Fergies NBA all-star performance

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det var nok galt med hendes in-ears ...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja hold nu kaje det var skod. Som forventet. Godt at kampen var værd at se.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Damn, jeg håbede lige et sekund at hun sparkede røv. Jeg har et softspot for FergieFerg, og hun er sgu blevet lidt af en guilty pleasure. Hendes første album synes jeg faktisk var superfedt:)

Men ja, den her perfofance er ikke helt i skabet, men jeg vil så sige at hun gør det bedre end mange andre ville kunne gøre det. Hun rammer da tonerne flot i starten, men får problemer des mere luft hun bruger. Jeg tror hun går efter en Beyoncé-agtig perfomance, men hun skulle måske bare kaste nogle rim istedet:)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

I min verden er hun den der ødelagde Black eyed peas. Dvs hun kom ind i bandet samme tid de droppede at lave ordentligt hiphop/rap musik :-)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

lakris skrev:I min verden er hun den der ødelagde Black eyed peas. Dvs hun kom ind i bandet samme tid de droppede at lave ordentligt hiphop/rap musik :-)
hahahaha, den diskussion har jeg haft ret ofte:) Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i at de skiftede stil, men jeg synes ikke at hun trak dem ned. Det var bare som at fokus gik fra samples til photoshoots. Jeg synes dog hun pyntede gevaldigt i deres musikvideoer :wink:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og så er det oven i hatten en helt igennem rædselsfuld musikalsk version af sangen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Puha, skrækkeligt,...
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev:Og så er det oven i hatten en helt igennem rædselsfuld musikalsk version af sangen.
Den sang bliver slagtet på en ny måde hver aften i NBA, og andet amerikansk sport.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er klar over det - indbegrebet af dårlig smag.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Forstår godt nogen går i knæ
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg har aldrig forstået amerikanernes lyst til at slagte deres nationalsang på den måde. Det er bare dårlig smag ligegyldigt om det bliver gjort godt eller dårligt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »



Witney Houston gjode det ellers perfekt
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hun var så pissesej.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Nå det var da befriende godt!! Forventer absolut MEGET værre hver gang sådan noget bliver postet. Nu lyttede jeg på laveste blus, da min kæreste ikke kunne modstå det, men synes da hun sang rent nok til at bestå. Det andet er vel bare smag?
skriver noder

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jwg hørte den først på telefonen og kunne ikke høre problemet. Nu har jeg opgraderet til iPad og kan høre, at hun er lidt skæv på den nogen steder. Men det kan sagtens være hendes in-ears, der volder problemer. Jeg synes derimod at versionen er pisse fed. De fleste man hører er jo helt ens. Bare en sanger, der synger sangen uden noget specielt. Den her kan man da huske. Men man skal selvfølgelig nok passe på med at lave for meget om på deres nationalsang. Det er nok som at tegne en vis religiøs skikkelse.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes faktisk, hun skal have ros for ikke at forsøge at synge den som Whitney, Beyonce eller Xtina. Hun prøver en jazzet version, og det er ikke 100% i skabet, men jeg synes sgu, det er rimelig cool alligevel.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Som sanger kender jeg godt situationen. Fik ikke lige varmet op, havde været i byen dagen før, halsbetændelse i sidste uge osv.

Hun har et stort potentiale, men når hun prøver at bygge op til et klimaks, får hun ikke økonomiseret energien rigtigt. Hun ser selv ud som om hun ærgrer sig når det sker, men formår osse at holde masken.

Kayne West havde vist ikke en dårlig dag, men man skal ikke sætte sig op i en bus uden kørekort.

Minder om engang jeg gik til karate og mente, at jeg kunne flække et stykke træ til en opvisning. Det kunne jeg heller ikke den dag.

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Graceville skrev:
Witney Houston gjode det ellers perfekt
En helt anden kaliber.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Luther's version er også up there with Whitney - Han var en af det største sangere overhovedet i mine øjne - på trods af at materialet ikke altid var lige spændende. RIP

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg fik lige en mail fra Joe Gilder om hendes performance - Jeg synes, han har nogle interessante pointer
Recently the internet has been a buzz. Fergie (Black Eyed Peas) sang the national anthem for the NBA All-Star game. Apparently it didn’t go very well. (I listened to a few seconds of it, but moved on.)

Here’s what I find so fascinating about moments like this — people go out of their way to make fun of her because of her bad performance. Musicians are the worst culprits.

If you are one of the folks who shared around the video and added your two cents of Fergie-bashing to the chorus, I have a few lessons for you:

Lesson #1: They didn’t ask you to sing the national anthem.

Whether you could sing it better than she can is irrelevant. She got the call. You didn’t. You can pick her performance apart until you’re blue in the face, but she must be doing something right.

Lesson #2: It’s easier to criticize someone else’s risk than to take one of your own.

When you bash a musician for her poor performance, you are simply telling yourself, “See? This is why you don’t take risks. Play it safe. Don’t step into the limelight, because you might screw up.”

You are now less prone to dream bigger, less prone to seek out a new opportunity. You are more likely to stay home in your PJ’s and watch the real risk-takers on TV.

Lesson #3: You are where you choose to be.

I need to lose around 55 pounds. I am intentionally overweight. Why? Because I’ve never accidentally eaten anything. (Stole that one from Zig Ziglar.)

Regardless of your feelings towards Fergie as a person or a musician, she is likely more famous than you. She is more famous than you not because of raw natural talent or even luck, but because she has made different decisions.

When I see someone “fail” publicly, I get excited. Why? It’s not because I relish in someone else’s failure. I get excited because I know that if I am willing to risk failure, I will likely succeed more often than not. Most people are far too scared to risk failing. They’d rather stay home and criticize.

For the people brave enough to risk, things start to happen.

So thank you, Fergie, for reminding me that it’s better to have risked and lost than to have never risked at all.

Joe Gilder
Home Studio Corner
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Smittefar skrev:Jeg fik lige en mail fra Joe Gilder om hendes performance - Jeg synes, han har nogle interessante pointer
Recently the internet has been a buzz. Fergie (Black Eyed Peas) sang the national anthem for the NBA All-Star game. Apparently it didn’t go very well. (I listened to a few seconds of it, but moved on.)

Here’s what I find so fascinating about moments like this — people go out of their way to make fun of her because of her bad performance. Musicians are the worst culprits.

If you are one of the folks who shared around the video and added your two cents of Fergie-bashing to the chorus, I have a few lessons for you:

Lesson #1: They didn’t ask you to sing the national anthem.

Whether you could sing it better than she can is irrelevant. She got the call. You didn’t. You can pick her performance apart until you’re blue in the face, but she must be doing something right.

Lesson #2: It’s easier to criticize someone else’s risk than to take one of your own.

When you bash a musician for her poor performance, you are simply telling yourself, “See? This is why you don’t take risks. Play it safe. Don’t step into the limelight, because you might screw up.”

You are now less prone to dream bigger, less prone to seek out a new opportunity. You are more likely to stay home in your PJ’s and watch the real risk-takers on TV.

Lesson #3: You are where you choose to be.

I need to lose around 55 pounds. I am intentionally overweight. Why? Because I’ve never accidentally eaten anything. (Stole that one from Zig Ziglar.)

Regardless of your feelings towards Fergie as a person or a musician, she is likely more famous than you. She is more famous than you not because of raw natural talent or even luck, but because she has made different decisions.

When I see someone “fail” publicly, I get excited. Why? It’s not because I relish in someone else’s failure. I get excited because I know that if I am willing to risk failure, I will likely succeed more often than not. Most people are far too scared to risk failing. They’d rather stay home and criticize.

For the people brave enough to risk, things start to happen.

So thank you, Fergie, for reminding me that it’s better to have risked and lost than to have never risked at all.

Joe Gilder
Home Studio Corner
Hvem er Joe Gilder? Og hvorfor har han skrevet det til dig?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

En studie-youtube-personlighed https://www.youtube.com/channel/UCYDzeY ... 6adQZ3oX8g (meget anbefalelsesværdig), og han har skrevet det til mig, fordi jeg abonnerer på hans nyhedsbrev.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg synes ikke hans pointer er gode - hun har bare et godt management der trækker i tråde :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Og det har hun fordi ...

[emoji41]

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar