Dynaudio eller Yamaha?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
MartinBuchwald
Medlem
Indlæg: 90
Sted: DK-Korsør

Dynaudio eller Yamaha?

Indlæg af MartinBuchwald »

Skal have et par nye (eller brugte) monitors.
Valget står mellem Dynaudio Bm5 eller Yamahas HS7? Der er en mærkbar forskel i prisen, men nogen der har konkrete erfaringer?
Fandt en side hvor de testede, men uden rigtig at pege på en suveræn vinder :-/
Martin Buchwald
S T A R L A N D

Medlemsavatar
martinleblanc2
Medlem
Indlæg: 226
Sted: Virum

Indlæg af martinleblanc2 »

Jeg har HS7 - de er helt fine til prisen. De kan godt have en lidt hidsig top, men der er lidt mulighed for at indstille dem.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig at få fingrene i det par Adam AX7, der er til salg her på Lydnaskinen: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=21&t=75704

...og det er vel og mærke ikke mig, der har dem til salg, men jeg har selv et sæt :-)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
martinleblanc2
Medlem
Indlæg: 226
Sted: Virum

Indlæg af martinleblanc2 »

Enig. Adam AX7 er klart bedre.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Det forstår jeg slet ikke. Jeg har ejet begge og Dynaudios Bm5a slår klart både Yamaha og Adam a7x hvis det er MrkIII modellen, i min verden
Deaktiveret

Medlemsavatar
martinleblanc2
Medlem
Indlæg: 226
Sted: Virum

Indlæg af martinleblanc2 »

garcia skrev:Det forstår jeg slet ikke. Jeg har ejet begge og Dynaudios Bm5a slår klart både Yamaha og Adam a7x hvis det er MrkIII modellen, i min verden
Jeg sammenlignede a7x og hs7. Har ikke hørt Bm5a :/

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

...et sæt Adam A7X til kr. 4.000 er under alle omstændigheder særdeles meget okay :-).
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
proflow
Forum Donator
Indlæg: 787
Sted: Vanløse

Indlæg af proflow »

Bm5a er efter min mening den bedste monitor her.. Eneste minus er at de ikke spiller lige så højt som A7x, og ej heller har den absurd dybe bund som adamerne levere, men til gengæld levere de klassens flotteste, bredeste og mest balancerede lydbillede..
Lars Louvré

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

bluefonia skrev:...et sæt Adam A7X til kr. 4.000 er under alle omstændigheder særdeles meget okay :-).
Helt klart og jeg ville også vælge dem over de Yamaha h7 :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

garcia skrev:
bluefonia skrev:...et sæt Adam A7X til kr. 4.000 er under alle omstændigheder særdeles meget okay :-).
Helt klart og jeg ville også vælge dem over de Yamaha h7 :)
Nemlig, - det var sådan set den vinkel jeg have på det, - og så at der var penge at spare i forhold til et par nye BM5.

Har aldrig hørt BM5, - er sikker på det er fine højtalere. De sidste 8 år har jeg selv arbejdet på Adam, - først A7 og så AX7. Er vældig tilfreds, men det skyldes jo helt sikkert også at jeg kender disse højtalere rigtig godt.
Der er jo også det gamle udsagn om, at nogle er mest til blondiner, andre til brunetter og atter andre til the red tops. Og så er der dem, der er til det hele :-D
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er generelt ret glad for Dynaudio, men jeg kender desværre ikke BM5.

Er der forresten nogen af jer Adam-brugere der har hørt de der "Eve" højttalere? Jeg hørte dem hos 4sound (desværre før de fik deres højttaler demo-rum), og jeg var ret imponeret... sådan lige ud fra hvad jeg ku' bedømme der. Specielt model 208 og 207 var virkeligt flotte i lyden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Dynaudio fanboy også her:)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Joachip skrev:Jeg er generelt ret glad for Dynaudio, men jeg kender desværre ikke BM5.

Er der forresten nogen af jer Adam-brugere der har hørt de der "Eve" højttalere? Jeg hørte dem hos 4sound (desværre før de fik deres højttaler demo-rum), og jeg var ret imponeret... sådan lige ud fra hvad jeg ku' bedømme der. Specielt model 208 og 207 var virkeligt flotte i lyden.
Har ikke nær lyttet EVE, men som sidebemærkning kan oplyses, at EVE er startet og drevet- og konstrueret - af en af grundlæggerne af Adam. Nogen er af den opfattelse, at han har udviklet EVE i en retning, som Adam selv burde have gået efter. Tror dog også, at hans opstart af EVE kom i kølvandet af økonomiske problemer for Adam for år tilbage.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg er blevet informeret af en pålidelig forretning at EVE er lavet for at tjene penge(billigere modeller) i stedet for at lave noget ordentligt, det stoppede ca ved Adam P11A

Medlemsavatar
MartinBuchwald
Medlem
Indlæg: 90
Sted: DK-Korsør

Indlæg af MartinBuchwald »

Fedt! Tak for inputs, jeg synes jeg er lidt klogere nu ;)
Martin Buchwald
S T A R L A N D

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »


Nyt svar