TV som ekstern skærm ved producering

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

TV som ekstern skærm ved producering

Indlæg af MichaelHausted »

Hej Folkens!

Jeg mangler meget en ekstra skærm når jeg producerer, og jeg har forsøgt mig med en full HD 1080p skærm hvilket skuffede mig meget,
da der ikke er meget "plads" på skærmen. Jeg er derfor kommet frem til at jeg skal have en med 1440p opløsning, da jeg så vil kunne se flere spor
inde i min DAW som jeg ønsker. Men så er jeg i tvivl om min Acer Aspire bærbar kan følge med.

(model: https://www.pricerunner.dk/pi/27-443889 ... odukt-Info)

Den har desuden kun HDMI-stik indgang.

Jeg er nærmest ligeglad med selve kvaliteten af billedet, og kom til at tænke på om det er mindre krævende for en bærbar at trække et tv, og om det vil give mig den højere opløsning?

Håber i kan hjælpe :)

DBH Michael Hausted

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Geforce GTX 1050 kan trække op til 7680x4320@60Hz (det kan HDMI dog ikke - men burde køre 1440p fint hvis det er HDMI 1.3)

Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

Indlæg af MichaelHausted »

MrBacon skrev:Geforce GTX 1050 kan trække op til 7680x4320@60Hz (det kan HDMI dog ikke - men burde køre 1440p fint hvis det er HDMI 1.3)
Okay :) Tak for respons! Ved du om det vil påvirke ydeevnen betydeligt med en ekstern 1440p skærm? Og hvrodan ved jeg om det er 1.3 HDMI :D

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ydeevnen er (umiddelbart) den samme.

Hvis du gamer vil du nok få lidt lavere FPS end ved HD opløsning, men det betyder ingenting, når du laver musik. Det er kun krævende for grafikkortet (og ikke særlig meget medmindre det er spil).

Dit grafikkort understøtter HDMI 2.0 - du skal bare sørge for at skærmen og kablet understøtter mindst 1.3 (det gør det... 2.0 blev standard for flere år siden, så medmindre du køber noget gammelt og brugt er du ret sikker på at det er 2.0)

EDIT: husk din laptop skærm kun kører med HD opløsning, så du skal ikke regne med at have billede på laptop skærm + ekstern monitor samtidig (medmindre du kører efter laveste opløsning, og så er du jo lige vidt).

Medlemsavatar
MichaelHausted
Medlem
Indlæg: 82

Indlæg af MichaelHausted »

MrBacon skrev:Ydeevnen er (umiddelbart) den samme.

Hvis du gamer vil du nok få lidt lavere FPS end ved HD opløsning, men det betyder ingenting, når du laver musik. Det er kun krævende for grafikkortet (og ikke særlig meget medmindre det er spil).

Dit grafikkort understøtter HDMI 2.0 - du skal bare sørge for at skærmen og kablet understøtter mindst 1.3 (det gør det... 2.0 blev standard for flere år siden, så medmindre du køber noget gammelt og brugt er du ret sikker på at det er 2.0)

EDIT: husk din laptop skærm kun kører med HD opløsning, så du skal ikke regne med at have billede på laptop skærm + ekstern monitor samtidig (medmindre du kører efter laveste opløsning, og så er du jo lige vidt).
Okay, det hele lyden jo skidegodt og tak for svar igen, men så forklarer du at jeg ikke kan køre to skærme , nooh :D Planen er nemlig at have to skærme at arbejde på. Min bærbar, med den opløsning den har nu, og en ekstern skærm med 1440p. Men det er ikke muligt siger du?

Jeg havde for nogle år tilbage sat et 42" fladskærms TV til min gamle bærbar hvilket jeg mindes virkede godt og jeg havde masser af "Plads". Ved du om opløsning er anderledes ved TV, og om det måske kan gøre sådan at min bærbar kan vise det? (er ligeglad med selve billedekvaliteten)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

MichaelHausted skrev:
MrBacon skrev:Ydeevnen er (umiddelbart) den samme.

Hvis du gamer vil du nok få lidt lavere FPS end ved HD opløsning, men det betyder ingenting, når du laver musik. Det er kun krævende for grafikkortet (og ikke særlig meget medmindre det er spil).

Dit grafikkort understøtter HDMI 2.0 - du skal bare sørge for at skærmen og kablet understøtter mindst 1.3 (det gør det... 2.0 blev standard for flere år siden, så medmindre du køber noget gammelt og brugt er du ret sikker på at det er 2.0)

EDIT: husk din laptop skærm kun kører med HD opløsning, så du skal ikke regne med at have billede på laptop skærm + ekstern monitor samtidig (medmindre du kører efter laveste opløsning, og så er du jo lige vidt).
Okay, det hele lyden jo skidegodt og tak for svar igen, men så forklarer du at jeg ikke kan køre to skærme , nooh :D Planen er nemlig at have to skærme at arbejde på. Min bærbar, med den opløsning den har nu, og en ekstern skærm med 1440p. Men det er ikke muligt siger du?

Jeg havde for nogle år tilbage sat et 42" fladskærms TV til min gamle bærbar hvilket jeg mindes virkede godt og jeg havde masser af "Plads". Ved du om opløsning er anderledes ved TV, og om det måske kan gøre sådan at min bærbar kan vise det? (er ligeglad med selve billedekvaliteten)
Jeg kan læse mig til at du godt kan gøre det, som du vil med laptop skærm + den eksterne med forskellig opløsning og billede på begge skærme. Jeg har ingen erfaring med det, beklager. Prøv at tage din laptop med ud til en med en skærm i 1440p, og se hvordan det ser ud (hvis muligt).

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har selv overvejet TV som computer-skærm som en smutvej til omsider at kunne lege med Photoshop på en OLED skærm. Desværre er de mindste OLED fjernsyn 55", og det bliver bare for stort.

Men okay, man kunne jo bare dække noget af det af med pap...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar