Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af donnievandango »

Smittefar skrev: Damn, den ser vild ud :)
Mange tak <3 Jeg er også meget glad for den :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Razmo skrev:Lidt "fodder" til min V-Synth, men jeg har også tænkt mig at lære at spille på den, for jeg har altid godt kunnet lide lyden af en harpe fordi den er smuk, mystisk og emmer af fantasy :)
Men har den midi? :smash:

:wink:

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

AvS skrev:
Razmo skrev:Lidt "fodder" til min V-Synth, men jeg har også tænkt mig at lære at spille på den, for jeg har altid godt kunnet lide lyden af en harpe fordi den er smuk, mystisk og emmer af fantasy :)
Men har den midi? :smash:

:wink:
hmm... ikke før den er samplet... vel :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Fik fat i en brugt (næsten ikke brugt) Faderport til en smuk pris.
Og en liquidmix også til forærings pris. Efterfølgende terpede jeg et dusin sider på gearslutz omkring den. Den har været meget problem fyldt, og havde jeg læst dette først havde jeg ikke købt den. Men sidste version af driveren fungere godt på min WinXP maskine.
Alle er dog enig om at den lyder godt. Vintage 32bit plugins anno 2006 af diverse vintage compressore og equalizere. Fedt at betjenings knapperne sider det samme sted for alle plgins.

Jeg fandt også et hygrometer som lignede et gammelt vu meter.
faderport.jpg
faderport.jpg (101.93 KiB) Vist 1651 gange

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har også lige købt en faderport. Ret fed men tror faktisk at jeg vil sælge den igen, da jeg er gået tilbage til min AKAI APC40MK2 så det er lidt redundant med faderporten. Har også lige købt en Waldorf Blofeld Desktop...som jeg så også gerne vil sælge igen. :D Kan bare mærke jeg ikke orker det interface, som jeg også lidt frygtede. Jeg er forvirret. :drunk:

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Nåh, så købte jeg en MPC Live. Førstehåndsindtryk: meget positivt. Altså, det er bare en computer med touchskærm og en integreret controller, men det spiller godt sammen, softwaren er ret fin, og det virker tilsyneladende bare. Har i lang tid kæmpet med at jeg ikke rigtigt har kunnet finde en sequencer/optage-setup der helt virkede for mig, så nu prøver jeg bare med den her + en synth eller to.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Razmo skrev:En fløjte i rødler... en 75 år gammel tempelklokke i malm... en ramponeret Zithar fra 1903 der trænger til en kærlig hånd... et sæt genoptrænings fingerkugler med kinesisk motiv... og nogle rå-gamle ko-klokker på en snor, plus en indianerfløjte i træ... og en minifløjte i gemsehorn...
Uhh, jeg er vild med at optage og/eller sample sådan nogen ting der. Smid endelig et par lydeksempler, hvis du får stykket noget sammen af det. Jeg kan selv finde på at bruge absurde instrumenter som det der. F.eks. en nær-mic'et æggedeler eller mønter i en frugtskål og den slags. :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev:
Razmo skrev:En fløjte i rødler... en 75 år gammel tempelklokke i malm... en ramponeret Zithar fra 1903 der trænger til en kærlig hånd... et sæt genoptrænings fingerkugler med kinesisk motiv... og nogle rå-gamle ko-klokker på en snor, plus en indianerfløjte i træ... og en minifløjte i gemsehorn...
Uhh, jeg er vild med at optage og/eller sample sådan nogen ting der. Smid endelig et par lydeksempler, hvis du får stykket noget sammen af det. Jeg kan selv finde på at bruge absurde instrumenter som det der. F.eks. en nær-mic'et æggedeler eller mønter i en frugtskål og den slags. :-D
Fra denne post og frem:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=646248#p646248

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Joachip skrev:
Razmo skrev:En fløjte i rødler... en 75 år gammel tempelklokke i malm... en ramponeret Zithar fra 1903 der trænger til en kærlig hånd... et sæt genoptrænings fingerkugler med kinesisk motiv... og nogle rå-gamle ko-klokker på en snor, plus en indianerfløjte i træ... og en minifløjte i gemsehorn...
Uhh, jeg er vild med at optage og/eller sample sådan nogen ting der. Smid endelig et par lydeksempler, hvis du får stykket noget sammen af det. Jeg kan selv finde på at bruge absurde instrumenter som det der. F.eks. en nær-mic'et æggedeler eller mønter i en frugtskål og den slags. :-D
Der skal nok komme nogle eksempler i min blog :) ... det er præcis det jeg skal til som du beskriver... optage alle mulige og umulige ting fundet på loppemarkeder osv...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Nu er det tid til at udforske Pyramidens Hemmeligheder... 8-)
Vedhæftede filer
Pyramid.png
Pyramid.png (3.61 MiB) Vist 1493 gange
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Skal bruge et par lukkede hovedtelefoner til mine optagelser ude i marken og hjemme, så har brug for et par neutrale hovedtelefoner der er lukkede, så jeg bedre kan vurdere kvaliltet, støj, mikrofonplacering osv... valget faldt på Sennheiser HD-380. Ud over det har jeg købt et sæt ADAM A3X kompakte monitors til mit nye kompakte studie i stuen :) ... de skal hovedsageligt bruges til lytning, da jeg alligevel foretrækker at lave musikken i hovedtelefoner... derfor betyder placeringen ikke så meget for mig hvad angår rum akustik osv.
Vedhæftede filer
27604177_1861700110787701_1372662915_o.jpg
27604177_1861700110787701_1372662915_o.jpg (126.23 KiB) Vist 1474 gange
8005187_800.jpg
8005187_800.jpg (27.16 KiB) Vist 1474 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Behringer Model D ankom i dag - nu er studiereolen ved at være komplet... :dollargrin:
Vedhæftede filer
Reol.png
Reol.png (690.22 KiB) Vist 1457 gange
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

NilsOlav skrev:Behringer Model D ankom i dag - nu er studiereolen ved at være komplet... :dollargrin:
Nice - den ser spændende ud den Pyramid sequencer!

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

ZoSo skrev:Og en liquidmix også til forærings pris. Efterfølgende terpede jeg et dusin sider på gearslutz omkring den. Den har været meget problem fyldt, og havde jeg læst dette først havde jeg ikke købt den. Men sidste version af driveren fungere godt på min WinXP maskine.Alle er dog enig om at den lyder godt. Vintage 32bit plugins anno 2006 af diverse vintage compressore og equalizere. Fedt at betjenings knapperne sider det samme sted for alle plgins.
LiquidMix virker også fint her med win7 64bit.
Link til PDF med billeder af gearet den har samplet/emuleret samt hvad der er hvad:
https://www.gearslutz.com/board/attachm ... -guide.pdf

Læste engang en lang udredning om hvad for plugins der er gode og hvad der ikke var.. tror konklusionen var at "Huge Tube" og "Meat Pie" skulle man bare undlade at bruge. Og så huske at dens EQ ikke altid viser korrekte værdier nede i den dybe bass. .. Men hvis man kan leve med disse små quirks og det kører på ens OS .. så ja så er det ret meget man får for stortset ingen penge :D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:valget faldt på Sennheiser HD-380.
Hvordan er de ? har du haft lejlighed til at teste dem op imod nogle af de andre modeller på markedet ? er der styr over bassen hele vejen ned i kælderen ?
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:valget faldt på Sennheiser HD-380.
Hvordan er de ? har du haft lejlighed til at teste dem op imod nogle af de andre modeller på markedet ? er der styr over bassen hele vejen ned i kælderen ?
Jeg har ikke fået dem hjem endnu, så er dig svaret skyldig... men de har fem stjerner hos Thomann, og over 300 bedømmelser... jeg har tjekket deres ry og specs grundigt inden jeg købte (gør jeg som regel altid), og de skulle være ekstremt godt dæmpende hvad angår støj der slipper ud (32dB reduktion)... samtidigt, og det andet vigtige for mig var at de var så neutrale som muligt, da jeg skal bruge dem til at bedømme mikrofonplacering bla.a. når jeg optager med min mobile recorder, og de skulle være ekstremt neutrale hvad det angår.

Jeg har erfaringer med HD-600 og HD-650... men det er open-back hovedtelefoner, og de er vidst begge rimeligt kendt i musik-branchen, da de vidst er defacto standard... har HD-650, og dem er jeg ganske godt tilfreds med til komponering osv.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Razmo skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:valget faldt på Sennheiser HD-380.
Hvordan er de ? har du haft lejlighed til at teste dem op imod nogle af de andre modeller på markedet ? er der styr over bassen hele vejen ned i kælderen ?
Jeg har ikke fået dem hjem endnu, så er dig svaret skyldig... men de har fem stjerner hos Thomann, og over 300 bedømmelser... jeg har tjekket deres ry og specs grundigt inden jeg købte (gør jeg som regel altid), og de skulle være ekstremt godt dæmpende hvad angår støj der slipper ud (32dB reduktion)... samtidigt, og det andet vigtige for mig var at de var så neutrale som muligt, da jeg skal bruge dem til at bedømme mikrofonplacering bla.a. når jeg optager med min mobile recorder, og de skulle være ekstremt neutrale hvad det angår.

Jeg har erfaringer med HD-600 og HD-650... men det er open-back hovedtelefoner, og de er vidst begge rimeligt kendt i musik-branchen, da de vidst er defacto standard... har HD-650, og dem er jeg ganske godt tilfreds med til komponering osv.
Tak for svar, glæder mig til den endelige dom :-)

Efter en rigtig øv-oplevelse med HD540 klinger navnet Sennheiser fælt i mine øren, er mere ved at spore mig ind på Audio Technica M50X incl elektronisk frekvens-korrigering,....

Men har ikke haft opmærksomhed nok på HD380 så skal lige have checket mere op, går efter lukket type, skal være stærk og præcis i bassen også
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
Razmo skrev:
DUBTEMPLE skrev: Hvordan er de ? har du haft lejlighed til at teste dem op imod nogle af de andre modeller på markedet ? er der styr over bassen hele vejen ned i kælderen ?
Jeg har ikke fået dem hjem endnu, så er dig svaret skyldig... men de har fem stjerner hos Thomann, og over 300 bedømmelser... jeg har tjekket deres ry og specs grundigt inden jeg købte (gør jeg som regel altid), og de skulle være ekstremt godt dæmpende hvad angår støj der slipper ud (32dB reduktion)... samtidigt, og det andet vigtige for mig var at de var så neutrale som muligt, da jeg skal bruge dem til at bedømme mikrofonplacering bla.a. når jeg optager med min mobile recorder, og de skulle være ekstremt neutrale hvad det angår.

Jeg har erfaringer med HD-600 og HD-650... men det er open-back hovedtelefoner, og de er vidst begge rimeligt kendt i musik-branchen, da de vidst er defacto standard... har HD-650, og dem er jeg ganske godt tilfreds med til komponering osv.
Tak for svar, glæder mig til den endelige dom :-)

Efter en rigtig øv-oplevelse med HD540 klinger navnet Sennheiser fælt i mine øren, er mere ved at spore mig ind på Audio Technica M50X incl elektronisk frekvens-korrigering,....

Men har ikke haft opmærksomhed nok på HD380 så skal lige have checket mere op, går efter lukket type, skal være stærk og præcis i bassen også
Stærk og præcis i bassen er hvad jeg læste om HD-380, men man skal jo altid lige bedømme selv :) ...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

SustainerPlayer skrev:Nice - den ser spændende ud den Pyramid sequencer!
Den virker umiddelbart meget intuitiv, men den er også meget, meget dyb - Jeg glæder mig til at bruge lidt tid sammen med den. :-D
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Så hapsede jeg mig en Waldorf Pulse 2

Og første skuffelse var der ikke var nogen sine wave .. meen er min egen fejl da jeg burde ha checket manualen inden. Så finder man sku ud af der ikke findes nogen gratis editor til den?! iih! ..så at presetsene variere extremt meget i lydstyrke.... og så laver man en simpel glide saw lyd og så f*cker den rundt med pitchen..

Well heldigvis var der en firmware update der skulle klare glide problemet oog der findes da også et par editors hvis man lige slipper lidt slanter.. så er vist bare lige lidt starts vanskeligheder med at få alt til at spille :)


Billede

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

mik_c skrev: LiquidMix virker også fint her med win7 64bit.
Link til PDF med billeder af gearet den har samplet/emuleret samt hvad der er hvad:
https://www.gearslutz.com/board/attachm ... -guide.pdf

Læste engang en lang udredning om hvad for plugins der er gode og hvad der ikke var.. tror konklusionen var at "Huge Tube" og "Meat Pie" skulle man bare undlade at bruge. Og så huske at dens EQ ikke altid viser korrekte værdier nede i den dybe bass. .. Men hvis man kan leve med disse små quirks og det kører på ens OS .. så ja så er det ret meget man får for stortset ingen penge :D
Godt at høre at der 64 bit muligheder i den. Jeg har fået fat i den "billedbog" med alle de legendariske compressore og eq´s. en fyr lavede snapshots med de rigtige navne.
https://www.gearslutz.com/board/music-c ... eeder.html

de skal lige C:\Documents and Settings\user\Application Data\LiquidMix jeg har lagt de origanele over i en mappe der hedder org. ingen grund til at kigge på dem mere.

Jeg noterede dem der blev anbefalet og disse gik igen.

"Neve 1073 emulation is usable on all bands. It is one of the best emulation of LM.
One om my personal favorites is Neve 1073 EQ from LM - sounds very tasty ))

fwiw I almost exclusively use the "Old Tube" eqs (pultecs) and Stellar 2 (vintage 1176LN) for fet and Stellar 3 or 4 (la3a or la4) or Leveller (La2a) for opto comps during mixdown.


My faves are:
Comps:
Neve VR
1176
Distressor
Tubetech (this one is really outstanding)
Manley Vari Mu (try it on the Mix Bus!)
EQs:
Pultec
Neve 1073
Manley MP (beware combfiltering on the low band, but you'll hear that anyway)
Focusrite ISA
Avalon (Mix Bus duties)


Neve VR (Snare, Drums in general)
1176 (Room Mics, Vocals that need to be "nailed into the mix", Bass)
Distressor (Snare, Bass, Vocs (try 10:1, Tube, fastest attack slow release))
Tubetech (Mellow Vocals , acoustic instruments)
Manley Vari Mu (try it on the Mix Bus!)
EQs:
Pultec (Kik, Bass, Vocals)
Neve 1073 (Kills on Vocals! Guitars that need more mids and body)
Manley MP (Mix Buss, Mastering)
Focusrite ISA (Heavy Guitars! Sounds alot like my beloved Amek 9098 EQ)
Avalon (Mix Bus duties)"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Diverse på vej fra Thomann. Af mest interesse er:
178183.jpg
Jeg bliver nød til at kunne A/B'e lidt hurtigere end at skifte guitarkabel frem og tilbage imellem lydkort og Axe, når jeg skal skrue mine nye Helix presets ind efter mine Axe ditto.

Og Lehle er bare så gedignt og lækkert lavet, selvom det måske er lidt overkill til formålet.
presonus-quantum-back_big.jpg
Og så bliver jeg simpelthen til at prøve Presonus Quantum op imod mit RME UC. Presonus'en har fået så meget ros/hype at det skal testes, selvom jeg har mine reservationer imod Presonus hardware.
Men når man ser bort fra al det med drivere and whatnot, så er det også et af de eneste T-bolt lydkort, der faktisk har 2 T-bolt porte, så man kan køre det i kaskade. Det er jeg nød til, da min Mac Mini 2012 kun har en T-bolt udgang og min skærm også kører T-bolt.

Mere om det når jeg får det testet.

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

Jeg har byttet mig til en TR 606.... der godtnok trænger til en rengøring, men alligevel, glæder mig til at få den hjem på søndag :)

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

AntonAuton skrev:Jeg har byttet mig til en TR 606.... der godtnok trænger til en rengøring, men alligevel, glæder mig til at få den hjem på søndag :)
Jeg har godtnok tit ærgret mig over at jeg solgte min for en plovmand i sin tid - nå, jeg savner den ikke i dag...
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
Anarkand
Medlem
Indlæg: 291
Sted: NordVest

Indlæg af Anarkand »

Jeg har fået mig en blå SH-101

Nyt svar