HALION 6 Tråden :-)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Re: HALION 6 Tråden :-)

Indlæg af stralner »

Electronic Musician Editors' Choice Award for HALion 6 2018 :-D

Velfortjent!!!

https://www.steinberg.net/en/newsandeve ... -4594.html
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

celebrating this Valentine’s Day by offering you 50% off HALion 6 andHALion Sonic 3*! 

You're going to love the massive choice of state-of-the-art and deep-sampled instruments, cutting-edge synthesizer sounds and advanced sound design tools. Grab your update, upgrade or full version of HALion or HALion Sonic by February 19, 2018, and save big!
 

This time-limited special offer is available through the Steinberg Online Shop and all participating authorized Steinberg dealers**. Visit our promotional website, select your product and enter the following coupon code in the shopping cart:



VALENTINE2018
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Orh også på de gode upgrade-priser. Godt tilbud!

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

I skal lige huske at skrive "VALENTINE2018" i apply coupon. Jeg har lige købt opgradering for 350 kroner :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:shock: :shock: :shock:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen der har styr på hvilken stretch mode der er den bedst-lydende? I sample oscillatoren vælger jeg Extreme under Quality. Den lyder ihvertfald bedre end Standard. Jeg studser bare over, at man har en "Best" OG "Extreme" algoritme.
Den har vel ikke direkte indvirkning på Audio Warp, som også lyder forskelligt afhængigt om man vælger Solo eller Music mode, og hvor meget man finpudser i Solo mode, men indirekte må "lyden" af det ene valg påvirke det andet.

Lidt af et off-topic spørgsmål, men hvis jeg installerer Cubase 9.5 og warper med det indbyggede pitch/timestretch, bliver det så identisk med mit resultat i Halion? Bliver måske svær at svare konkret på, nu man har mulighed for at stille %-vis på Speed, justere Grain Size, Formants m.m. i Halion..

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Nogen der har styr på hvilken stretch mode der er den bedst-lydende? I sample oscillatoren vælger jeg Extreme under Quality. Den lyder ihvertfald bedre end Standard. Jeg studser bare over, at man har en "Best" OG "Extreme" algoritme.
Den har vel ikke direkte indvirkning på Audio Warp, som også lyder forskelligt afhængigt om man vælger Solo eller Music mode, og hvor meget man finpudser i Solo mode, men indirekte må "lyden" af det ene valg påvirke det andet.

Lidt af et off-topic spørgsmål, men hvis jeg installerer Cubase 9.5 og warper med det indbyggede pitch/timestretch, bliver det så identisk med mit resultat i Halion? Bliver måske svær at svare konkret på, nu man har mulighed for at stille %-vis på Speed, justere Grain Size, Formants m.m. i Halion..
Du har jo flere kvalitets mode, hvilket kan lempe på Cpu, men også skabe et bedre resultat når du mixer flere instrumenter. Enkeltvis lyder Extreme bedre, men ikke altid i sammenhæng. :wink:

Mht. til pitch/timestretch... jeg følger lige op på det når jeg har bedre tid :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Er der nogen der ved om man kan lave interface større ? Har fået en 4K skærm.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

mcpersso skrev:Er der nogen der ved om man kan lave interface større ? Har fået en 4K skærm.
Hey :-)

Tænker du på opløsningen..eller?

For du kan jo trække den ud så den fylder hele skærmen :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

stralner skrev:
mcpersso skrev:Er der nogen der ved om man kan lave interface større ? Har fået en 4K skærm.
Hey :-)

Tænker du på opløsningen..eller?

For du kan jo trække den ud så den fylder hele skærmen :-D
Jeg tænker på både tekst og grafik.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Default avatar
Jens Kristian
Medlem
Indlæg: 151
Sted: Nykøbing Mors

Indlæg af Jens Kristian »

Nogen der ved hvor man kan købe/skaffe fede presets til HaLion 6

mvh JK
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jens Kristian skrev:Nogen der ved hvor man kan købe/skaffe fede presets til HaLion 6

mvh JK
Hvad søger du?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Simon Stockhausen har lavet noget, købte et patch library af ham i sin tid.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Default avatar
Jens Kristian
Medlem
Indlæg: 151
Sted: Nykøbing Mors

Indlæg af Jens Kristian »

Hej

Jo lige nu er det jo den synth lyd fra Afrika (Nanna) tror den er fra en EMU Emulator 1 eller 2 ... men ellers gerne noget dejligt brugbart synth lyde og keyboard lyde ...

MVH JK
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jens Kristian skrev:Hej

Jo lige nu er det jo den synth lyd fra Afrika (Nanna) tror den er fra en EMU Emulator 1 eller 2 ... men ellers gerne noget dejligt brugbart synth lyde og keyboard lyde ...

MVH JK
Jeg vil ikke bruge meget tid på at fortælle at Halions i forvejen massive bibliotek, indeholder alt hvad jeg kan komme i tanke om til at lave de presets.

Men måske kan jeg smide lidt op af mit eget når jeg får det hele sat op igen ( er ved at flytte). Der ER ikke meget derude desværre. Men det skyldes jo at Halion er et køkken med alle ingredienserne, men alle retterne står ikke nødvendigvis klar :wink:

Det vi laver holder vi lidt for os selv tror jeg. Men som sagt har jeg et par ting som er lavet ud af std. elementer og er derfor nemt at dele med i andre...det får jeg lige gjort :-D
Cubase 11 pro

Default avatar
Jens Kristian
Medlem
Indlæg: 151
Sted: Nykøbing Mors

Indlæg af Jens Kristian »

Det ville være lækkert at ku bytte lidt rundt, også for at lære mere osv..:) super godt .. glæder mig til at høre
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Tænkte egentlig på om du er opmærksom på, at hypnotic dance/tribewerk og symphonic orkerster faktisk er udvidelser til Halions i forvejen massive bibliotek?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Dejlig udvidelse til Halion, nu håber jeg bare de også kommer med den fulde version af Olympus :-D


Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg skal nok lige få gloet Simons 20 minutters gennemgang igennem igen, så det kan være svaret gemmer sig der, men here goes:
Nogen der ved hvilken FFT size/hvor mange samples hver frame/table er, i de wavetables man kan eksportere fra Halion? Outputter Halion kun 1 størrelse wavetables, eller kan det ændres? FFT size kan ændres på import, jævnfør manualen:
https://steinberg.help/halion/v6/en/hal ... tml?hl=fft

Det kan så være at FFT size brugt ved import også er den der bruges ved export. Men hvad når man ikke ændrer på noget? Så må Halion vel have en standard size.. Gør mig gerne klogere, hvis I har dykket ned i det.
Stralner, de der Galbanum single cycles har mig bekendt en standard længde (f.eks. 256). Har ikke fået gloet hvad de er endnu.

Vender tilbage hvis jeg selv finder svar.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er jeg jo langt fra hjemmevant i Halion, men umiddelbart ligner det at man ikke som sådan kan eksportere wavetables fra Halion (som i Serum m.fl.), altså hvor man eksporterer alle single cycles i serie med hinanden, i den valgte FFT size.
Man kan gemme en wavetable som et .halpreset, til brug i Halion, men det er så det.


Delvist relateret, så ligner det dog også at Halion fint fatter at have forskellige window sizes imellem frames, det er da meget sejt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Stralner, de der Galbanum single cycles har mig bekendt en standard længde (f.eks. 256). Har ikke fået gloet hvad de er endnu.
Til de få Lydmaskine-brugere det måtte være relevant:
Galbanums specifikke "Architecture Waveforms 2010 Wavetable" er i 2048, som der står i "FolderInfo.txt" tekstfilerne i hver mappe. I denne Wavetable udgave er filerne fra hver mappe/kategori jo så allerede pakket sammen til 1 samlet wavetable, istedet for at man bygger selv.

Tilføjelse:
De Galbanum single cycles jeg har fra tidligere, i 32 bit, er også 2048 samples, i 96kHz mono. Byggede mig selv en 16 frames wavetable i Wavelab, og den loadede perfekt i Toybox Wavetable Basic (http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=79045)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tog så springet, her under BF-sale, til den fulde Absolute 4 istedet for bare Halion 6 ved at lægge 550 kr oven i :)

https://new.steinberg.net/absolute/

Samtlige 100GB er downloaded til eget back-up drev ,.. og licensen ligger nu på nøglen som jeg ønsker den ,... tror jeg nok :)

Længe siden jeg har rodet med Hal, Steinberg og Elicenser,... så lidt spørgsmål:


1. Ser det OK ud, og ka det virkelig være rigtigt at man på nøglen KUN kan se "Absolute Collection 4" og ikke de individuelle programmer som på iLOK ?

2. Skulle jeg være 100 pct klar til bare at køre de downloadede installationsfiler, straight forward, og uden bøvl, eller er der mere jeg skal "vide" ?

3. Ønsker på den stationære maskine at have selve programmerne på den lynhurtige NVME system-disk, men ALT content som hovedregel på et større seperat SSD drev, er dette en sund strategi ?

3a. Får jeg valget under installationen ? eller hvordan gribes det an ?

3b. Noget man skal passe på for ikke at forkludre installationen ?

3c. Kan man evt sprede det store indhold over flere prioriterede diske, uden bøvl med at tilgå og se ALT fra browseren samtidig ?

3d. Eller bør alt til f.eks. Halion, uanset hvor vigtigt det er, ligge samme sted, hvis man vil have samlet overblik og umiddelbar tilgængelighed ?
Vedhæftede filer
Capture6.JPG
Capture6.JPG (54.5 KiB) Vist 489 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:...

1: Jeg har selv kun individuelle produkter, men mener da at Korg Legacy Digital står som den bundle. Det giver fin mening at det står som bundlen.
2: Umiddelbart ja.
3: Sørg for at du har minimum 100 GB ledigt på dine drev inden du starter download. Min Halion download begyndte på mit systemdrev der i flere år har trængt til en udvidelse (for lille ssd købt dengang de stadig var ret dyre). Du kan vist nok bestemme download sti i steinberg downloaderen, men led lidt efter det.
Jeg er usikker på hvor meget du kan dele installationen op. Men du burde altså være rigeligt dækket ind med det hele på en stor ssd. Halion kræver ikke det vilde..

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:
DUBTEMPLE skrev:...

1: Jeg har selv kun individuelle produkter, men mener da at Korg Legacy Digital står som den bundle. Det giver fin mening at det står som bundlen.
2: Umiddelbart ja.
3: Sørg for at du har minimum 100 GB ledigt på dine drev inden du starter download. Min Halion download begyndte på mit systemdrev der i flere år har trængt til en udvidelse (for lille ssd købt dengang de stadig var ret dyre). Du kan vist nok bestemme download sti i steinberg downloaderen, men led lidt efter det.
Jeg er usikker på hvor meget du kan dele installationen op. Men du burde altså være rigeligt dækket ind med det hele på en stor ssd. Halion kræver ikke det vilde..
+1 :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

:dollargrin: Nyt til Halion :dollargrin:

Cubase 11 pro

Nyt svar