Razmo's Gear Rant tråd...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Re: Razmo's Gear Rant tråd...

Indlæg af Razmo »

petal skrev:En soulmate måske? :)

Måske, det er svært at sige... jeg er ikke enig i hans valg, ej heller antal af synths, og jeg ved ikke om grunden er at han har en hjerne der fungerer som min når jeg har for meget gear... men vi har da tilfælles, at vi har solgt stort set alt :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

hehe :)

Det der slog mig var, at han efter kort tids ejerskab skilte sig af med instrumenter han faktisk var meget glad for, og så at han nu var helt overbevist om, at han nu sidder tilbage med lige netop det han havde brug for. Det virkede bekendt ;)

Personligt er jeg så priviligeret, at jeg indtil videre bare kan beholde det jeg køber, og så hive det frem af skuffen, alt efter hvordan interessen lige er for tiden :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

petal skrev:hehe :)

Det der slog mig var, at han efter kort tids ejerskab skilte sig af med instrumenter han faktisk var meget glad for, og så at han nu var helt overbevist om, at han nu sidder tilbage med lige netop det han havde brug for. Det virkede bekendt ;)

Personligt er jeg så priviligeret, at jeg indtil videre bare kan beholde det jeg køber, og så hive det frem af skuffen, alt efter hvordan interessen lige er for tiden :)
Yep... det er kick'et ved at få lov til at kigge på det nye, røre ved det, og prøve det af... 14 dage senere begynder det at blive hverdag... det er faktisk som med børn... fjerner du legetøjet når de ikke gider det mere, og gemmer det væk, og så tager det frem et år efter, eller når legekammeraterne begynder at tale om det, så bliver det pludseligt spændende igen... problemet er bare, at legetøjet her er så dyrt, at du er nødt til at sælge det, for at have råd til nyt legetøj, og så begynder det at blive et problem ;)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

ok... jeg har optaget en lille træ-frø man stryger på ryggen, og smidt optagelserne ind i V-Synth for at se hvor langt man kan komme med så få simple samples... her er resultatet... første link er blot de originale optagelser spillet lidt rytmisk på en tangent... andet link er samme samples, men brugt til noget helt andet (Ambient).

http://razmo.ziphoid.com/TreeFrog1.mp3

http://razmo.ziphoid.com/TreeFrog2.mp3

Det tog ca. 5-10 min. at lave andet link, så det viser meget godt hvor hurtigt man kan få noget nyt og spændende ud af få samples i V-Synth :)

Det er 100% V-Synth ... inklusiv FX :) ... halvvejs i andet link er der smidt en VA oscillator ind oven i, med en simpel sinus tone.
Vedhæftede filer
m6JS15HdVSgGtOvSLkcgjcg.jpg
m6JS15HdVSgGtOvSLkcgjcg.jpg (5.86 KiB) Vist 590 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt. Hvad er V-Synths processering/opbygning omkring samplebrug?
Jeg vil ikke påstå at man kan det samme med software, men software instrumenter som Halion, Falcon, Serum (og andre Wavetable), Harmor m.m. kan alle lave sjove ting og sager med samples, på hver deres mere eller mindre unikke måde.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Fedt. Hvad er V-Synths processering/opbygning omkring samplebrug?
Jeg vil ikke påstå at man kan det samme med software, men software instrumenter som Halion, Falcon, Serum (og andre Wavetable), Harmor m.m. kan alle lave sjove ting og sager med samples, på hver deres mere eller mindre unikke måde.
Du kan sagtens lave fede ting med softsamplere er jeg sikker på... V-Synth er anderledes i og med den har VariPhrase... jeg mener ikke der er nogen software sampler endnu hvor man kan ændre pitch, tid og timbre individuelt, og modulere disse parametre i realtime... der er sikkert nogle der kan pitch og tid, og de vil kunne komme tæt på, men det specielle er at formants (timbre) også er individuelt manipulerbare... jeg har tidligere vist eksempler med sangstemmer hvor det bruges... det kan også bruges med akustiske instrumenter.

Men det er jo kun en lille del af V-Synth... anden del er dens opbygning og routing muligheder... i stedet for den vanlige VCF blok efter oscillatorerne, er der i stedet to COSM blokke, som også indeholder filtre, men også en hulens masse andre lyd-manipulerende ting... disse er "per voice", og indeholder bla.a. sideband filtre, frequency shifter, compressorer, comb filter, distortion og meget mere... der er 17 forskellige COSM ting at vælge imellem, og det er samme i begge COSM blokke... der er f.eks. to slags sideband filtre... de er fede fordi de enhancer grundtonen og dens overtoner, så du kan lave pitched tonale ting ud af stort set ALT fra trommeloops til støj osv... det er en "instant pad maker".

De to oscillatorer kan yderligere kombineres sammen på forskellige måder med enten Mix, FM eller Ringmod... ud over det kan oscillatorerne og CSOM blokkene sættes op i flere routing modes... seriel, parallel osv... det giver en fandens masse muligheder, og da en oscillator også kan være en fuldblods VA oscillator (taget fra JP8000 vidst nok, inkl. supersaw, feedback oscillator, crossmod og alt det der) giver det endnu flere muligheder hvor samples ikke kan gøre det.

Top dette af med en virkelig enorm FX section (Mod FX, Chorus og Reverb) med 41 Mod FX, og en 8-10 chorus og reverb algos, så er man godt kørene... og oven i det en hel del fede controllere indbygget som D-Beam, TimeTrip pad, Pitchbend, Modwheel, to assignable knobs plus en masse hands on knobs og knapper.

Ud over det har den indbygget fire spors mod sequencer, arpeggiator (der også kan virke som step sequencer).... plus en fandens masse andet... det er bare en MEGET dyb maskine, og helt unik :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Jeg vil ikke sige, at man behøver en V-Synth, hvis man er til software plugins... men hvis du som jeg kun ønsker hardware, og have EEN synth til at lave alt, så er V-Synth nok det bedste bud, specielt til Ambient... den kan så meget, og alligevel er den ikke en workstation synes jeg... jeg har siddet de sidste dage og tænkt, om der mon ikke var bare ET eller andet andet jeg ville komme til at mangle... noget V-Synth ikke er i stand til at komme efter nogenlunde ok.... det er temmelig svært at finde noget andet jeg føler jeg ville få noget helt ekstraordinært ud af som V-Synth ikke kan gøre tilnærmelsesvist alligevel.... eneste jeg har haft i tankerne er en Nord Modular G2... men den tager en hulens masse mere tid at programmere, og i sidste ende tvivler jeg på den ville gøre den store forskel...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt med det signal-flow.
Jeg kan læse mig til at Vocal Designer er i GT og XT, har du adgang til det?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Med mindre det lige er kommet ud, så er der intet software, der kan lave variphrase. V-Synthen er helt særlig lige der - og også VP9000. Det er en fantastisk teknik - underligt at der ikke er nogen, der prøver kræfter med det i software branchen.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Fedt med det signal-flow.
Jeg kan læse mig til at Vocal Designer er i GT og XT, har du adgang til det?
Nope... jeg har den første keys version, og der skal man have D50 og Vocal Designer som kort, hvilket jeg ikke har... Og der er forskel på Vocal designer fra de gamle modeller til GT'eren... i GT'eren er den en del af engine'en... i de gamle er det et helt andet program for sig man "loader ind".

Jeg har ikke rigtigt brugt Vocal Designer da jeg havde XT'eren... mest fordi det er "live"... og jeg er ikke så meget til live optagelse igennem mikrofon, jeg foretrækker at optage separat, og så smide samples ind i V-Synth... derfor er Vocal Designer ikke af så stor interesse for mig rigtigt...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Med mindre det lige er kommet ud, så er der intet software, der kan lave variphrase. V-Synthen er helt særlig lige der - og også VP9000. Det er en fantastisk teknik - underligt at der ikke er nogen, der prøver kræfter med det i software branchen.
Det har også undret mig lidt... eller at Roland ikke har lavet en tredje generation af VariPhrase med sampling muligheder... deres SuperNatural technologi er jeg 99,9% sikker på ER VariPhrase "taken to the next level", men de har af en eller anden grund valgt, at man ikke selv skal kunne lave sine egne samples med det... deres samples er sikkert special-designet til at virke med deres SuperNatural koncept... det er også sandt, at encode functionen i SOLO mode meget tit ender i crap, hvis man ikke ved hvad man skal gøre, og jeg gætter på at de "samples" de har i deres SuperNatural maskiner er blevet "håndlavet" til formålet på en eller anden måde... Jeg håber virkeligt at de en dag laver en videreudvikling, men tvivler... en anden ting jeg godt kunne tænke mig at se, var en Boutique V-Synth, hvor de bare har udviklet software editor til den, da det er helt umuligt at inkludere alle de fysiske controls på så lille en maskine... men V-Synth er en af Rolands bedste prestationer i nyere tid, og kan de lave en D50 som Boutique, kan de vel også med en V-Synth...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg oplever det klart som om Roland har efterladt teknologien på gear-kirkegården.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Desværre ja... derfor jeg tænkte Boutique... de har dog ikke efterladt teknologien synes jeg, for den findes i deres SuperNatural teknologi... det er bare gået hen og blevet "ROMplere" i stedet fordi det åbenbart har vist sig, at skal man lave en automatiseret encoder, så bliver det so-so...

Og det ses tydeligt, når man virkeligt kigger dybt i encoder delen og VariPhrase... mange SOLO encodes ender i crap, og det at få et seamless loop er også et mareridt fordi VariPhrase åbenbart kører i "frames"... den inddeling i frames gør det vanskeligt at gøre samples perfekte... bare de skide samples jeg rodede med fra den frø gav problemer fordi jeg ville lave "markers" ved syv enkelt slag (for at få lyden til at virke mere organisk i step-mode)... jeg fik nogen gange underlige klik lyde i slutningen af nogle slag, fordi markeren ikke var allign'et korrekt... derfor tager den nogengange lidt sampledata med lige bag markeren, hvis ikke de markere er allign'et med de frames... det viser at hvis man skal have perfekte VariPhrase samples, så skal du ind og hånd editere de encode data one by one tror jeg... og jeg gætter på det er her i vi skal finde årsagen til, at man har droppet at lade folk selv lave egne samples.... men desværre er det jo lige netop den feature der gør VariPhrase allermest interessant i mine øjne... samtidigt gætter jeg på at artikuleringen i SuperNatural også kræver at nogle af de samples er helt specielt arrangeret for at virke.... det er dog mit gæt kun...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Her er et eksperiment med en Tempel klokke jeg har købt... noget af det jeg synes er fedt ved V-Synths features er at den kan sættes til at "cycle" igennem flere dele af en sample ved hvert keypress (step mode)... umiddelbart lyder det jo til bare at være noget loop gøgl, så man kan køre igennem et trommeloop for hvert keypress, men det tillader en ting jeg ikke kan undvære, nemlig at jeg kan optage flere hits af f.eks. en klokke, som den så cycler igennem... hvert eneste hit er en separat optagelse, og det gør at det man spiller pludseligt bliver meget mindre sample-agtigt... det lyder faktisk så naturtro, at det er svært at høre det ikke er en live optagelse.

I det følgende eksempel, har jeg optaget en gammel Thai tempelklokke 8 gange... de 8 hits er placeret lige efter hinanden i samme sample, og inden encoding har jeg så markeret starten på hvert eneste hit.... hvis du bare spiller samme tone mere end 8 gange kan du godt høre at den "repeater et pattern", men så snart du begynder at spille over flere tangenter, begynder rækkefølgen at komme helt ud af beat og measure, og det er nærmest umuligt at høre nogen gentagelser.

Den feature vil jeg få brugt RIGTIG meget til alle de akustiske ting jeg skal have optaget...

Her er eksemplet som benytter sig af det trick beskrevet... de første par slag er original samplingerne tørt, her efter spillet med reverb... alt V-Synth igen...

http://razmo.ziphoid.com/TempleBell.mp3
Vedhæftede filer
26678090_1852088618415517_6320410072089160486_o.jpg
26678090_1852088618415517_6320410072089160486_o.jpg (246.62 KiB) Vist 549 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det lyder sgu godt! :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og du er sikker på, at du ikke skal bruge din Lexicon Reverb?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Og du er sikker på, at du ikke skal bruge din Lexicon Reverb?
Ja... jeg har OVERVEJET at jeg måske skal have en FX pedal der ikke fylder så meget... gider ikke rack udstyr... problemet er også at den eneste FX jeg sådan rigtigt savner er en Shimmer Reverb... men der er flere pedal muligheder hvad det angår... har bare ikke fundet nogen der lyder som Valhalla Shimmer endnu...

PCM92 lyder rigtig godt, men plugin'en lyder nøjagtigt magen til, og kan sagtens bruge den frem for at have endnu et stykke hardware stående og fylde op... og den har desværre ikke nogen Shimmer reverb...

En anden RIGTIG irriterende ting ved PCM92 er at den ikke har nogen knob på fronten til at indstille dry/wet mix ratio... den er altid i 100% wet på alle presets i den, og det har irriteret mig, hvis jeg vil bruge den som en insert FX efter min V-Synth... skal jeg det skal jeg ind og editere ALLE presets i den... og skal jeg ændre det wet/dry mix on the fly, skal jeg så igen ind i en masse undermenuer for at ændre på det... havde der for h...... bare været en skide dry/wet mix knap, så havde jeg sandsynligvis brugt den, da jeg helst vil have hardware frem for plugins...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Den lyder også bedre i de store rum!

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Den lyder også bedre i de store rum!
Hvilken? Valhalla Shimmer, eller PCM92? ... ved ikke hvad det er med PCM92, men den meget lange rum har en ualmindelig smooth klang som jeg faktisk godt kan lide, og som ikke blander sig alt for meget med det tørre signal... uden tvivl en rigtig rigtig god reverb til mange ting... men skal jeg bruge den kan jeg altid benytte mig af plugin versionen i stedet for at have en hardware rack unit til at stå (som jeg i øvrigt ikk ehar plads til så småt som mit studie er blevet... det er jo basically bare en V-Synth med en skærm bag ved på et lille skrivebord :wink:

Jeg har set at Valhalla DSP har lavet deres reverbs til TipTop audios Z-DSP... der var jeg lige ved at hoppe af glæde, ind til det gik op for mig at det ikke gjaldt Shimmer :evil: ... ellers havde jeg lavet en lille modular-boks med bare den i... men så igen... sikkert mono, og jeg vil have stereo... og så er der jo det at jeg synes det er rart, at jeg kan gemme FX settings med i et preset... det kan jeg ikke med Xtern FX jo...

Jeg ved godt at V-Synth reverb'en ikke kan måle sig med de to andre... men jeg synes nu alligevel den klarer det ret godt taget i betragtning at det er en indbygget FX i en synth.

Om jeg finder på et eller andet i fremtiden ved jeg ikke... men det bliver ikke før nogen laver en ordentlig shimmer reverb... der findes kun én der har den langsomme "blooming" som Valhalla Shimmer har, og det er en Neunaber - Seraphim Shimmer pedal... men igen... guitar pedal, og mono...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg mente PCM - den anden kender jeg ikke. Lexicon kan bare noget med de lange rum.....og jeg tror, du kan blive mere utilfreds med V-Synth reverb, jo flere tracks, du mixer (men jeg ved det ikke).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Razmo skrev:Her er et eksperiment med en Tempel klokke jeg har købt...
...
...
...
http://razmo.ziphoid.com/TempleBell.mp3
Lyder lækkert! Pitchingen har en smule mørk og grænsende til minimalt gnidret egenklang, men alt pitch/time har jo sine egne bivirkninger, som man skal lære at bruge til sin fordel. Det passer super godt til den her klokke sampling.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:
Razmo skrev:Her er et eksperiment med en Tempel klokke jeg har købt...
...
...
...
http://razmo.ziphoid.com/TempleBell.mp3
Lyder lækkert! Pitchingen har en smule mørk og grænsende til minimalt gnidret egenklang, men alt pitch/time har jo sine egne bivirkninger, som man skal lære at bruge til sin fordel. Det passer super godt til den her klokke sampling.
hvis det er de lavere klokketoner du tænker på, så ja... men det er karakteristisk for de fleste samplere, at deres attack begynder at lyde lidt "bløde" i de dybere pitch-transposed toner... men det er jo logisk da enhver attack i original samplingen vil blive mere udpræget jo dybere man går... V-Synth har så oven i lidt ekstra "grit", og det er sandsynligvis det du kan høre... det skyldes VariPhrase teknologien, da den jo netop looper små single cycle bidder når den skal transponere nedad, og når den skal hæve pitch laver den vidst noget crossfade halløj og tidskomprimering (har jeg læst et eller andet sted)... man kan tydeligt høre det, hvis man f.eks. kører "time" parametret så langt ned, at samplingen er ved at "gå i stå i en enkelt single cycle"... der begynder den at have en karakteristisk metallisk og meget computer agtig klang... det er V-Synths "character", som man ganske enkelt må lære at leve med, sådan er det... ingen fordele, uden ulemper her :D

Selv om mine 8 klokkesamples får den til at lyde mindre sample agtig, så begynder det at vise sig netop ved de dybere toner... jeg synes dog stadig at selve live feel'et følger med rimeligt godt... hvis man vil have 100% naturtro, så er svaret jo også let nok: use the real deal! (bortset fra, at min tempelklokke på ingen måder kan spilles chromatisk, da den jo kun har den ene tone :D )... you get a little, and you give a little... sådan er det.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

gs-dk skrev:Jeg mente PCM - den anden kender jeg ikke. Lexicon kan bare noget med de lange rum.....og jeg tror, du kan blive mere utilfreds med V-Synth reverb, jo flere tracks, du mixer (men jeg ved det ikke).
Jeg har tænkt tanken.... men det finder jeg ud af... hvis den farver for meget, må jeg bare begynde at bruge plugins alligevel :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

hvis den farver for meget, må jeg bare begynde at bruge plugins alligevel :)
Cool, og meget "anti-gas" sagt, mpx-suiten fås under sale til 40-50 bucks ved check-out hos JRR, hvis det skulle gå helt galt, de store algoritmer i beskeden udførelse siges det

Eller noget gratis convelution af en slags
/Dub

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

DUBTEMPLE skrev:
hvis den farver for meget, må jeg bare begynde at bruge plugins alligevel :)
Cool, og meget "anti-gas" sagt, mpx-suiten fås under sale til 40-50 bucks ved check-out hos JRR, hvis det skulle gå helt galt, de store algoritmer i beskeden udførelse siges det

Eller noget gratis convelution af en slags
Jeg er faktisk ganske godt tilfreds med Valhalla plugs'ne... og til kun 50 dollar pr. styk, er det til at overkomme... jeg har såmænd ikke noget imod at give mere for noget virkelig godt, men jeg er også obs på, at det ikke nytter noget, at jeg bare fortsætter min GAS med plugins... jeg bliver nok nødt til at bruge lidt reverb plugins, da jeg godt kan høre at V-Synth'en farver med sin reverb... det er ikke så slemt på et enkelt instrument, men med flere sammen kan det måske godt blive et problem... Shimmer plugin'en farver dog en hel del, specielt fordi den pitch shifter reverben op og op og op... det gør at den hurtigt æder alt spectrum op, men jeg bruger den nu mest som en slags special effekt... ville være døden at bruge den som en master reverb send.... her er Lexicon meget mere anvendelig... jeg vil dog nok gå efter top modellen, for reverb er virkeligt vigtigt i det jeg laver.

Men ikke mere hardware her... det er slut... jeg har tænk mig at købe et par Sennheiser HD-800S på et tidspunkt, og sandsynligvis også en RME ADI PRO2 igen for at udnytte de hovedtelefoner optimalt... de to ting bliver pisse dyre rent ud sagt, men det er vigtigt at jeg har de to ting i orden, specielt fordi jeg altid vil skulle mixe, master og komponere i hovedtelefoner.... ud over det, har jeg kun planer om et sæt ADAM A3X monitorer, men de vil mere være beregnet til at lytte på når jeg ikke laver musik... ud over det er der ikke mere jeg skal have, undtaget akustiske ting til optagelse... muligvis en V-Synth GT'er hvis nogen vil sælge mig en :D
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar