UAD Sattelite med Firewire

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

UAD Sattelite med Firewire

Indlæg af Macbane »

Hej :)

Jeg vil gerne igang med noget UAD, mit problem er at jeg skal have en ny computer(Mac) for at kunne køre med TB(Har en mac mini 2012 og kun en TB som bruges til skærmen). Derfor så jeg denne som et kompromis.

https://www.cyberfarm.dk/uad-2-satellit ... search=uad

Altså med firewire. Hvad har folk af erfaringer med UAD og firewire? Er det noget der kan gå an?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det kører perfekt hos mig - ovenikøbet med et langt Firewire kabel. Jeg har en Apollo og en Quad.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er der ikke to thunderbolt-porte så du kan daisy-chaine på de UAD?

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Jeg har læst at man ikke kan daisy-chaine det.

Dog skal jeg lige have tjekket ud om jeg kan få min skærm over på et usb til displayport ekstern video kort. Den vej rundt kan jeg få min TB port "tilbage". Mit største ønske er at få fingrene i deres lydkort.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

bemærk der er et par ting i forhold til latency og plugin count som er anderledes på firewire:
UAD skrev: (https://www.uaudio.com/blog/uad-2-satellite-basics-faq/)

What is the lowest hardware buffer setting I can use with UAD-2 Satellite for stable operation?

UAD-2 Satellite natively runs at a 512 sample buffer or higher. All FireWire DSP accelerators require a buffer limit to operate reliably; this is inherent in how fast data can be transferred over FireWire. In designing the UAD-2 Satellite driver, we were able to implement dynamic buffering that enables lowering the audio interface hardware buffer setting (128, 64, etc) while using UAD-2 Satellite at a higher setting. Specifically, when the hardware buffer is set lower than 512, UAD-2 Satellite continues to work at a 512 sample buffer — allowing for critical low latency tracking workflows. Note that UAD-2 Satellite plug-ins should not be placed on the input or master output path during tracking, to insure the lowest possible throughput latency when tracking. UAD-2 Satellite can, however, be used on reverb send/return tracks because, typically, those paths are not timing critical.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg kører med et via firewire og det kører perfekt. Du kan få "nul" latency hvis du kører via pcie eller TB, (dog bruges der enormt meget cpu dog), den feature findes ikke med FW løsningen.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Macbane skrev:Jeg har læst at man ikke kan daisy-chaine det.
Jeg vil ikke være påståelig :)

Men som jeg læser det, så skriver UAD her, at det kan man godt:

https://help.uaudio.com/hc/en-us/articl ... ction-Info

I afsnittet om mini-displayport skriver de, at mini-displayporten skal have et "lightning bolt" ikon - og det har displayporten på Mac Mini 2012.

Jeg kører selv mac mini 2012 -> Presonus Quantum -> Thunderbolt skærm via mini-displayporten uden problemer.

Så hvis det er noget, du gerne vil opnå, så skyd da lige UAD's support en mail om det? Eller hør din UAD-forhandler om du kan afprøve det?

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 398
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Virker også lidt dyrt. Synes jeg har set en del meget billige brugte FW modeller. Mener jeg solgte min FW quad for 1400.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Er der en særlig grund til at du ikke bare kan bruge hdmi udgangen til skærm?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Madelaire skrev:Er der en særlig grund til at du ikke bare kan bruge hdmi udgangen til skærm?
HDMI på Mac Mini 2012 kører kun 1080p imens mini-displayporten kører 2560 x 1600.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

SustainerPlayer skrev:
Madelaire skrev:Er der en særlig grund til at du ikke bare kan bruge hdmi udgangen til skærm?
HDMI på Mac Mini 2012 kører kun 1080p imens mini-displayporten kører 2560 x 1600.
Ja det er jo så lige det. Jeg sidder på samme maskine og klarer mig egentlig fint med de 1080p. Men det er også udelukkende musik der sker på den computer... så imo fint kompromis hvis man gerne vil have sin TB “tilbage”, afhængig af hvad trådstarter ellers laver på computeren.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Der er en TB sattelit sat til salg på DBA til 5.000, for dem af jer der er blevet småliderlige af at følge med her. 8 kerner.

https://www.dba.dk/uad-2-satellite-thun ... n=VersionA
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mayhaps. På min skærm er 1080p noget gniderfis.

