lige til Italien og Luxembourg til September :peace: :banan:
Yeaaah!!! :banan: :banan: :banan: :banan: :banan:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Kæft hvor sejt! Og fuld fortjent, hvis man kan sige det. Tillykke. Hvornår spiller du i Kbh så? :)
Når du skaffer mig et gig :-D :thumbup: :jam:
Jenkins skrev:
Morten B skrev:
Jenkins skrev:Sådan, Morten !

Tillykke, hvis hvis man siger det :lol:

Tænker dette også er grundet din egen dedikation og godt arbejde :D
Tak, det siger man da i hvert fald i min verden. Ja, har selvfølgelig selv en del af skylden, men det er dejligt når hårdt arbejde begynder at give pote :)
Det var også en mærkelig formulering jeg fik fremskrevet der. Beklager hvis den blev opfanget semi/fuld negativt. Var den bestemt ikke :!:

Så, stort tillykke med dit gode arbejde :thumbup:
Det blev overhovedet ikke opfattet negativt. Jeg prøvede selv at køre en joke på den, men det gik vist galt, ha ha :lol:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Super flot morten! :-) enig i at det er produktet af egen dedikation! Set fra sidelinjen er det måske værd at nævne at en manager (eller sej bedre halvdel) kunne være god at have til business delen (salg/booking, forhandling, strategi og coaching). Det bliver hårdt for dig, både at skulle være business man og musiker. Og nu har du godt fat i den ene del. Glæder mig virkeligt på dine vegne!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev:Super flot morten! :-) enig i at det er produktet af egen dedikation! Set fra sidelinjen er det måske værd at nævne at en manager (eller sej bedre halvdel) kunne være god at have til business delen (salg/booking, forhandling, strategi og coaching). Det bliver hårdt for dig, både at skulle være business man og musiker. Og nu har du godt fat i den ene del. Glæder mig virkeligt på dine vegne!
Tak homie :thumbup:

Du har helt ret mht. en manager del. Jeg har også undersøgt mulighederne for at blive en del af et bureau, men jeg skal være lidt længere i processen før det giver mening. De bureauer man kan betale sig fra er som regel et stort hustle.

Optimalt set havde jeg en i mit eget netværk jeg kunne lave et samarbejde med, men har ikke lige fundet den person endnu :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kommer vel forhåbentligt inden længe :-)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Lidt opdateringer i studiet:

Fik simpelthen nok i går af at være tvunget til at lave krumspring når jeg indspiller, så kørte til Aarhus for at hente en Scarlett Octopre. Nu kan jeg indspille alle de kanaler jeg har (12+ noget FX når jeg får ny mixer i modularen) med direkte monitoring.
Før benyttede jeg overbridge med Analog Rytm til et par kanaler, men så kunne jeg ikke monitorere da der af gode grunde er væsentligt mere latency på, plus at jeg manuelt skulle aligne ting bagefter osv. - BØVL! :nono:

En anden større ændring er at jeg forlader Ableton Live til hardware indspilninger. Hos mig bliver projekterne simpelthen for tunge når der er mange store filer, hvilket der jo er når man indspiller 12+ tracks på 8-10 minutter.
Det er en tanke jeg længe har gået med, og har faktisk tænkt at jeg skulle tilbage på Cubase, men det er bare lidt dyrt og vil heller bruge de penge på noget andet. Studio One blev jeg aldrig helt venner med, specielt editering synes jeg er noget værre hak, selvom programmet har rigtig mange fede features og kører godt.
Har prøvet reaper af i flere omgange, men synes det var lidt kluntet, specielt midi delen. Gav det dog en chance til i går og efter et par tutorials og lidt manual læsning er jeg sgu blevet ret hooked på det. Det kører super smooth og med et imponerende lavt CPU brug (Sammenlignet med Ableton hos mig). Tror godt jeg kunne lande der for et stykke tid, altså til live optagelser og mixning :) - Og 60$ er da til at arbejde med.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

To dage med Reaper og jeg er helt solgt :kissass:

Damn det kører smooth. Har haft et enkelt plugin relateret crash, men det plugin har jeg også oplevet crasher Ableton, så det tillægger jeg ikke større værdi.

Reaper kan customizes af helvedes til, hvilket også godt kunne være en ulempe, men det oplever jeg ikke. Har bl.a. lige sat zoom funktionerne op så de føles mest naturligt for mig, det var en befrielse.

Load af plugins fungerer også super godt, og man kan frit kopiere mellem kanaler, det er der ikke noget nyt i, men noget jeg synes er super fedt er genveje til disabling osv.
Holder man shift+venstre mus, så muter du pluginnet. Alt+venstre mus, så fjerner man pluginnet helt. SImpelt klik åbner pluginnet. Det giver et hurtigt workflow.

Også sends er ret fede. Man opretter en send forbindelse ved at klikke og holde musen nede i et ledigt send slot på kanalen, og så bare trække hen til den fx bus man ønsker. Virkelig godt tænkt.

Om nogle af disse features er til stede i andre DAWs ved jeg ikke, men de er i hvert fald implementeret godt i Reaper.

Nyt svar