rengøring af mac mini blæser

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

rengøring af mac mini blæser

Indlæg af raoul »

Min mac mini blæser trænger til den årlige rengøring og tidligere har jeg bare brugt en klud rundt i luftcirklen på ydersiden.
Tænker I at det er farligt at bruge støvsuger (på lav setting) ?
Nogen foreslår en trykluft dåse - men det vil jo bare blæse støvet ind i computeren tænker jeg ?

Måske er kluden bare det bedste ?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg bruger støvsuger på min pc, både indvendigt og udvendigt også gerne med knald på. Har igennem 25 år aldrig oplevet at noget gik i stykker. Komponenterne sidder ret godt fast :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Check en fan repair på ifixit for din model. På en 2012 model ser det helt ufarligt ud. Jeg støvsuger også inden i mac mini’en en gang i mellem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Det ER 2012 modellen jeg har faktisk - fedt nok - tak for tips begge to :)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Ram og CPU sidder GODT fast og ledninger klikkes jo på, så dem kan du heller ikke suge ud. Tror faktisk ikke der er noget som helst der kan suges fri. Selv ikke med en industristøvsuger på max gas

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Jeg har bare læst lidt om at når man javer støvsugeren ind i blæseren så begynder den at dreje rundt.
Det skulle kunne genere elektricitet som ikke er så godt ? statisk elektricitet eller sådan noget...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, du kan blokkere blæseren med en kuglepen eller anden spids genstand imens. Måske upraktisk med en metalskruetrækker.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

ah ja - smart nok

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har zappet noget RAM eller PRAM i en G4 Mac ved at støvsuge den. Pas på med statisk elektricitet.

Nyt svar