hoax? Er du stemme-nørd

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

hoax? Er du stemme-nørd

Indlæg af tomcat »

Denne her har samlet spandevis af kliks de seneste dage.
Det skulle være McCartney 1965, som speaker over eget 'mix-tape' .. længe troet tabt, men pludselig genfundet her for et par uger siden.

Mine ører siger "Det dér? Det er *ikke* McCartney"

Tager jeg fejl? Er andre her ligeså gode til at genkende stemmer -- og kan be- eller afkræfte. Gerne med beskrivelse af, hvordan du lytter.
Jeg hører selv intenst efter genkendelige McCartneynoter, og er allligvel ikke 100 % sikker -- der er *enkelte* steder, jeg i nogle millisekunder synes "okay, lige dér kunne det godt være McCartney -- han VAR jo meget dygtig med sin stemme-som-instrument" -- men i måske 97 % af speaket hører jeg "det er en anden".

MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tror absolut ikke det er rigtigt. Det lyder ikke som ham og lydkvaliteten er alt for Go
Senest rettet af the19thbear tirs 26. dec 2017 11:25, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Slettet

Medlemsavatar
Kram
Medlem
Indlæg: 84
Sted: Odense

Indlæg af Kram »

Tror godt det kunne være ham, men lyden er godt nok meget ren på musikken, ingen skrat eller noget..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Disc" var vist ikke et anvendt begreb dengang.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det kunne sagtens være Poul

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

100% bs. Lyder på ingen måde som PM, plus lydkvaliteten ikke har skyggen af 60'er lyd.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Hm .. tak skal I have.

Meninger her er lige så splittet som min egen :-/
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Er der skrevet noget om at musikken er blevet redigeret "pæn" efterfølgende.
Når man høre hans egen stemme høre man en båndoptager der ikke er blevet renset. slette hovedet kan ikke slette det gamle indhold, det nye optagede signal trænger dårligt gennem snavset på indspille hovedet, og det wower og flutter. En typisk amatør hjemme optagelse.

De aller færreste har i 1965 haft adgang til pladespillere/pick-up udstyr i en kvalitet til at grave indholdet ud af vinylerne.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er ikke ham. Det lyder som en fra Kentucky.

Paul McCartney er blevet udsat for en del spøjse hoaxes igennem tiden. Bl.a. at han skulle være omkommet i en ulykke før Sgt. Peppers og er blevet udskiftet med en agent fra MI5, hvor der er en del clues og hints omkring hans død. Både i musikken og på coveret. Det er interessante ting at dykke ned i, hvis man er til hoaxes.

Og så... Er billedet af PM, eller den føromtalte MI5-agent, William Shears Campbell? Well Well Well....
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar