At gå rundt og gøre rent, tørre låger af i køkkenet, og tænke at det var da pudsigt at den låge har et håndtag i den side, det har jeg ikke bemærket før, for derefter langsomt at regne sig frem til at det ingen mening giver, åbne med det mystiske håndtag, og opdage et helt skab i køkkenet som jeg ikke har bemærket før, og som jeg så nu i dag har åbnet for første gang i de snart fem måneder jeg har boet her. Hvor er det altså mærkeligt. Det er som om skabet er groet frem i løbet af natten. Men jeg kan sagtens bruge det, så det kommer her i glædestråden.
Min datter bor her halvdelen af tiden, og har aldrig bemærket det. Min far har gået her i to dage og lavet mad op til jul, uden at bemærke det. En kvinde, der har været så sød at sove her sammen med mig et par gange i sidste uge (hvilket også er noget at glæde sig over, men det er denne historie uvedkommende), og selv har måttet sørge for morgenmad fordi jeg skulle tidligt på arbejde, har ikke set det. Ingen har tilsyneladende bemærket det mystiske i at der er et helt skab uden noget i. Virkelig mystisk.

- 2018-02-16 14.10.13.jpg (367.46 KiB) Vist 579 gange