HALION 6 Tråden :-)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Nordjylland

Re: HALION 6 Tråden :-)

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 19:22

Electronic Musician Editors' Choice Award for HALion 6 2018 :-D

Velfortjent!!!

https://www.steinberg.net/en/newsandeve ... -4594.html
Cubase 9.5 pro
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

HALION 6 50 pct off

Indlæg Skrevet: 14. feb 2018, 13:50

celebrating this Valentine’s Day by offering you 50% off HALion 6 andHALion Sonic 3*! 

You're going to love the massive choice of state-of-the-art and deep-sampled instruments, cutting-edge synthesizer sounds and advanced sound design tools. Grab your update, upgrade or full version of HALion or HALion Sonic by February 19, 2018, and save big!

This time-limited special offer is available through the Steinberg Online Shop and all participating authorized Steinberg dealers**. Visit our promotional website, select your product and enter the following coupon code in the shopping cart:

VALENTINE2018
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 14. feb 2018, 14:15

Orh også på de gode upgrade-priser. Godt tilbud!
Brugeravatar
Tweed
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 14. feb 2018, 16:01

I skal lige huske at skrive "VALENTINE2018" i apply coupon. Jeg har lige købt opgradering for 350 kroner :-D
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 14. feb 2018, 16:19

:shock: :shock: :shock:
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 16. maj 2018, 16:28

Nogen der har styr på hvilken stretch mode der er den bedst-lydende? I sample oscillatoren vælger jeg Extreme under Quality. Den lyder ihvertfald bedre end Standard. Jeg studser bare over, at man har en "Best" OG "Extreme" algoritme.
Den har vel ikke direkte indvirkning på Audio Warp, som også lyder forskelligt afhængigt om man vælger Solo eller Music mode, og hvor meget man finpudser i Solo mode, men indirekte må "lyden" af det ene valg påvirke det andet.

Lidt af et off-topic spørgsmål, men hvis jeg installerer Cubase 9.5 og warper med det indbyggede pitch/timestretch, bliver det så identisk med mit resultat i Halion? Bliver måske svær at svare konkret på, nu man har mulighed for at stille %-vis på Speed, justere Grain Size, Formants m.m. i Halion..
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. maj 2018, 19:17

Christoffer I. N. skrev:Nogen der har styr på hvilken stretch mode der er den bedst-lydende? I sample oscillatoren vælger jeg Extreme under Quality. Den lyder ihvertfald bedre end Standard. Jeg studser bare over, at man har en "Best" OG "Extreme" algoritme.
Den har vel ikke direkte indvirkning på Audio Warp, som også lyder forskelligt afhængigt om man vælger Solo eller Music mode, og hvor meget man finpudser i Solo mode, men indirekte må "lyden" af det ene valg påvirke det andet.

Lidt af et off-topic spørgsmål, men hvis jeg installerer Cubase 9.5 og warper med det indbyggede pitch/timestretch, bliver det så identisk med mit resultat i Halion? Bliver måske svær at svare konkret på, nu man har mulighed for at stille %-vis på Speed, justere Grain Size, Formants m.m. i Halion..

Du har jo flere kvalitets mode, hvilket kan lempe på Cpu, men også skabe et bedre resultat når du mixer flere instrumenter. Enkeltvis lyder Extreme bedre, men ikke altid i sammenhæng. :wink:

Mht. til pitch/timestretch... jeg følger lige op på det når jeg har bedre tid :-D
Cubase 9.5 pro
Brugeravatar
mcpersso
Producer
Producer
Sted: Jylland

Indlæg Skrevet: 26. maj 2018, 09:26

Er der nogen der ved om man kan lave interface større ? Har fået en 4K skærm.
mvh

Peter Persson
--------------------------------------
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 26. maj 2018, 22:00

mcpersso skrev:Er der nogen der ved om man kan lave interface større ? Har fået en 4K skærm.

Hey :-)

Tænker du på opløsningen..eller?

For du kan jo trække den ud så den fylder hele skærmen :-D
Cubase 9.5 pro
Brugeravatar
mcpersso
Producer
Producer
Sted: Jylland

Indlæg Skrevet: 27. maj 2018, 22:08

stralner skrev:
mcpersso skrev:Er der nogen der ved om man kan lave interface større ? Har fået en 4K skærm.

Hey :-)

Tænker du på opløsningen..eller?

For du kan jo trække den ud så den fylder hele skærmen :-D

Jeg tænker på både tekst og grafik.
mvh

Peter Persson
--------------------------------------
Jens Kristian
Ass. tekniker
Ass. tekniker
Sted: Nykøbing Mors

Indlæg Skrevet: 30. maj 2018, 19:03

Nogen der ved hvor man kan købe/skaffe fede presets til HaLion 6

mvh JK
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 30. maj 2018, 19:10

Jens Kristian skrev:Nogen der ved hvor man kan købe/skaffe fede presets til HaLion 6

mvh JK

Hvad søger du?
Cubase 9.5 pro
Brugeravatar
danstanley
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Frederikshavn

Indlæg Skrevet: 30. maj 2018, 19:12

Simon Stockhausen har lavet noget, købte et patch library af ham i sin tid.
Jens Kristian
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 30. maj 2018, 19:15

Hej

Jo lige nu er det jo den synth lyd fra Afrika (Nanna) tror den er fra en EMU Emulator 1 eller 2 ... men ellers gerne noget dejligt brugbart synth lyde og keyboard lyde ...

MVH JK
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 30. maj 2018, 19:44

Jens Kristian skrev:Hej

Jo lige nu er det jo den synth lyd fra Afrika (Nanna) tror den er fra en EMU Emulator 1 eller 2 ... men ellers gerne noget dejligt brugbart synth lyde og keyboard lyde ...

MVH JK

Jeg vil ikke bruge meget tid på at fortælle at Halions i forvejen massive bibliotek, indeholder alt hvad jeg kan komme i tanke om til at lave de presets.

Men måske kan jeg smide lidt op af mit eget når jeg får det hele sat op igen ( er ved at flytte). Der ER ikke meget derude desværre. Men det skyldes jo at Halion er et køkken med alle ingredienserne, men alle retterne står ikke nødvendigvis klar :wink:

Det vi laver holder vi lidt for os selv tror jeg. Men som sagt har jeg et par ting som er lavet ud af std. elementer og er derfor nemt at dele med i andre...det får jeg lige gjort :-D
Cubase 9.5 pro
Jens Kristian
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 30. maj 2018, 20:19

Det ville være lækkert at ku bytte lidt rundt, også for at lære mere osv..:) super godt .. glæder mig til at høre
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 30. maj 2018, 23:30

Tænkte egentlig på om du er opmærksom på, at hypnotic dance/tribewerk og symphonic orkerster faktisk er udvidelser til Halions i forvejen massive bibliotek?
Cubase 9.5 pro

Tilbage til "Computer & Software"