Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Om 15 dage bor jeg (fast) i et land hvor der er pisse koldt og masser af sne! Men det er perfekt, for jeg elsker det møg!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Om 15 dage bor jeg (fast) i et land hvor der er pisse koldt og masser af sne! Men det er perfekt, for jeg elsker det møg!
Du glemmer helt den overdrevne nationale selvforståelse! :-D

Men fedt - håber du har fundet lykken der! :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Om 15 dage bor jeg (fast) i et land hvor der er pisse koldt og masser af sne! Men det er perfekt, for jeg elsker det møg!
Du glemmer helt den overdrevne nationale selvforståelse! :-D

Men fedt - håber du har fundet lykken der! :)
Haha, nej den bliver jeg ofte konfronteret med fra kjæresten. Men så kan man mobbe hende lidt med at landet jo bare er en Dansk koloni der har fået midlertidigt selvstyre 8-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Haha :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

God vind - Den har I masser af deroppe :)

Jeg ved Norge har en meget stærk ProTools lobby (muligvis kun sjovt, hvis man ind i mellem besøger 4sounds forum)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:God vind - Den har I masser af deroppe :)

Jeg ved Norge har en meget stærk ProTools lobby (muligvis kun sjovt, hvis man ind i mellem besøger 4sounds forum)
Tak! Hvad mener du mht. ProTools? Kan du pensle ud så retardo her forstår bedre? :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Polandball rammer bolden lige i røven ...
oLU8H7j.png

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Ja og så er der vandrehistorien om at vi faktisk gav dem nogle af de bedste områder i en brandert:
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-09-0 ... elig-skete

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev:
Smittefar skrev:God vind - Den har I masser af deroppe :)

Jeg ved Norge har en meget stærk ProTools lobby (muligvis kun sjovt, hvis man ind i mellem besøger 4sounds forum)
Tak! Hvad mener du mht. ProTools? Kan du pensle ud så retardo her forstår bedre? :-D
Som sagt kræver det nok et kendskab til 4sounds forum. Brugeren Mandal er fra byen Mandal i Norge, og han kan få en tråd om kattekillinger til at blive til en ProTools anbefaling (true story)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:-)
protools.jpg
protools.jpg (160.52 KiB) Vist 504 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:
Mike-air skrev:Som sagt kræver det nok et kendskab til 4sounds forum. Brugeren Mandal er fra byen Mandal i Norge, og han kan få en tråd om kattekillinger til at blive til en ProTools anbefaling (true story)
Hahaha. Fedt! :-P

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Glæder mig over Irma har tilbud på Mulata's 15 års rom. 229,- kr. Det er crazy billigt. Måtte købe to flasker. Rigtigt lækker Rom, som ikke er et sukkerhelvede, som mange af de populære mørke rom ofte er.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Glæder mig over Irma har tilbud på Mulata's 15 års rom. 229,- kr. Det er crazy billigt. Måtte købe to flasker. Rigtigt lækker Rom, som ikke er et sukkerhelvede, som mange af de populære mørke rom ofte er.
Om ikke andet, så når man hældt godt med cola på! :-D

*dukker sig og løber*

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

:evil: :smash: :rip:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

B613506C-49A0-4589-8C59-78A47EC169BF.jpeg
Bæsj = lort

Overvejede kraftigt at købe dem til kæresten :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

I see no reason not to :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

dagens grin Mike :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Mike-air skrev:Overvejede kraftigt at købe dem til kæresten :-D
275,- er dyrt for lort. Hvad med noget DIY? :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg tror desværre menneskelort er lidt for tungt til at hænge fra ørene. Men ellers fin ide.

Iøvrigt er det jo en fin lille gadget at købe, da det samtidigt legaliserer sætningen: har du lort i ørene?

Oh, well.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Jeg tror desværre menneskelort er lidt for tungt til at hænge fra ørene.
Så massefylden er højere end hos elge? Måske veganer-lort er tilstrækkeligt fiberholdigt og luftigt til ikke at tynge for meget? :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Jeg tror desværre menneskelort er lidt for tungt til at hænge fra ørene.
Så massefylden er højere end hos elge? Måske veganer-lort er tilstrækkeligt fiberholdigt og luftigt til ikke at tynge for meget? :-D
Hehe. Nu er jeg ikke ekspert, men... Jeg tvivler på at vægten pr cm3 elge-lort er over dobbelt af vægten for en gennemsnitlig lort produceret af en veganer. Umiddelbart var elgelorten så lille, at vi skulle op omkring en faktor 2 for at det ville retfærdiggøre at vægten skulle være det samme.

Men så er der selvfølgelig også rumfanget hvor en gennemsnitlig menneskelort ligger på ihvertfald 3 gange en af de her små elge-lorte. Altså, elge-lorten var ikke mere end ..måske... 4 cm3. Hvilket jo så må betyde at elge producerer et hav af de her små lorte. Med mindre at elge har en energi-udvinding på skala med en atomreaktor.

Ps. Du skal jo huske at veganere spiser meget protein, hvilket giver tung lort.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nå, men før der går alt for meget bæsj i denne glædestråd, så sidder jeg og forbereder undervisning, og flipper over sammenhængen mellem fibonacci, det gyldne snit, sonateformen og den udvidede popform. Det er for vildt, hvad der ligger lagret i den kollektive bevidsthed. Det er lige til at glæde et nørdet sind som mit.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:Nå, men før der går alt for meget bæsj i denne glædestråd, så sidder jeg og forbereder undervisning, og flipper over sammenhængen mellem fibonacci, det gyldne snit, sonateformen og den udvidede popform. Det er for vildt, hvad der ligger lagret i den kollektive bevidsthed. Det er lige til at glæde et nørdet sind som mit.
Fedt! Post nogle billeder? Uddyb gerne? :-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det gyldne snit er velkendt i billedkunsten, og har et nærmest lidt rigeligt påfaldende sammenfald med forholdene mellem tallene i fibonaccirækken, især oppe i de højere numre. Fibonaccirækken = 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55 osv. - man lægger de sidste to tal i rækken sammen for at få det næste. Hvis man dividerer det sidste tal med det næstsidste kommer man tættere og tættere på 1,61-og-så-en-del-flere-cifre. Det forhold, f.eks. 13:8, er også der man placerer de vigtige ting i gennemkomponerede billeder, da det er der ens øje automatisk søger hen.
Men det gyldne snit er også velkendt i fortællekunsten, hvor klimakset, eller point of no return, i en fortælling oftest lægges på det gyldne snit. I en grad, så filmklippere kan finde på at time længden på deres klip for at ramme punktet ret præcist.
Og i den fortællekunst der hedder musik bruges det også. I den gamle sonateform, der kort fortalt hedder tema-sidetema-tema-sidetema-gennemføring-tema-sidetema, ligger det gyldne snit i gennemføringsdelen. Og hvis man erstatter begreberne i sonateformen med bogstaver, er man ude i noget der hedder ABABCAB, hvilket også er kendt som popformen, som der er skrevet et utal af grandprix- og andre numre på.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Eller bare kort som i ABBA og Roxette [emoji16] (ja, jeg keder mig)

Nyt svar