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Jeg kører med en 34" LG skærm så 1920x1080 er alt for lavt. :)

Man kan jo altid prøve at daisy-chaine og så se hvad der sker. Men en usb til video adapter til 500,- er også en mulighed for optimal performance fra TB udgangen tænker jeg.

Jeg synes det er i overkanten at smide 5200 for sådan en firewire box, hvis jeg kan få en med integreret lydkort som denne. Den hører jeg kun godt om.

https://www.thomann.de/dk/universal_aud ... arch_prv_2

Tough choice.

For det ikke skal være nok, så er jeg kommet i tvivl om det er et bedre træk at opgradere mine speakers fra KRK VXT 6 til nogle BM5a MKiii. Jeg skal begge dele på sigt men kan ikke gøre begge dele samtidigt.

Men tak for alle inputs gutter. :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg kører både med thunderbolt og fireware enheder. Har FW i min Mac, men også kun en TB udgang, som jeg brugte til skærm - så måtte ud og købe en adapter (mener den kostede 1800kr) for at kunne få nok porte. Mener at TB satelitterne også har TB ud - det har deres Apollo (som jeg har) dog ikke - derfor adapter.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Macbane skrev:Men en usb til video adapter til 500,- er også en mulighed for optimal performance fra TB udgangen tænker jeg.
Jeg prøvede sådan en adapter inden jeg købte den jeg har nu, og det var ikke brugbart for mig - der var for lang latency på :?

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Jeg tænker bare at det der med du tilslutter skærm igennem en sattelite det må tage noget af "båndbredden" ?

Det kan jo være en mulighed med en sattelite hvis jeg får samme problem med adapteret til skærmen. Jeg skal teste det senere i dag.

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Nu fik jeg testet sådan en ekstern video adapter til 800,- fra startech og den gjorde signalet en anelse mere "muddy" og så lackede den tilpas meget til det blev irriterende.

Hmm..
Jeg kører både med thunderbolt og fireware enheder. Har FW i min Mac, men også kun en TB udgang, som jeg brugte til skærm - så måtte ud og købe en adapter (mener den kostede 1800kr) for at kunne få nok porte. Mener at TB satelitterne også har TB ud - det har deres Apollo (som jeg har) dog ikke - derfor adapter.
Har du modelnavnet på den "dims" til 1800,- som du har der virker? :)

Umiddelbart så er fordelen ved Apollo Twin og lign at du kan live tracke f.eks vokaler med uad plugs på. Det kan man ikke med en Sattelite. Min første tanke er "at det gør man, da bare efterfølgende?". Jeg synes bare at læse brugernes erfaringer siger at det ikke er det samme fordi converterne på deres lydkort kan et eller andet vildt fedt. Men om du kommer en LA2 kompressor på mens du optager eller efter du optager er vel et fedt? Hvad er jeres erfaringer?

Jeg synes også at forstå at rigtig mange har Satteliterne SAMMEN med et af deres lydkort for at få den ekstra CPU kraft.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er ingen forskel på at daisy-chaine og så bruge en hub. Det er jo stadig den samme port der anvendes.

T-bolt kan snildt trække både en skærm og lydkort i “båndbredden”.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Som jeg ser det skal jeg have fat i sådan en her(For at kunne bruge displayport til skærm, HDMI er lukket da APPLE har sat limit på 1920*1080)

https://www.computersalg.dk/i/1357627/s ... -2-docking

Alternativt kunne jeg så ikke købe denne:

https://www.computersalg.dk/i/3174298/a ... +2+Adapter

Som vil give mig adgang til TB 3 docks som er væsentligt billigere end TB 2 docks..

Så kunne jeg f.eks bruge denne dock.

https://www.computersalg.dk/i/1820237/s ... -3-dual-4k

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Yes, det er denne jeg bruger:
https://www.computersalg.dk/i/1182560/s ... x1182560-4

Den du linker til, til 1500kr burde dog gøre tricket, hvis du ikke skal bruge ethernet-port etc..

Ift at tage noget af båndbredden, tror jeg ikke du skal være nervøs - tror der skal ret mange UAD-kerner + skærm for at maxe ud :)

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Ok, de 2 TB indgange der er hvad har du sluttet til der? For at kunne bruge min højtopløslige skærm skal der være 3 af TB eller 2 TB og en DP port. :)

Den jeg linker til kræver du har en adapter til 422,- på så det giver 1900,-.

Nyt svar