De helt store BBD kredse med mange celler kan også betyde en degradering der tager overhånd, og udvikler sig i en u-charmerende retning
DUBTEMPLE skrev:Jeg er dybt misundelig på den BBD, til gengæld har jeg nogle pedaler, 600 og 300 ms, den sidste gav jeg vist 17 euro forved lange delay tider regner jeg bare med at føde dem fra en digital pre-delay ,... så får jeg alligevel et dejligt tilsvinet signal
De helt store BBD kredse med mange celler kan også betyde en degradering der tager overhånd, og udvikler sig i en u-charmerende retning
fugmann skrev:Har du overvejet Delta CEP fra Radikal Tech.?
DUBTEMPLE skrev:Den er hos Sneiderladen, Rubadub, samt alm varehuse som Musicstore,... no problem
Tilsyneladende en skarp pris her:
https://www.gear4music.dk/da/Indspilnin ... g-MK4/27IM
Ja det ser spændende ud, i de videoer,.. !!!!
SustainerPlayer skrev:DUBTEMPLE skrev:Den er hos Sneiderladen, Rubadub, samt alm varehuse som Musicstore,... no problem
Tilsyneladende en skarp pris her:
https://www.gear4music.dk/da/Indspilnin ... g-MK4/27IM
Ja det ser spændende ud, i de videoer,.. !!!!
Bortset fra den ikke er på lager nogen af stederne
fugmann skrev:Jeg er sikker på, at du ender op sådan her
Razmo skrev:... jeg arbejder bedst under begrænsninger ...
Peter skrev:PSU'en i de små Doepfer kasser leverere ikke meget strøm, så tror at du får problmer med at trække de moduler du nævner. Generelt så har digitale moduler et relativt højt strømforbrug.
Tænker at du vil være bedre tjent med at købe en TipTop uZeus, nogen rails, og så bygge hvad du har plads til på bordet.
Udover det kunne jeg ikke selv finde på, at bygge en poly synth i eurorack. For det første bliver det meget dyrt. For det andet er det virkelige mange parametere der skal indstilles og patchkabler der skal trækkes for at fx lave en pad sound. Uoverskuelig proces for mig -
jeg vil gerne tilfredsstilles relativt hurtigt og lave noget musik.
Så vil jeg hellere bruge et par OSC eller tre og så offset dem i forhold til hinanden. Så kan der laves yderlige bevægelse i lyden med Eg's LFo'er, random, chorus osv.
Eurorack er noget andet end end traditionel synth og skal tænkes på en anderledes måde. Det er noget af det, som gør det interessant i hvert fald for mig.
Jeg har valgt at købe en god Polysynth som er meget afgrænset = hurtigt, at få et godt resultat ud af. Derudover har jeg et mindre eurorack system til de mere afsøgende og eksperimenterende ting.
Razmo skrev:Jeg sidder faktisk også på ModularGrid og kører frem og tilbage imellem én stor Mono/Parafonisk synth og en polyfonisk, da jeg har opdaget hvor omfattende det er at lave en polyfonisk synth via modular... specielt MIDI/CV module, ekstremt mange buffered mults er nødvendige for at levere det nødvendige CV/Gate signal til hver voice... der skal en fire kanals mixer til også, og alt skal købes *4 hvilket er dyrt... så jeg har også overvejet at gå tilbage til én stor Parafonisk synth i min KB37 i stedet for, og det er nok også det jeg ender med i sidste ende... og så finder en polysynth til ved siden af når der kommer nogle pads ind i billedet... og så ellers klare mine pads ved at tune nogle oscillatorer i stedet som du er inde på... i de fleste tilfælde er det også mere drones jeg har brug for, og så er det jo ikke det store problem... så må jeg se om jeg kan leve med at arbejde kun med en monosynth, eller om jeg skal investere i en enkelt polysynth som jeg har overvejet tidligere.
Peter skrev::wink: Det tager tid, at finde ind til det rigtige.
Jeg poster lige et eksempel på noget ambient lavet med et lille setup. I det hele taget har hun lavet nogle rigtige fine stykker.
https://youtu.be/GVVuVTzP_hU
Morten B skrev:Razmo skrev:Jeg sidder faktisk også på ModularGrid og kører frem og tilbage imellem én stor Mono/Parafonisk synth og en polyfonisk, da jeg har opdaget hvor omfattende det er at lave en polyfonisk synth via modular... specielt MIDI/CV module, ekstremt mange buffered mults er nødvendige for at levere det nødvendige CV/Gate signal til hver voice... der skal en fire kanals mixer til også, og alt skal købes *4 hvilket er dyrt... så jeg har også overvejet at gå tilbage til én stor Parafonisk synth i min KB37 i stedet for, og det er nok også det jeg ender med i sidste ende... og så finder en polysynth til ved siden af når der kommer nogle pads ind i billedet... og så ellers klare mine pads ved at tune nogle oscillatorer i stedet som du er inde på... i de fleste tilfælde er det også mere drones jeg har brug for, og så er det jo ikke det store problem... så må jeg se om jeg kan leve med at arbejde kun med en monosynth, eller om jeg skal investere i en enkelt polysynth som jeg har overvejet tidligere.
Du behøver ikke buffered mults til at splitte gates ud. Har kørt et split i 8 en gang, uden problemer. 1v/Oct er selvfølgelig lidt mere kritisk.
Du kunne jo også køre parafonisk med en Mutable Braids eller lignende. MFB Osc 01/02/03 er også ret fede og der findes mange andre muligheder, men Braids er nok en af de mest avancerede i forhold til plads, specielt hvis man snupper en micro Braids
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster