Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Smittefar »

Hva kostede sådan en puter?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Smittefar skrev:Hva kostede sådan en puter?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Havde 16GB ram selv - lige under 15k for resten (grafikkortet er en betragtelig del af det dog - knap 1/3. Jeg tænkte bare, at når det nu skulle være, kunne jeg jo ligeså godt). Så er der også lydisoleret kabinet med, støjsvag blæsere og god PSU.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt. Jeg kigger på noget i samme klasse

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

2 japanske guitare fra slut 70´rne og start firserne.
De er jo nærmest bror og søster, det har jeg egentligt aldrig tænkt over før nu.

Farven på statocasteren er ikke helt rigtigt gengivet, den er den der vanilje/nicotin som hvide stratocastere får når de bliver gamle nok.
tokaisantana.jpg
tokaisantana.jpg (151.26 KiB) Vist 1629 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den ser sgisme indbydende ud på den frække måde, den strat der. :thumbup:

Du har et eller andet med Birmingham Small Arms company? :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

;-)
Vedhæftede filer
s-l1600b.jpg
s-l1600b.jpg (267.84 KiB) Vist 1617 gange
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

ZoSo skrev:Farven på statocasteren er ikke helt rigtigt gengivet, den er den der vanilje/nicotin som hvide stratocastere får når de bliver gamle nok.
Nicotinen forstår man som keyboardspiller. De fleste gamle analog synth'er lugter også af røg, hvis man åbner dem, men vaniljen har altid undret mig. Hvad laver de guitarister? Sandheden må frem!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Må hellere hælde lidt kaktus-saft i min Virus TI..

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Ja det må være alt det hårfarve der blev brugt ved 80´r hår-metal koncerter. Og selvom stratocasterne ofte blot stod til pynt som reserveguitar, så sørgede vindmaskiner for at sprede hår kemikalierne ud over alt. Bare det at de fløj omkring i helikopter med håret ud af vinduet, er nok skyld i min guitars misfarvning.
Det var et helt andet guitar design og guitar lyd der var in blandt hår-metal bands.

Eksempel Stryper :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=0kiTy_r ... SssEjL4_ml

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der var altid Yngwie Malmsteen, der tit brugte gulnede strats:



Og så var der alle superstratsne fra Charvel, Jackson og Kramer. Good times :)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

SustainerPlayer skrev:Den ser sgisme indbydende ud på den frække måde, den strat der. :thumbup:

Du har et eller andet med Birmingham Small Arms company? :-D
Jeg havde en BSA b40 i 80´rne ofte modificeret med et støvsuger rør som udstødning. Jeg har altid syntes det var et genialt logo og købte en masse vandmærker i bsa huset på gammelkongevej, som så røg på de elektriske guitare og baser.
Jo den spiller helt udmærket, mener at huske at det er en kopi at en 57 strat.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Min strat så originalt ud som Yngwie´s Jeg købte også rising force på grund af det billed og for at tjecke ud hvad denne nye guitar helt havde at byde på, men musikken tiltalte mig aldrig og jeg tror jeg solgte den.
Når jeg ser og høre videoen syntes jeg dog det må være på tide at 80´r metal får en tur i retro karrusellen. :dollargrin:

På trods af jeg ikke er til metal er Iron Maidens debut album "killers"en kæmpe favorit, jeg er helt pjattet med det album jeg kan ikke rose det nok.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

ZoSo skrev: Når jeg ser og høre videoen syntes jeg dog det må være på tide at 80´r metal får en tur i retro karrusellen. :dollargrin:
Ja da! :-D
ZoSo skrev: På trods af jeg ikke er til metal er Iron Maidens debut album "killers"en kæmpe favorit, jeg er helt pjattet med det album jeg kan ikke rose det nok.
Iron Maidens debutalbum hedder "Iron Maiden". "Killers" er deres 2. album - men det skal ikke skille os ad. :dollargrin:

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Yes jeg har lige opdaget min fejl- Killers er også et fedt album men det er "Iron Maiden" albummet der er absolut supersonisk.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå - jeg har kredset om det, som katten om den varme grød. Selvom jeg har mine reservationer om selve firmaet, så har min nysgerrighed/GAS fået overtaget, og jeg har bestilt et par Equator D8 MKII hos Thomann.

Jeg har haft dem på listen et stykke tid - og kan se, der er blevet solgt adskillige par gennem den tid, så selvom firmaet ikke længere har en on-line tilstedeværelse, så har Thomann åbenbart hul igennem til dem. Og de små quirks første model havde, skulle være fixed i denne version.
11836830_800.jpg
Og når vejret ikke lige var til at bygge cloud mm, så må man jo kompensere :dollargrin:

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Næææh..jeg har femmeren MK1 må det være. Det er lidt svært at være utilfredse med dem på trods af en forholdsvis elendig placering i mit "lille" studio og har faktisk en skumprop i basporten på grund af det.
Jeg startede med at låse dem nede i kælderen og spille unga-bunga musik på repeat i 48 timer.

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Stadig igang med at få den under fingrene, men umiddelbart et super interface. Og lyden er altså bare :-P

Billede
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg havde store problemer med mkI men der har intet været med 2’erne. Og de lyder fiint til min smag....
SustainerPlayer skrev:Nå - jeg har kredset om det, som katten om den varme grød. Selvom jeg har mine reservationer om selve firmaet, så har min nysgerrighed/GAS fået overtaget, og jeg har bestilt et par Equator D8 MKII hos Thomann.

Jeg har haft dem på listen et stykke tid - og kan se, der er blevet solgt adskillige par gennem den tid, så selvom firmaet ikke længere har en on-line tilstedeværelse, så har Thomann åbenbart hul igennem til dem. Og de små quirks første model havde, skulle være fixed i denne version.
11836830_800.jpg
Og når vejret ikke lige var til at bygge cloud mm, så må man jo kompensere :dollargrin:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nicolai skrev:Jeg havde store problemer med mkI men der har intet været med 2’erne. Og de lyder fiint til min smag....
Godt at høre! :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

På vej fra England. Efter at have været udsolgt i hele verden i absurd lang tid. Måske Fender har tømt beholdningen med den kommende Ed O´Brien model.
FSK-401.jpg
Så kan jeg også snart få kigget på mit Warmoth sustainerprojekt, der har ligget stille alt for lang tid. :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

SustainerPlayer skrev:Nå - jeg har kredset om det, som katten om den varme grød. Selvom jeg har mine reservationer om selve firmaet, så har min nysgerrighed/GAS fået overtaget, og jeg har bestilt et par Equator D8 MKII hos Thomann.

Jeg har haft dem på listen et stykke tid - og kan se, der er blevet solgt adskillige par gennem den tid, så selvom firmaet ikke længere har en on-line tilstedeværelse, så har Thomann åbenbart hul igennem til dem. Og de små quirks første model havde, skulle være fixed i denne version.
11836830_800.jpg
Og når vejret ikke lige var til at bygge cloud mm, så må man jo kompensere :dollargrin:
Jeg har også haft kigget på dem, nu når jeg går igang med at lave studierum... Men jeg har ikke kunne finde dem i 5'er versionen længere (lavede de den overhovedet i mk2?), og 8'er modellen virker noget overkill til mit lille rum i kælderen...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AnotherDan skrev:
Jeg har også haft kigget på dem, nu når jeg går igang med at lave studierum... Men jeg har ikke kunne finde dem i 5'er versionen længere (lavede de den overhovedet i mk2?), og 8'er modellen virker noget overkill til mit lille rum i kælderen...
Ja - D5 er i en MK2-version.

DV247 siger 20. april : linky

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Vi har købt sommerhus... min hustru af første ægteskab vil på landet og ud til vandet og... jeg er ikke så fjollet, men OK da. Så hun blev helt våd i blikket, da jeg købte et par brugte Genelec 1029a som monitors til sommerhuset... :-D nu flytter jeg jo ligesom ind i projektet!

Og så har jeg bestilt en scsi-SD-dims, så jeg ka få min gamle ESI 2000 til at spille igen (https://www.itead.cc/scsi2sd.html). Den skal nok være her hen på sommeren :-)-.
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
martinleblanc2
Medlem
Indlæg: 226
Sted: Virum

Indlæg af martinleblanc2 »

Anarkand skrev:Jeg har fået mig en blå SH-101
Hvad gav du for den? Og hvor var den til salg?

Nyt svar